Nový Hyundai i20 oficiálně: Prostornější interiér kombinuje s hybridní technikou

Hyundai již naplno prozrazuje detaily o nové generaci hatchbacku i20. Nepřekvapí, že do nabídky motorů se nastěhoval i mild-hybrid.

Třetí generace Hyundaie i20 se oficiálně představuje ještě před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě. Na hatchbacku využívá značka svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness. Příď vypadá mnohem agresivněji, vzadu jsou nejvýraznějšími prvky spojené svítilny, začerněná část víka kufru a dokonce i falešný difuzor. Celkově širší postoj i20 pak upřesňují samotné míry.

Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm). Nová i20 má tedy nabídnout více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Fotky interiéru zatím Hyundai ke své tiskové zprávě nepřidal, vystačit si tak musíme se zveřejněnou ilustrací. Výrazným prvkem je mřížka výdechů klimatizace, která se rozprostírá takřka přes celou šířku palubní desky. Před řidičem se objevuje 10,25palcový digitální štít, přičemž z kapličky přístrojů se tyčí do strany rovněž 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Nový je také multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru.

Na poslední vychytávky jako podporu bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu se nezapomnělo. Dále se objevuje nová asistence ve formě inteligentního tempomatu využívajícího data z navigace, nechybí funkce udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování překážek okolo celého auta včetně autonomního brzdění.

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Základem pod kapotou nového Hyundaie i20 bude klasická čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW (84 koní) spojená s manuálním pětikvaltem. Více síly pak zajistí přeplňované litrové tříválce ve dvojici naladění – 74 kW (100 koní) nebo 88 kW (120 koní). U slabší verze máte na výběr, zda sáhnete po mild-hybridní verzi s 48V sítí nebo ne, výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.

Na podrobnější data o nabízených motorizacích včetně spotřeby paliva si budeme muset ještě počkat. Stejně tak ještě neznáme cenovky novinky. Více informací zřejmě Hyundai vypustí na autosalonu v Ženevě, kde bude nová i20 vystavena od 3. března. Produkce vozu bude probíhat v evropské továrně značky v tureckém İzmitu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků