Mercedes-Benz GLA dostal nejsilnější čtyřválec světa. Zvládne s ním až 270 km/h

Splašený crossover se může pochlubit výkonem až 421 koní.

Zkratka AMG již dávno není výsadou pornoherců a úspěšných filmových producentů. S rostoucí oblibou se společnost Aufrecht Melcher Großaspach dostala do téměř celé modelové flotily třícípé hvězdy. Od představení nového Mercedesu GLA tak byl příchod ostré verze jen otázkou času.

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ debutoval s přeplňovaným dvoulitrem M139, který je k mání ve dvou variantách. V té první produkuje výkon 285 kW (387 koní) a malé SUV roztáhne na stovku za 4,4 sekundy. Nároky odvážnějších sprinterů splní ostřejší verze S, která s výkonem 310 kW (421 koní) čas na stovku ještě o desetinu stáhne. Zároveň posune omezovač z 250 na 270 km/h.

Mercedes-AMG GLE 63 S kupé je vrcholem nabídky. Na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny

Mercedes-AMG GLE 63 S kupé je vrcholem nabídky. Na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny

Obě verze jsou standardně spárované s osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Race-Start a pohonem všech kol. V AMG si také pohráli s podvozkem pro lepší stabilitu. Auto má být tužší, ale ne tvrdší. K zastavení vozu slouží nové čtyřpístkové brzdy s 13,8 palcovými kotouči. Paket AMG Dynamic Plus je může ještě zvětšit na 14,2“.

Nové Audi A3 míří do Ženevy. Přiměřeně ostrá verze S3 bude pořád stará škola!

Nové Audi A3 míří do Ženevy. Přiměřeně ostrá verze S3 bude pořád stará škola!

Opticky se toho zas tolik nezměnilo. Verze AMG se vyznačuje svislým žebrováním přední masky, zadním křídlem, 19palcovými koly, dvěma výfuky a velkými brzdovými třmeny. Uvnitř je to také pořád ta samá písnička - tělo obepínající sedadla, sportovní volant se žlutým proužkem na středové poloze a na přání kůže Nappa či další posh materiály.

Poprvé si nového zástupce AMG budeme moct prohlédnout na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Vedle GLA bude na místě i koncept Vision AVTR a možná i facelift třídy E.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků