Nikoho nepřekvapí, že letošní autosalon v Ženevě pojede silně na vlně elektromobilů. A to nejen v režii velkých automobilek, ale také malosériových výrobců.
Za zhruba dva týdny odstartuje autosalon v Ženevě a automobilky si již chystají výstaviště pod nohami k premiérám svých novinek. Elektromobilita bude letos opět hrát velkou roli, což lze říct i v případě Hyundaie. Korejská značka na svém stánku odhalí zbrusu nový koncept Prophecy (proroctví), vyjadřující poslední vývoj v designovém jazyku.
Přesněji designovém jazyku chystaných elektromobilů, kterých má Hyundai v plánu hned několik. První upoutávka na koncept Prophecy ukazuje záď kompaktně řešeného elektromobilu s poměrně zaoblenými tvary. Podle Hyundaie se nemá koncept řídit posledními trendy. Ostatně silně vykreslené blatníky naznačují něco opravdu zajímavého mimo dnešní plejádu fádních SUV.
O technice značka neříká ani slovo a je pravděpodobné, že půjde o čistě designovou studii. Více se určitě dozvíme v nadcházejících dnech před otevřením autosalonu 3. března.
Na pomyslné druhé straně výstaviště bude chtít elektrickým konceptem zaujmout i mnohem menší výrobce z Velké Británie. Značku APEX už můžete znát prostřednictvím otevřené, okruhové hračky AP-1, teď se ovšem malosériová automobilka připravuje na svůj vlastní elektrický sporťák.
Upoutávka prozrazující linie konceptu AP-0 naznačuje uzavřený model s velkou středovou ploutví za kabinou po vzoru Le Mans prototypů. Ze současné filozofie značky si má koncept odnést i ohled na nízkou hmotnost. Současně jsme zvyklí, že se elektromobily s těžkými bateriemi vyznačují vysokou hmotností. AP-0 má ovšem držet pohotovostní hmotnost na hranici 1200 kg.
O dalších očekávaných novinkách autosalonu v Ženevě si přečtěte zde.