Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

S technikou z SUV DS 7 Crossback přijíždí luxusní sedan s rozvorem téměř tři metry.

Rodina luxusní francouzské automobilky DS se rozrůstá o dalšího člena. Po dvojici SUV (DS 3 Crossback a DS 7 Crossback) přijíždí i vytoužený sedan DS 9. Kdo ale čeká Peugeot 508 s jinou karoserií, ten by se hodně spletl. DS 9 totiž přijíždí jako pětimetrová limuzína s vysokým potenciálem.

Novinka stojí na modulární platformě EMP2, která se výrazně natáhla v zájmu bohatého prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Celková délka vozu činí 4,9 metru a rozvor je 290 cm. DS 9 se tak dostává do rozměrové extraligy, v níž figuruje třeba BMW řady 5 či Audi A6. Automobilka jej však profiluje jako zástupce segmentu D, kde je například Audi A4, BMW řady 3 či zmíněný Peugeot 508. Rozměrově ho tedy můžeme brát jako článek mezi střední a vyšší střední třídou.

DS přiveze do Ženevy dvě novinky. Jednou z nich bude nový elektrifikovaný sedan

DS přiveze do Ženevy dvě novinky. Jednou z nich bude nový elektrifikovaný sedan

Vůz vzpomíná na slavný Citroën DS z roku 1955, na nějž odkazuje lištami ve tvaru kornoutků na střeše. Uvnitř čeká zákazníky luxus par excellence. DS sází na luxusní materiály, jako jsou Alcantara, kůže Nappa a tlačítka ve formě krystalů. Manažerskou náturu pak podtrhují zadní vyhřívaná i odvětrávaná sedadla s masážní funkcí.

Lahůdkou pak bude speciální individualizační program, který pojmenovává stylizace interiéru podle slavných čtvrtí v Paříži. Nejluxusnější verze vozu bude mít volant potažený červenou kůží. Velký důraz byl kladen i na akustickou izolaci. To jediné, co by tak mělo posádku „rušit“ od naprostého klidu, by měl být audiosystém značky Focal.

Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

DS 9 vstoupí na trh jako plug-in hybrid o výkonu 225 koní. Díky baterii o kapacitě 11,9 kWh ujede na jedno nabití až 50 km. Později doplní nabídku i standardní spalovací motor PureTech 225 a dvojice dalších plug-in hybridů. Jeden bude mít výkon 250 koní, druhý 360 koní a pohon všech kol.

Luxusní sedan by nebyl nic bez odpovídajícího podvozku. Novinka tak bude vybavena systémem DS Active Scan Suspension, který můžete znát z SUV DS 7 Crossback. Díky kamerám a čidlům dokáže snímat povrch vozovky a měnit tak nezávisle odpružení každého kola tak, aby byla posádka vždy v naprostém klidu.

TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi: Mají Francouzi patent na bestseller?

TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi: Mají Francouzi patent na bestseller?

Samozřejmostí bude i sada asistenčních systémů, bez kterých by to dnes už nešlo. DS 9 umí autonomní řízení 2. úrovně, které zahrnuje hlídání jízdních pruhů nebo adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení. Nový sedan bude také umět sám parkovat (podélně i příčně), uvidí v noci díky funkci Night Vision a bude sledovat únavu řidiče.

DS 9 se vyrábí v Číně, kde se ho první zákazníci dočkají v první polovině letošního roku. U nás se objeví až na přelomu letošního a příštího roku. Vůz si poprvé naživo prohlédneme na bližícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků