Je tomu pár týdnů, co jsme jako první zveřejnili předběžná technická data Volkswagenu Touareg R. Dnes Volkswagen vydal oficiální informace, kterými láká i na premiéru vozu na ženevském autosalonu.
Ostrý Touareg R se vydal jinou cestou než technicky spřízněné Audi RS Q8. Zatímco to má pod kapotou osmiválec 4.0 TFSI s výkonem 600 koní, Volkswagen dorazil s plug-in hybridním ústrojím o systémovém výkonu 462 koní. Vůz jako první nese nové logo R a nezklame ani jako tahoun. I navzdory rozsáhlé elektrifikaci stále utáhne 3,5 tuny.
Design se oproti verzi R-Line Black Style, kterou jsme měli v testu minulý týden, příliš nezměnil. Tmavě modrý lak karoserie je erkům vlastní, stejně jako černá kola (v základu 20palcová Braga) a doplňky karoserie. Nové logo R najdeme v masce chladiče, na bocích a uprostřed víka zavazadelníku, na němž si všimněte nápisu eHYBRID.
Po elektromobilu ID.3 a nové generaci Golfu je Touareg R třetím Volkswagenem, který nese i modernizované logo výrobce. Uvnitř je to kombinace luxusu a sportovnosti – zaměřte se například na výplně dveří či prošívání sedadel modrou nití. Mimochodem, volant s tak masivním věncem sériový Touareg snad nikdy neměl.
Pohon Touaregu R kombinuje šestiválec 3.0 TSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m s elektromotorem disponujícím 100 kW a 370 N.m. Výsledkem je kombinovaný výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m, o jejichž přenos se stará osmistupňová převodovka Tiptronic. Pohon všech kol se středovým diferenciálem Torsen zůstává. V závislosti na podmínkách posílá až 70 % hnacích sil dopředu a 80 % dozadu.
Přestože verze R napovídá hlavně použití na silnici, Touareg stále částečně zůstává i off-roadem. Vedle režimů Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual nabídne módy pro jízdu mimo silnice (Offroad) a na sněhu. To všechno ve standardu. Můžete jej ale vybavit i off-road paketem, který přidá ochranný kryt motoru a režimy Gravel (štěrk) a Sand (písek).
Akumulátor je umístěn vzadu a má kapacitu 14,1 kW (v předběžných technických datech bylo uvedeno 17,9 kWh). Volkswagen zatím neuvádí, jak daleko je vůz schopen ujet pouze na elektřinu, kolik času zabere nabíjení a jaká je výsledná kombinovaná spotřeba (vůz pravděpodobně ještě prochází homologací), hodnoty by se ale nemusely příliš lišit od Audi Q7 60 TFSI e, které využívá stejnou techniku.
Předběžně můžeme spekulovat o spotřebě okolo 3 l/100 km a možnosti ujet na jedno nabití zhruba 40 kilometrů. Něco ale automobilka přece prozradila: maximální rychlost na elektřinu je 140 km/h, celková pak je obligátních 250 km/h.
Více snad budeme vědět po premiéře vozu na blížícím se autosalonu v Ženevě. Už dávno je ale jisté, že nový R Hybrid nahradí na vrcholu nabídky motor V8 TDI o výkonu 421 kW. Ten se v letošním roce přestane vyrábět úplně. Vedle silného hybridu nabídku letos doplní i slabší verze s kombinovaným výkonem 280 kW. Pro úplnost přikládáme tabulku s předběžnými technickými daty nových motorů a srovnáním s konvečními agregáty, kterou jsme vydali již dříve.
VW Touareg: Srovnání motorů 3.0 TSI a 4.0 TDI s novými PHEV agregáty |
Motor |
3.0 TSI |
3.0 TSI
PHEV* |
4.0 TDI |
R Hybrid* |
Zdvihový objem [cm3] |
2995 |
2995 |
3956 |
2995 |
Válce/ventily |
6/4 |
6/4 |
8/4 |
6/4 |
Největší výkon motoru [kW] |
250/5000 |
250/5000 |
310/3500 |
250/5000 |
Točivý moment motoru [N.m] |
450/1340 |
450/1340 |
900/1250 |
450/1340 |
Největší výkon el. motoru [kW] |
- |
100 |
- |
100 |
Točivý moment el. motoru [N.m] |
- |
370 |
- |
370 |
Komb. výkon/toč. moment [kW/N.m] |
- |
280/600 |
- |
340/700 |
Akumulátor [typ] |
- |
Li-Ion |
- |
Li-Ion |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,9 |
6,5 |
4,9 |
5,6 |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
225 |
250 |
240 |
Max. rychlost – EV mód [km/h] |
- |
135 |
- |
135 |
Dojezd na elektřinu WLTP [km] |
- |
42-48 |
- |
42-48 |
Spotřeba [l/100 km] |
9,0 |
2,3-2,4 |
7,4 |
2,3-2,4 |
Provozní hmotnost [kg] |
2005 |
2435 |
2305 |
2435 |
Doba nabíjení doma/7,2kWh [h] |
- |
8/2,5 |
- |
8/2,5 |
* předběžná data