Mercedes-Benz GLA dostal nejsilnější čtyřválec světa. Zvládne s ním až 270 km/h

Splašený crossover se může pochlubit výkonem až 421 koní.

Zkratka AMG již dávno není výsadou pornoherců a úspěšných filmových producentů. S rostoucí oblibou se společnost Aufrecht Melcher Großaspach dostala do téměř celé modelové flotily třícípé hvězdy. Od představení nového Mercedesu GLA tak byl příchod ostré verze jen otázkou času.

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ debutoval s přeplňovaným dvoulitrem M139, který je k mání ve dvou variantách. V té první produkuje výkon 285 kW (387 koní) a malé SUV roztáhne na stovku za 4,4 sekundy. Nároky odvážnějších sprinterů splní ostřejší verze S, která s výkonem 310 kW (421 koní) čas na stovku ještě o desetinu stáhne. Zároveň posune omezovač z 250 na 270 km/h.

Mercedes-AMG GLE 63 S kupé je vrcholem nabídky. Na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny

Mercedes-AMG GLE 63 S kupé je vrcholem nabídky. Na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny

Obě verze jsou standardně spárované s osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Race-Start a pohonem všech kol. V AMG si také pohráli s podvozkem pro lepší stabilitu. Auto má být tužší, ale ne tvrdší. K zastavení vozu slouží nové čtyřpístkové brzdy s 13,8 palcovými kotouči. Paket AMG Dynamic Plus je může ještě zvětšit na 14,2“.

Nové Audi A3 míří do Ženevy. Přiměřeně ostrá verze S3 bude pořád stará škola!

Nové Audi A3 míří do Ženevy. Přiměřeně ostrá verze S3 bude pořád stará škola!

Opticky se toho zas tolik nezměnilo. Verze AMG se vyznačuje svislým žebrováním přední masky, zadním křídlem, 19palcovými koly, dvěma výfuky a velkými brzdovými třmeny. Uvnitř je to také pořád ta samá písnička - tělo obepínající sedadla, sportovní volant se žlutým proužkem na středové poloze a na přání kůže Nappa či další posh materiály.

Poprvé si nového zástupce AMG budeme moct prohlédnout na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Vedle GLA bude na místě i koncept Vision AVTR a možná i facelift třídy E.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků