Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

81 komentářů

KITTbx
12. října • 8:31

:-D Jsem Citroeňák, ale mám Audi rád (jak které a jak z které doby), jenže Audia A4 je jen střední třída. Nějak se mi nezdá, že by DS9 byla nástupcem C5 což je střední třída. Rozvor 3m je poněkud jinde to jde spíše proti A6.

Martin P.
27. února • 15:27

Vzhledem k použité platformě PSA EMP2 a motorům se nelze tak jednoduše od P508 tím, že ho má "většího".... distancovat. Je to dražší odvozenina P508 .

Driver
25. února • 11:49

DS9 má jeden velký problém. Nadšenci, co jej koupí automobilku neuživí. Bude to něco jako Phaeton. Nestačí dorovnat nebo i v něčem překonat konkurenty. Prémie musí nabízet prémiové podvozky, pohony, motory, služby a hlavně a to je nejzásadnější, musí být vnímány LUXUSNĚ. Dá se to řešit ještě prodejem po celém světě, obsáhnout více trhů a bojovat cenou viz Hyundai např. Držím palce, mám rád velké sedany ale já bych do toho nešel stejně jako do Phaetonu. Proč? Bentley Conti. Tady to bude stejné. Najdeš vždycky lepší volbu a milovníci značky budou mít sto důvodů, proč je DS9 nej, ale nepůjdou a nekoupí to. Pamatuji, jak C5 měla velké plány. Cena vysoká a v době, kdy i Audi bojuje s poklesem prodejů sedanů těžko. Když to přeženu, taky bychom všichni tleskali nové velké Tatře sedan. Ale nikdo by ji nekupoval.

Skeptik
25. února • 13:17

Vůz vznikl pro Čínský trh. Tváří se to, že to je z Evropy, v Číně to přijmou a to stačí. Pár kousků se doveze do Francie pro státní úředníky a pár nacionalistů. Tím to končí.

.
25. února • 13:56

I v Číně budou mít problém, mainstreamové značky tam velké sedany prodávají, ale nešidí je jako DS. Třeba VW Phideon je model s platformou od Audi a s motory uloženými podél, šestiválci a s technikou prémie ovšem za nižší cenu. Když do stejného rybníka vstoupí DS s velkým sedanem ovšem technicky na úrovni evropského mainstreamu, tak se jim vysmějí i ti Číňané.
http://www.vw.com.cn/ProBrandCarModel/CarModel... ...

Marek71
25. února • 15:10

Ostatně, stačí se kouknout na prodejní čísla značky DS v Číně, bída.

.
26. února • 9:07

Ano, jsou podobná prodejním "úspěchům" všude jinde. Čína je zrovna na prémiové sedany dost náročný trh, takže s touto technikou tam budou mít jenom další problém. Jediná šance je prodávat to hluboko pod cenou prémie i pod cenou mainstreamu. Pak to ovšem nebude prémie a dokonce ani plnohodnotný mainstream.

DS
25. února • 9:06

je mi líto, ale 8 let starý Metropolis s V6 a hydropneumatikou je stále mnohem lepší vlajkovou lodí značky DS než tento překabátěný Peugeot 508L..... ;-)https://www.youtube.com/watch...

Kwak
25. února • 10:12

To máš sice pravdu, ale je to jen koncept, kterých ti splácá každá automobilka pět do roka. Problém je takové auto vyrábět. PSA zoufale chybí technologie, špičková technická řešení a tak plácá rádoby prémiová auta na mainstreamových platformách s mainstreamovými motory, převodovkami a podvozky a podle toho to vypadá.

Kari
25. února • 6:46

Kladivo na A4? Nebo jinou prémii?
Vzhledově se mi to líbí, interiér vypadá taky moc pěkně na fotce. Na živo se ukáže, ale čím že jiným to má konkurovat?
1,6 motorem? Nebo 1,6 motorem s baterkou?
Takže jizdně takové metrosexualni auto. Snaží se působit bůh vi co neni, ale pod povrchem je to sotva průměr.

Ralf
24. února • 23:19

Pěkné, nádherný interiér, od pohledu poctivě udělané, ale pro koho je ... ? Někdo kdo chce luxusní sedm nesáhne pro Francouze, ale vždy pro Němce a pokud ano, je to ta avantgarda co mají v claimu. Jinak slušný design, Francouzi auta umí a vždy bych raději Francouze než nic neříkajícího Korejce ... já se modlím ať někdo koupí Alfu Romeo, protože to je jediná značka, která v dobrých rukách má šanci Němcům zatopit a která si zaslouží lepší zacházení než v rukách Italů, který si s ní neví rady ačkoliv udělala poslední dobou opravdu dobré modely.

řidič
24. února • 22:21

Auto z Aliexpressu ?

mpolan
24. února • 20:55

Nebýt tupě bombastického titulku o "kladivech", tak by to auto lidem ani nestálo za diskusi. Ale tohle se pichcálkovi zase povedlo, to se musí nechat.
Fakt je, že to auto prostě není pro pozérské země jako tahle divná díra. Jo, cílí na Čínu, kde si na sedany potrpí. Cílí na domácí Francii, kde jim luxusní sedan chybí dlouhé roky. A že zrovna v ČR mu prodeje nepůjdou? Z toho se fakt PSA vůbec nebude hroutit.

Marek71
25. února • 11:37

Mohu se mýlit, ale řekl bych, že prodeje budou nic moc nejenom v ČR, ale obecně v Evropě. Klidně si počkám na čísla, ale vsadil bych se, že se to k A4 (ani k BMW 3, MB C) nepřiblíží.Ono taky, je to v podstatě Citroen, akorát s lepším interiérem, ale za velké prachy, stejně jako ostatní modely DS.

DS
26. února • 9:02

"Ono taky, je to v podstatě Citroen"v podstatě je to spíš Peugeot než Citroen ;-)

Kosanovič
24. února • 20:19

Jo kladivo na Audi, to známe a nakonec bude mít problém konkurovat Pašíkovi, Supovi nebo Insignii.

blitz
24. února • 19:02

JJ, z Číny chodí samé pěkné věci, bezbožná země ...

Stealth01
24. února • 18:59

Nemá A4 v nabídce i V6?

Kari
25. února • 6:50

Má i benzínový dvoulitr, což je pořád o 4 deci víc, než toto DS

Stealth01
25. února • 8:36

Tam přesně mířil můj lehce ironický dotaz..

,.,
24. února • 19:04

Má, sice jen v nafte, ale má.

Kabanos
24. února • 21:01

A RS4 je co jako, tříválec?

.
24. února • 21:14

No i S4 má benzínový šestiválec, třeba zrovna v té Číně kam tenhle rádoby konkurent míří.

Dix_
24. února • 18:40

V ČR prodej nejdřív od roku 2021.

Freddka
26. února • 12:29

Fakt myslis, ze se tomu bude dat rikat “prodej” v v CR tech 15 kusu behem dalsich deseti let (5 prvni rok a potom nekdy zadny, nekdy i dva) ... :-)

koncernový rozumbrada
24. února • 18:51

Zbytečný!

Vincent
24. února • 18:36

No, jak chtějí se znetvořenou 508 konkurovat skutečně prémiovým značkám?

Freddka
26. února • 12:26

Plan je celkem jasny - vezme se obycejna platforma, natahne se na 5 metru a bude se tvrdit, ze je to konkurent A4, ktera ma 4,75m.
To proste nevymyslis, ja se fakt bavim... :-)

dzozifko
24. února • 18:09

Tak už aj európske autá sa budú dovážať z Číny? A čo v tej Európe budeme ešte vyrábať?

Stary pes
24. února • 19:11

Cina od nas nebude kupovat a tak zamestnancov v Hjunde, Skode v nasej VW a Citroene caka obrovsky problem, najma tych co si nabrali hypoteky a ratali s pravidelnym prijmom. Vyrabat na sklad sa neda dlhodobo. Ti, co chcete kupit auto, pockajte tak pol roka a ceny sa vam budu viac pacit.

Tommy
24. února • 22:14

:-D Vy už jste z toho Zemana úplně zblbli. Čína od nás nic nekupuje, tím míň auta. Kdo chce v Číně prodávat auta, musel tam postavit fabriku. Donedávna oficiálně s podílem místní, státní firmy, dnes je tato povinnost tlačena alespoň postranními cestami a "motivacemi".
Proč my na Čínu neuplatňujeme podobná pravidla je otázka. Hlavně na ty, co pořád volí různé čínské řiťošplhy...

PanHajzl
24. února • 18:15

Je to vse na hlavu postavene...hlavne pro vsechny je rusko a cina nepritel, ale bez ciny si uz ani neuprdneme...ted teda bude ve standardni vybave coronavirus?

Stary pes
24. února • 19:15

Si robis z toho virusu prcu a v Taliansku sa uz ludia biju v obchodakoch o potraviny, Daj tomu este tak 2-3 tyzdne a bude po srande.

slusnaq puntiq
24. února • 18:22

A msysli, ze Avast antivirus je lepsi korona viru? ;-)

Digi_Figi
24. února • 18:07

Přijede z Číny...
Ke každému autu bude láhev Sava :-D

Nojono
24. února • 17:55

Čínské kladivo na Audi....:-D:-D:-D:-D... jo, tak určitěěěěě

Assasin
24. února • 17:52

Prémie má mít primárně platformu RWD. Přes to vlak nejede! Stejně tak Auto Union je náhražka. Už zůstávají z klasických sedanů jen BMW, MB, JAG, CADY,AR. LEX už to taky začal šidit.

OnlyTruth
25. února • 16:50

100% pravda, ten kto povie, ze to je nejak inak si len nahovara schizofrenicky vlastny svet v ktorom ma on "Premiove FWD" :-D :-D :-D

Stealth01
24. února • 19:02

Auto Union? Co je to? První V6 mělo Audi v době, kdy se kluci z BMW učili malou násobilku.

Mr.Question
24. února • 21:44

Na výstavě veteránů nám pan majitel, hrdý pan majitel, nastartoval svého bmw mazlíka z 30.let. Pochopitelně otevřel kapotu z obou stran. Naivně jsem čekal rachot a klepání. Motor byl velmi tichý a tikal, jak hodinky. Užasná práce na tu dobu.

bafunak
24. února • 21:30

Domnívám se, že to Audi V6, o němž píšeš, se jmenovalo jinak než Audi.
Když jsem počátkem 80 let přesídlil do Německa, tak Audi, součást V.A.G., tam byla značka s minimálním image, a to jen díky Audi Quatru. Nemohla se rovnat s Mercedesem a BMW. Pochopitelně, protože celo svou historii to byl Horch, DKW, Auto Union.. Název Audi vzešel do povědomí až v průběhu 70 let. Ani vysmívaný model V8 tomu moc nepomohl. Až modely po roce 2000, A8 D3 a A6 C6, definitivně Audi etablovaly na úroveň uvedených konkurentů. Dnes se jim Audi plnohodnotně rovná a mnohdy překonává, ale u nás starších, kteří jsme celé dětství obdivovali Porsche, BMW, Mercedes to má Audi pořád trochu těžší.

Stealth01
25. února • 8:35

Audi started with a 2,612 cc inline-four engine model Type A, followed by a 3,564 cc model, as well as 4,680 cc and 5,720 cc models. These cars were successful even in sporting events. The first six-cylinder model Type M, 4,655 cc appeared in 1924

Stealth01
25. února • 8:25

Nejmenovalo. Značka se jmenovala Audi od roku 1910. To je tak těžké si otevřít Wikipedii třeba? V roce 1912 až 1914 Audi vyhrálo třikrát po sobě alpském závody. Proč si pořád myslíte, že Audi je něco novodobého?

Mirek
25. února • 11:21

Tak ono je potřeba upozornit na to, že původní Audi zaniklo sloučením automobilek Audi, Horch,DKW a Wanderer a nový název byl Auto Union. Také je třeba vědět, že původní automobilka skončila v NDR, Zwickau, zestátněna. Automobilka tedy zanikla. Společnost byla znovuzrozena až v roce 1949, kdy byla registrována v NSR. Poté v roce 1958 udělala Auto Union akvizici s Daimler-Benz, ale výrobu spustila až u Volkswagenu, kdy začala používat hlavní závod v Ingolstadtu roku 1965. Volkswagen obnovil automobilku tím, že použil jen značku Audi.
Tím jen chci říci, že svým způsobem tahle Audi nemá nic společného s předchozí automobilkou Audi. Je to podobné, jako si u nás koupil soukromník jen značku zkrachovalé firmy Favorit (kola) a to také nemá nic společného s předchozím výrobcem kol Favorit v Rokycanech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
26. února • 9:41

Tak to snad je Auto Union -> Audi, to se vi.A to jste kluci jeste zapomneli probrat ty wankely o ktere se AU NSU tak snazilo, ty byly ale hrozny, co? Az quattro pak prorazilo ... :-)

stealth01
25. února • 11:40

Zaniklo. Ale je tady. A důležité je, ze existovalo a ze má tu tradici. V NTM je vystaveno Audi A10 z roku 1910. Není to žasne Auto Union, je to Audi. Kde bylo BMW v roce 1910? Nikde.

mpolan
25. února • 13:58

Jasně, takže oživený čínský Borgward má taky tradici a může být brán jako kvalitní a prémiová značka...

bafunak
25. února • 14:48

Ale to nesnese v žádném ohledu srovnání.

mpolan
25. února • 9:46

Protože Audi JE něco novodobého. Uměle vzkříšená značka (což ty samozřejmě ve své zaslepenosti opět popřeš).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
25. února • 10:36

Ja jsem tak zaslepený, ze jsem si za posledních 6 let objednal do výroby tři nové BMW. :-D

mpolan
25. února • 11:04

A to na tvé zaslepené nekritičnosti k Audi něco mění?

stealth01
25. února • 11:38

Nekritičnosti? Viděl jsi nějaké moje testy? Myslím, ze se snažím být co nejvíce objektivní. Otázka je, jestli to stačí...
Pokud mas nějaký objem peněz a kupujes si auto a jsi zaslepený k jedné značce, koupíš si jinou?
Plus fakt bych chtěl vědět, kde adoruju Audi, napis mi kde o této znacce tvrdím, ze je nejlepší... nikde jsem to nenapsal a nemyslím si to.
Ja hajim její tradici, unikátní řešení, jejich snahu. Problem je, ze BMW a Mercedes mají své cestičky vyslapane, ale Audi ne. Tvrdá dřina a pot a slzy. Nebýt Piecha, quattra a R5, tak je to mrtvola jako třeba Saab. Ale oni dneska konkurují těmto nebubrelym a nadřazeným značkám a dělají to dobre. A co neumí? Prodávat a nebát se. Jsou ustraseni, dělají podvody a jejich motory a spojení s prevodovkami jsou totálně mimo MB a BMW. Nikdy se mi nesedelo tak dobre v Audi, jako v kterémkoliv mem BMW. Ergonomie jim taky nejde na sto procent.

Jiří
25. února • 13:23

Úplně nechápu Tvou snahu se před ním obhajovat. On omílá dokola pořád asi pět věcí, všichni kolem jsou zaslepení a jen on vidí. Klasický diskuzní komplex vycházející z vlastní průměrnosti ve skutečném světě. Mimochodem díky za Tvé testy, patří k mým nejoblíbenějším.

bafunak
25. února • 14:04

To mohu podepsat. Tvoje testy sleduji velice rád a jsou pro mne inspirativní při výběru auta. A když je zkombinuji ještě s testy Rasta Chvály, příp. Martina, vím o autě všechno.:-)

stealth01
25. února • 13:59

Ok, máš pravdu. Moc díky.

Assasin
24. února • 17:48

Ehm...tedy...jaksi...NE...děkuji...je mi líto...promarněná šance...

,.,
24. února • 17:39

Interiér lepší než exteriér. Je to sice víc orientované na Asii, ale budiž. Prodeje, ale něhož nic moc si myslím.

Twan
24. února • 17:37

Nemůžu přijít na to, jestli se mi líbí nebo ne. Je hezké ale těch ale...takové francouzsky podivné. Každopádně interiér vypadá skvěle.

MM
24. února • 17:36

Kvůli koronaviru asi z Číny nějakou dobu nic nepřijede.

Stary pes
24. února • 19:03

To ze nic od nich nepride je v pohode, bez rezancov to dame, horsie je ze oni nic od nas nekupia a to je velky pruser...

MM
24. února • 23:17

Proč myslíš? Číňan pro náš vývoz není důležitý.

,.,
24. února • 17:36

Konečně něco slušnější od francouzů, namísto všelijakých Suv. Vždy se snažili líbit ve vyšších vodách. Takovy Renault 25 a Safrane byly fajn auta, zabijáci německé trojky to nebyly, ale zajímavá a pohodlná alternativa ano.

Michal
24. února • 17:25

Jasně 5metrů,rozvor 3metry a proti A4.Cena bude tak 60t eur a výš.Má vypadat dobře

koncernový rozumbrada
24. února • 17:20

Co to je, toto rebrandované čínské cosi? Podobný úlet byl když Seat představil Exeo, ale takové chyby už Koncern nebude opakovat, francouzi si na to holt musejí přijít sami.

frantiq prudil
24. února • 18:24

Neboj, neni to pro Tebe.

Stealth01
24. února • 19:00

A pro koho je?

Sir CHerokee
24. února • 18:48

No bude záležet asi hodně na ceně, ale zatím moc nevím, pro koho to vlastně je.

ZF
24. února • 17:10

Hm, vypadá to spíše jako Lexus. Z toho mohli raději udělat nástupce C5tky..

bzzz
24. února • 17:10

Kladivo na Audi... to mni pripomina ohranou pisnicku s dalsim iPhone killerem ;-)

Joe Doe
24. února • 23:30

Tak ono zohnat kladivo na Audi az take zlozite nie je. Hlavne do velkosti, kde dochadza k vyraznemu zdielaniu komponentov s low-cost znackami VAG.

koncernový rozumbrada
25. února • 10:54

V době, kdy v jiných koncernech sdílí komponenty, resp. i celé motory klidně i Dacia s Mercedesem, je takový argument směšný!

Stealth01
25. února • 8:27

Sdílejí se jen vybrané komponenty. Když LG chtělo dodávat svého času “střeva” do autorádií celému koncernu, tak v Audi odpověděli, že minimálně dva roky počkají, až jak se projeví spolehlivost a kvalita u ostatních značek koncernu. Nemáš tušení, co je značka Audi a pouze si vytváříš konstrukce.

Tom
25. února • 8:00

Klid, kdyz nevis, jaky je rozdil mezi mqb a mlb, tak si zij v nevedomosti.

bafunak
24. února • 21:35

Zda kladivo, to nevím, ale kopie ano. Zepředu od Audi téměř k nerozeznání.

a
24. února • 21:46

Ano, kopie Audi A4, ale se šestnáctistovkou. Divím se, že to nemá jenom tříválec.

Skodovak
24. února • 18:27

Audi A4 killer je spis Audi management nez cokoliv z konkurence.

vvvv
11. června • 21:32

a4 s hnusnou plastovou plaubkou vypada hur nez dacia

Stealth01
24. února • 18:58

Souhlas ;-)

citroneq frciq
24. února • 18:19

No pane! Ten barokne vytapicirovany Citrous vypada prekvapive luxusne. Otazka tedy je, zda jen tak vypada, nebo zda skutecne luxusni je.S tim kladivem neni uplne jasne, jak to autor myslel. Da se to brat z mnoha uhlu pohledu. Mne ten titulek prijde predvsim jako pokus o provokaci. ;-)

Stary pes
24. února • 19:17

Tak kladiva sa predavaju aj z gumy.

Haribo
24. února • 22:08

Kladiva jsou i nafukovací do bazénu, stejně jako růžový plameňák. Jsou to kecy, asi jako Vošického labomyslné Hnůjdí proklamace. :-D

Doporučujeme

Články odjinud