Hyundai již naplno prozrazuje detaily o nové generaci hatchbacku i20. Nepřekvapí, že do nabídky motorů se nastěhoval i mild-hybrid.
Třetí generace Hyundaie i20 se oficiálně představuje ještě před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě. Na hatchbacku využívá značka svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness. Příď vypadá mnohem agresivněji, vzadu jsou nejvýraznějšími prvky spojené svítilny, začerněná část víka kufru a dokonce i falešný difuzor. Celkově širší postoj i20 pak upřesňují samotné míry.
Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm). Nová i20 má tedy nabídnout více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.
Fotky interiéru zatím Hyundai ke své tiskové zprávě nepřidal, vystačit si tak musíme se zveřejněnou ilustrací. Výrazným prvkem je mřížka výdechů klimatizace, která se rozprostírá takřka přes celou šířku palubní desky. Před řidičem se objevuje 10,25palcový digitální štít, přičemž z kapličky přístrojů se tyčí do strany rovněž 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Nový je také multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru.
Na poslední vychytávky jako podporu bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu se nezapomnělo. Dále se objevuje nová asistence ve formě inteligentního tempomatu využívajícího data z navigace, nechybí funkce udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování překážek okolo celého auta včetně autonomního brzdění.
Základem pod kapotou nového Hyundaie i20 bude klasická čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW (84 koní) spojená s manuálním pětikvaltem. Více síly pak zajistí přeplňované litrové tříválce ve dvojici naladění – 74 kW (100 koní) nebo 88 kW (120 koní). U slabší verze máte na výběr, zda sáhnete po mild-hybridní verzi s 48V sítí nebo ne, výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.
Na podrobnější data o nabízených motorizacích včetně spotřeby paliva si budeme muset ještě počkat. Stejně tak ještě neznáme cenovky novinky. Více informací zřejmě Hyundai vypustí na autosalonu v Ženevě, kde bude nová i20 vystavena od 3. března. Produkce vozu bude probíhat v evropské továrně značky v tureckém İzmitu.