Koncept DS Aero Sport Lounge je velkým elektrickým SUV s dojezdem přes 650 km

Koncept DS pro ženevský autosalon je tady. Velké aerodynamicky řešené SUV má samozřejmě elektrický pohon.

Po boku nového sedanu DS 9 bude luxusní značka Citroënu vystavovat na autosalonu v Ženevě i zbrusu nový koncept Aero Sport Lounge. Na délku pětimetrové SUV je navrženo pro dosažení optimální aerodynamické účinnosti, vyznačuje se velkými 23palcovými koly a svažující se zádí. Ohled na nízký odpor vzduchu jde pochopitelně ve spojení s teoreticky největším dojezdem na jedno nabití, a to právě i v kategorii takto velkých vozů.

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Mezi výrazné prvky designu určitě zapadá i maska, která je řešena obrazovkou zobrazující nejrůznější grafiku, nápis DS Automobiles je pak osvětlený a minimalistické Matrix LED světlomety mají svým pojetím ukazovat budoucí směřování designu modelů DS.

Interiér konceptu zatím DS neodhaluje, vevnitř má ovšem automobilka jít proti proudu jen s minimálním využitím displejů, ačkoliv obrazovky jsou zde použity v rámci digitálních zpětných zrcátek. Rovněž se objevuje palubní asistent, se kterým může posádka konverzovat, nebo technologie inteligentního trojrozměrného ultrazvuku, díky němuž máte pocit, že se dotýkáte ovládacích prvků a textur ve zcela prázdném prostoru.

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense má české ceny. Daň za luxus je tu vysoká

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense má české ceny. Daň za luxus je tu vysoká

S ohledem na udržitelnost a ekologické materiály má pak Aero Sport Lounge část přístrojové desky a opěradla sedadel potaženy intarzovanou slámou. Díky přírodnímu silikátovému laku je sláma odolná vůči teplu a vodě. Na jiných místech se používá bavlněný satén nebo technická tkanina z nejrůznějších mikrovláken.

Pohonnou jednotkou konceptu je nakonec elektromotor o výkonu 500 kW (680 koní). S baterií „nové generace“ o kapacitě 110 kWh, která využívá poznatky získané z monopostů Formule E, má být zajištěn dojezd přes 650 kilometrů. Mimo to zmiňuje DS akceleraci z nuly na 100 km/h za pouhé 2,8 vteřiny, tedy na úrovni dnešních supersportů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků