Czinger C21 oficiálně: Brutální hybrid dá stovku pod dvě sekundy. Zní úžasně!

Nový vyzyvatel těch nejlepších aut světa vytekl z 3D tiskárny. Ramena začne dělat na autosalonu v Ženevě.

„Hyperauto postavené pro 21. století“. Takovým sloganem se prezentuje nový automobil C21 kalifornské značky Czinger, jejíž jméno zatím neumíme vyslovit. Jako správné auto s wow efektem má všechny potřebné aspekty k vyvolání husí kůže. Navzdory trendu dnešní doby nejde cestou čistého elektropohonu, ale kombinuje jej s konvenční technikou.

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Základem pohonného ústrojí se stal benzinový osmiválec 2,88 litru uložený uprostřed, který se pomocí páru turbodmychadel dokáže rozohnit až do 11 tisíc otáček za minutu. Osmiválci pomáhá čtveřice elektromotorů a společně produkují kombinovaný výkon 1250 koní.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola a využívá k tomu sedmistupňovou sekvenční převodovku. Elektromotory si berou šťávu z lithium-titanátových baterií, jejichž technologie se v automobilovém průmyslu teprve probouzí. Czinger C21 navíc váží díky spoustě karbonu jen 1250 kilogramů. Poměr váha/výkon je tedy 1:1.

Je to tam! McLaren pokořil 25 let starý rekord, Speedtail už je teď legendou

Je to tam! McLaren pokořil 25 let starý rekord, Speedtail už je teď legendou

K dostání se na stovku stačí 1,9 sekundy, americkou čtvrt míli dá za 8,1 s. Maximální rychlost činí 432 km/h. Vyvstává tak otázka, jak se popere s novodobou disciplínou 0-400-0, ve které se v minulosti řezaly automobilky Koenigsegg a Bugatti. Sprint na čtyřstovku prý C21 zvládne za 29 sekund, Koenigsegg Agera RS to při měření zvládl za 26,88. Téhle disciplíny by se nováček tedy mohl zúčastnit.

Připravte si miliony! Bugatti se pouští do renovací svých starých modelů

Připravte si miliony! Bugatti se pouští do renovací svých starých modelů

Silniční verze generuje v rychlosti 250 km/h přítlak 250 kilogramů. Czinger C21 má i závodní verzi s obrovským křídlem, která generuje ve stejné rychlosti přítlak 790 kg. Produkce obou verzí je limitovaná na 80 kusů a každý lze bohatě individualizovat. Velmi neokoukaný a zajímavý design je výsledkem práce 3D tiskáren. Tvůrci se také chlubí, že drtivá většina komponentů, včetně pohonného ústrojí, je vlastní výroby. První tiskárna, schopná zvládnout stavbu kompozitových prvků, vznikla již v roce 2014.

Detailnější informace o voze se dozvíme 3. března na autosalonu v Ženevě, kde si Czinger C21 odbude svůj veřejný debut. Zblízka se tak budeme moct podívat, jestli je to další nabubřelý bonviván, nebo nový Pagani.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků