Hyundai chystá stylový elektrický koncept, v Ženevě však nebude s baterkami sám

Nikoho nepřekvapí, že letošní autosalon v Ženevě pojede silně na vlně elektromobilů. A to nejen v režii velkých automobilek, ale také malosériových výrobců.

Za zhruba dva týdny odstartuje autosalon v Ženevě a automobilky si již chystají výstaviště pod nohami k premiérám svých novinek. Elektromobilita bude letos opět hrát velkou roli, což lze říct i v případě Hyundaie. Korejská značka na svém stánku odhalí zbrusu nový koncept Prophecy (proroctví), vyjadřující poslední vývoj v designovém jazyku.

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Přesněji designovém jazyku chystaných elektromobilů, kterých má Hyundai v plánu hned několik. První upoutávka na koncept Prophecy ukazuje záď kompaktně řešeného elektromobilu s poměrně zaoblenými tvary. Podle Hyundaie se nemá koncept řídit posledními trendy. Ostatně silně vykreslené blatníky naznačují něco opravdu zajímavého mimo dnešní plejádu fádních SUV.

O technice značka neříká ani slovo a je pravděpodobné, že půjde o čistě designovou studii. Více se určitě dozvíme v nadcházejících dnech před otevřením autosalonu 3. března.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Na pomyslné druhé straně výstaviště bude chtít elektrickým konceptem zaujmout i mnohem menší výrobce z Velké Británie. Značku APEX už můžete znát prostřednictvím otevřené, okruhové hračky AP-1, teď se ovšem malosériová automobilka připravuje na svůj vlastní elektrický sporťák.

Upoutávka prozrazující linie konceptu AP-0 naznačuje uzavřený model s velkou středovou ploutví za kabinou po vzoru Le Mans prototypů. Ze současné filozofie značky si má koncept odnést i ohled na nízkou hmotnost. Současně jsme zvyklí, že se elektromobily s těžkými bateriemi vyznačují vysokou hmotností. AP-0 má ovšem držet pohotovostní hmotnost na hranici 1200 kg.

O dalších očekávaných novinkách autosalonu v Ženevě si přečtěte zde.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků