Hyundai chystá stylový elektrický koncept, v Ženevě však nebude s baterkami sám

Nikoho nepřekvapí, že letošní autosalon v Ženevě pojede silně na vlně elektromobilů. A to nejen v režii velkých automobilek, ale také malosériových výrobců.

Za zhruba dva týdny odstartuje autosalon v Ženevě a automobilky si již chystají výstaviště pod nohami k premiérám svých novinek. Elektromobilita bude letos opět hrát velkou roli, což lze říct i v případě Hyundaie. Korejská značka na svém stánku odhalí zbrusu nový koncept Prophecy (proroctví), vyjadřující poslední vývoj v designovém jazyku.

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Přesněji designovém jazyku chystaných elektromobilů, kterých má Hyundai v plánu hned několik. První upoutávka na koncept Prophecy ukazuje záď kompaktně řešeného elektromobilu s poměrně zaoblenými tvary. Podle Hyundaie se nemá koncept řídit posledními trendy. Ostatně silně vykreslené blatníky naznačují něco opravdu zajímavého mimo dnešní plejádu fádních SUV.

O technice značka neříká ani slovo a je pravděpodobné, že půjde o čistě designovou studii. Více se určitě dozvíme v nadcházejících dnech před otevřením autosalonu 3. března.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Na pomyslné druhé straně výstaviště bude chtít elektrickým konceptem zaujmout i mnohem menší výrobce z Velké Británie. Značku APEX už můžete znát prostřednictvím otevřené, okruhové hračky AP-1, teď se ovšem malosériová automobilka připravuje na svůj vlastní elektrický sporťák.

Upoutávka prozrazující linie konceptu AP-0 naznačuje uzavřený model s velkou středovou ploutví za kabinou po vzoru Le Mans prototypů. Ze současné filozofie značky si má koncept odnést i ohled na nízkou hmotnost. Současně jsme zvyklí, že se elektromobily s těžkými bateriemi vyznačují vysokou hmotností. AP-0 má ovšem držet pohotovostní hmotnost na hranici 1200 kg.

O dalších očekávaných novinkách autosalonu v Ženevě si přečtěte zde.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků