Nová Škoda Octavia RS vyfocena bez maskování! Už téměř nemá co skrývat

Nová generace Octavie RS bude jednou z velkých novinek Škodovky na autosalonu v Ženevě. Vůz byl dnes poprvé zachycen v běžném provozu bez maskování.

Nejsilnější Škoda Octavia čtvrté generace je na oficiálních skicách stále hodně tajemná, její vnější vzhled už je ale dávno profláknutý. Je tomu pár týdnů, co na veřejnost unikly vizualizace (pravděpodobně) z infotainmentu, které zvenku odhalily v podstatě vše. Dnes se na internetu objevily první snímky prototypu pořízené v běžném provozu. Tak tedy… co na nové ereso říkáte?

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Snímky zveřejnil Magazín ProDriver a mají mizernou kvalitu. V popisku stojí, že byly pořízeny v Nové Pace a vůz byl prostý kamufláže. Pastelová šedá barva slušela už minulé generaci eresa a tady to zřejmě bude podobné. Vůz se zatím nepodařilo vyfotit zepředu, představu o tvarech sériové verze si ale můžete udělat díky vizualizacím, které jsme znova přihodili do galerie.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Čtvrtá generace Škody Octavia RS bude co do pohonných jednotek revoluční. Vedle benzinového čtyřválec 2.0 TSI/180 kW a vznětového dvoulitru TDI Evo (147 kW) se v nabídce objeví i plug-in hybridní varianta kombinující zážehovou čtrnáctistovku TSI a elektromotor. Souhrnný výkon činí 180 kW, udávaná spotřeba paliva ale bude zlomkem té, kterou vykáže stejně výkonný benzinový vůz.

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Premiéra nové generace Octavie RS proběhne na blížícím se autosalonu v Ženevě, kde by se měl ukázat i derivát Scout. Ten bude poprvé nabízen i s pohonem předních kol, což dosud neuměl. Vždy měl hnaná všechna čtyři kola. Oba deriváty se dostanou do prodeje v druhé polovině letošního roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků