Nový Fiat 500e oficiálně: Elektromobil s dojezdem 320 km nebude zrovna levný

Jak Fiat předznamenal, tak nyní činí. Nová generace modelu 500 je elektromobilem. Spalovací a hybridní ústrojí však automobilka ještě nezavrhla.

Ani z dálky si ho nespletete, jelikož si stále udržuje styl a proporce staré dobré pětistovky. Přesto je ale nová generace Fiatu 500 úplně nová a především jiná. Od základu byla totiž vyvíjena jako elektromobil. S tímto ústrojím přichází samozřejmě i lehčí úprava na označení, s touto koncepcí tak koukáte na Fiat 500e.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat ovšem hledí na všechny, a tak nebude 500e náhradou současného modelu. Zatímco novinku čeká výroba v italském Turině, dosavadní generace 500 se spalovacími a nově hybridními motorizacemi bude nadále vyráběna v Polsku.

Elektromobil se od dosavadní iterace pětistovky liší především uhlazenější karoserií, novými LED světlomety na oko překrytými linií přední kapoty s denním svícením, na masce je velké logo 500, kdežto záď působí mnohem zakulaceněji a zadní svítilny vytváří při rozsvícení grafiku písmena E.

Takto si Dacia představuje nejlevnější elektromobil pro Evropu. Vypadá skvěle!

Takto si Dacia představuje nejlevnější elektromobil pro Evropu. Vypadá skvěle!

Ačkoliv se 500e zdá proporcemi nadále stejná, na délku a šířku model narostl o 6 cm, zatímco rozvor je delší o 2 cm. Na délku má tedy 3,63 m, na šířku 1,69 m a vysoký je 1,48 m.

Uvnitř se snaží elektromobil držet tempo s dobou, takže z nové palubní desky trčí 10,25palcový displej infotainmentu, přístrojový štít je 7palcový a plně digitální a fyzických tlačítek zase pár ubylo. Nový systém Uconnect 5 je připojený k internetu a je přístupný skrze aplikaci na smartphonu. Nechybí asistenty a bezpečnostní systémy jako automatické krizové brzdění, sledování mrtvého úhlu, udržování jízdy v pruhu nebo adaptivní tempomat.

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

K pohybu pak 500e využívá jeden elektromotor o výkonu 88 kW (120 koní), který pracuje s bateriovým modulem o kapacitě 42 kWh. Fiat uvádí dojezd na jedno nabití 320 km (WLTP). Akceleraci na stovku zvládne auto za 9 vteřin a maximálně dosáhne 150 km/h. S nabíječkou o výkonu 85 kW je pak možné baterii dobít na 80 % kapacity za 35 minut.

Fiat nejprve uvede speciální zaváděcí edici 500e, která bude startovat na cenovce 37.500 euro (asi 952.000 korun). Dostupných bude pouze 500 kusů. Levnější standardní výbavy budou následovat. Automobilka chce elektrické pětistovky prodat 80.000 kusů ročně.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků