Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Je tomu pár týdnů, co jsme jako první zveřejnili předběžná technická data Volkswagenu Touareg R. Dnes Volkswagen vydal oficiální informace, kterými láká i na premiéru vozu na ženevském autosalonu.

Ostrý Touareg R se vydal jinou cestou než technicky spřízněné Audi RS Q8. Zatímco to má pod kapotou osmiválec 4.0 TFSI s výkonem 600 koní, Volkswagen dorazil s plug-in hybridním ústrojím o systémovém výkonu 462 koní. Vůz jako první nese nové logo R a nezklame ani jako tahoun. I navzdory rozsáhlé elektrifikaci stále utáhne 3,5 tuny.

Design se oproti verzi R-Line Black Style, kterou jsme měli v testu minulý týden, příliš nezměnil. Tmavě modrý lak karoserie je erkům vlastní, stejně jako černá kola (v základu 20palcová Braga) a doplňky karoserie. Nové logo R najdeme v masce chladiče, na bocích a uprostřed víka zavazadelníku, na němž si všimněte nápisu eHYBRID.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Po elektromobilu ID.3 a nové generaci Golfu je Touareg R třetím Volkswagenem, který nese i modernizované logo výrobce. Uvnitř je to kombinace luxusu a sportovnosti – zaměřte se například na výplně dveří či prošívání sedadel modrou nití. Mimochodem, volant s tak masivním věncem sériový Touareg snad nikdy neměl.

Pohon Touaregu R kombinuje šestiválec 3.0 TSI o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m s elektromotorem disponujícím 100 kW a 370 N.m. Výsledkem je kombinovaný výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m, o jejichž přenos se stará osmistupňová převodovka Tiptronic. Pohon všech kol se středovým diferenciálem Torsen zůstává. V závislosti na podmínkách posílá až 70 % hnacích sil dopředu a 80 % dozadu.

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Přestože verze R napovídá hlavně použití na silnici, Touareg stále částečně zůstává i off-roadem. Vedle režimů Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual nabídne módy pro jízdu mimo silnice (Offroad) a na sněhu. To všechno ve standardu. Můžete jej ale vybavit i off-road paketem, který přidá ochranný kryt motoru a režimy Gravel (štěrk) a Sand (písek).

Akumulátor je umístěn vzadu a má kapacitu 14,1 kW (v předběžných technických datech bylo uvedeno 17,9 kWh). Volkswagen zatím neuvádí, jak daleko je vůz schopen ujet pouze na elektřinu, kolik času zabere nabíjení a jaká je výsledná kombinovaná spotřeba (vůz pravděpodobně ještě prochází homologací), hodnoty by se ale nemusely příliš lišit od Audi Q7 60 TFSI e, které využívá stejnou techniku.

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Předběžně můžeme spekulovat o spotřebě okolo 3 l/100 km a možnosti ujet na jedno nabití zhruba 40 kilometrů. Něco ale automobilka přece prozradila: maximální rychlost na elektřinu je 140 km/h, celková pak je obligátních 250 km/h.

Více snad budeme vědět po premiéře vozu na blížícím se autosalonu v Ženevě. Už dávno je ale jisté, že nový R Hybrid nahradí na vrcholu nabídky motor V8 TDI o výkonu 421 kW. Ten se v letošním roce přestane vyrábět úplně. Vedle silného hybridu nabídku letos doplní i slabší verze s kombinovaným výkonem 280 kW. Pro úplnost přikládáme tabulku s předběžnými technickými daty nových motorů a srovnáním s konvečními agregáty, kterou jsme vydali již dříve.

VW Touareg: Srovnání motorů 3.0 TSI a 4.0 TDI s novými PHEV agregáty
Motor 3.0 TSI 3.0 TSI
PHEV*
4.0 TDI R Hybrid*
Zdvihový objem [cm3] 2995 2995 3956 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4 6/4
Největší výkon motoru [kW] 250/5000 250/5000 310/3500 250/5000
Točivý moment motoru [N.m] 450/1340 450/1340 900/1250 450/1340
Největší výkon el. motoru [kW] - 100 - 100
Točivý moment el. motoru [N.m] - 370 - 370
Komb. výkon/toč. moment [kW/N.m] - 280/600 - 340/700
Akumulátor [typ] - Li-Ion - Li-Ion
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 6,5 4,9 5,6
Max. rychlost [km/h] 250 225 250 240
Max. rychlost – EV mód [km/h] - 135 - 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] - 42-48 - 42-48
Spotřeba [l/100 km] 9,0 2,3-2,4 7,4 2,3-2,4
Provozní  hmotnost [kg] 2005 2435 2305 2435
Doba nabíjení doma/7,2kWh [h] - 8/2,5 - 8/2,5

* předběžná data

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků