Hyundai chystá stylový elektrický koncept, v Ženevě však nebude s baterkami sám

Nikoho nepřekvapí, že letošní autosalon v Ženevě pojede silně na vlně elektromobilů. A to nejen v režii velkých automobilek, ale také malosériových výrobců.

Za zhruba dva týdny odstartuje autosalon v Ženevě a automobilky si již chystají výstaviště pod nohami k premiérám svých novinek. Elektromobilita bude letos opět hrát velkou roli, což lze říct i v případě Hyundaie. Korejská značka na svém stánku odhalí zbrusu nový koncept Prophecy (proroctví), vyjadřující poslední vývoj v designovém jazyku.

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Hyundai i30 po faceliftu se ukáže v Ženevě. Zde jsou úplně první fotografie

Přesněji designovém jazyku chystaných elektromobilů, kterých má Hyundai v plánu hned několik. První upoutávka na koncept Prophecy ukazuje záď kompaktně řešeného elektromobilu s poměrně zaoblenými tvary. Podle Hyundaie se nemá koncept řídit posledními trendy. Ostatně silně vykreslené blatníky naznačují něco opravdu zajímavého mimo dnešní plejádu fádních SUV.

O technice značka neříká ani slovo a je pravděpodobné, že půjde o čistě designovou studii. Více se určitě dozvíme v nadcházejících dnech před otevřením autosalonu 3. března.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Na pomyslné druhé straně výstaviště bude chtít elektrickým konceptem zaujmout i mnohem menší výrobce z Velké Británie. Značku APEX už můžete znát prostřednictvím otevřené, okruhové hračky AP-1, teď se ovšem malosériová automobilka připravuje na svůj vlastní elektrický sporťák.

Upoutávka prozrazující linie konceptu AP-0 naznačuje uzavřený model s velkou středovou ploutví za kabinou po vzoru Le Mans prototypů. Ze současné filozofie značky si má koncept odnést i ohled na nízkou hmotnost. Současně jsme zvyklí, že se elektromobily s těžkými bateriemi vyznačují vysokou hmotností. AP-0 má ovšem držet pohotovostní hmotnost na hranici 1200 kg.

O dalších očekávaných novinkách autosalonu v Ženevě si přečtěte zde.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků