Koncept DS Aero Sport Lounge je velkým elektrickým SUV s dojezdem přes 650 km

Koncept DS pro ženevský autosalon je tady. Velké aerodynamicky řešené SUV má samozřejmě elektrický pohon.

Po boku nového sedanu DS 9 bude luxusní značka Citroënu vystavovat na autosalonu v Ženevě i zbrusu nový koncept Aero Sport Lounge. Na délku pětimetrové SUV je navrženo pro dosažení optimální aerodynamické účinnosti, vyznačuje se velkými 23palcovými koly a svažující se zádí. Ohled na nízký odpor vzduchu jde pochopitelně ve spojení s teoreticky největším dojezdem na jedno nabití, a to právě i v kategorii takto velkých vozů.

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Mezi výrazné prvky designu určitě zapadá i maska, která je řešena obrazovkou zobrazující nejrůznější grafiku, nápis DS Automobiles je pak osvětlený a minimalistické Matrix LED světlomety mají svým pojetím ukazovat budoucí směřování designu modelů DS.

Interiér konceptu zatím DS neodhaluje, vevnitř má ovšem automobilka jít proti proudu jen s minimálním využitím displejů, ačkoliv obrazovky jsou zde použity v rámci digitálních zpětných zrcátek. Rovněž se objevuje palubní asistent, se kterým může posádka konverzovat, nebo technologie inteligentního trojrozměrného ultrazvuku, díky němuž máte pocit, že se dotýkáte ovládacích prvků a textur ve zcela prázdném prostoru.

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense má české ceny. Daň za luxus je tu vysoká

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense má české ceny. Daň za luxus je tu vysoká

S ohledem na udržitelnost a ekologické materiály má pak Aero Sport Lounge část přístrojové desky a opěradla sedadel potaženy intarzovanou slámou. Díky přírodnímu silikátovému laku je sláma odolná vůči teplu a vodě. Na jiných místech se používá bavlněný satén nebo technická tkanina z nejrůznějších mikrovláken.

Pohonnou jednotkou konceptu je nakonec elektromotor o výkonu 500 kW (680 koní). S baterií „nové generace“ o kapacitě 110 kWh, která využívá poznatky získané z monopostů Formule E, má být zajištěn dojezd přes 650 kilometrů. Mimo to zmiňuje DS akceleraci z nuly na 100 km/h za pouhé 2,8 vteřiny, tedy na úrovni dnešních supersportů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků