Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

38 komentářů

Martin P.
26. února • 10:44

Dává smyl komu?Nechtěla Německá vláda po automobilkách tahle rodinný hatchback EV, cenově dostupný bez dotací a s adekvátním dojezdem? Opravdu celá rodina s plným kufrem nejezdí po městě a nehledá nový "trabant"
.
Nejlevnější EV stále jsou druhý až x tým autem do rodiny a drahou nákupní taškou do města. Vytlačit tak ty staré , hlučné a "neoekologické" vozy se sapalovacím motorem nemohou. Problém je tu se zákazníky kteří kupovali nové auta,, až někam na úroveň ceny Octavie. Jako jedno univerzální auto do rodiny. Kteří jednak na EV bez dotací nemají, nemají kde a kdy ty vozy nabíjet a dojez je hodně omezí. Tedy je řeč o autech které jezdí trasy kde v koncových bodech není nabíječka, parkují na ulici a nejezdí ani v centru velkoměst.

komik
25. února • 9:41

Mě se twingo líbí, oproti Cigu je vyšší - takový mini mpv na stylový rozvoz děti.. A hlavně je to zadokolka, takže to bude nejlevnější elektrická zadokolka (kromě jízdních kol). Cenu bych u nás tipl na 499.000 a Dácia bude 420.ooo. Za mě dobry v tom, že se nehoni s baterkou do extrému, hlavně aby nabídli cenové rozumny repas :).

Net
24. února • 17:26

Takže reálný dojezd v létě s klimoškou, nebo v zimě s topením bude tak 150 km, a pokud člověk bude šetřit baterie a nabíjet z 20% na 80% jak bývá doporučeno, tak jen 100 km.

iPace
25. února • 9:32

radsi si ani nechci predstavit jak musi vypadat clovek ktery v tomhle malem cosi bez moznosti rychlonabijeni chce za den urazit vice nez 100kmrozhodne cena, ale pokud bude okolo hranice 12-15 tisic eur, tak je to relativne idelani auto na rozvozy na mensich mestech ci jako auto na dojizdeni do prace pro nekoho kdo ma moznost pomalu nabijet doma i v praci a neni pro nej hvodna MHD, coz neni pro spousty lidi zijicich v satelitech okolo mest, tedy lidi co maji vetsinou moznost nabijet doma a do te prace to mivaji do 50km

Michal
24. února • 18:03

Buď optimista.Kdo chce dojet co nejdál jede pomalu a klima ani topení zas tak moc neberou když je to auto tak malé.

Emil
25. února • 0:07

Kdo chce dojet daleko ten tlačí.

BB
24. února • 20:49

JSI FAKT DOBREJ.

jouda
24. února • 16:09

Ve městě má smysl MHD a ne že si každý koupí nákupní tašku na proud. Z mého pohledu nesmyslné řešení místo toho posílit MHD a dát zdarma a naopak omezovat osobní dopravu jedno jestli na proud nebo benál.

iPace
25. února • 9:26

jj plne MHD poslicku s picama, a balickama, jak uzasna by ta MHD bylapokud by kuprikladu v Praze byla MHD zadara a jeste by se k tomu pridali ty spousty lidi ktere nahanis do MD, tak bych to chtel v praze videt, to by byl slusnej masochizmus, kdys ve spicce jezdi metro a nektere tramvaje co 2 minuty a presto se do nich da jen sotva dostat jak jsou narvane lidma :-D takze co navrhujes, postavit metro a tramvaje dvojite, pekne vedle sebe?

bzzz
25. února • 14:02

Pokud mas alespon trochu sajn, jak Praha vypada, tak vhodne propojeni tras metra 'po obvodu', by stavajicim linkam dost ulevilo. Spousta lidi jezdi x zastavek jen aby na prestupni zmenili trasu a jeli jinam ('zpet'). Ale neni to samozrejme jen o metru a uz vubec ne ultimatni reseni.

iPace
26. února • 9:14

ne nemam o tom vubec sajn jak Praha vypada, ja v Praze jen 5 let zil a denne MHD vyuzivalano linek metra by melo bejt vice, ale smysluplne, to ze obcas lide jedou metrem tam a zase zpet je casto dane i tim ze neznaji povrchove spoje a nechteji je znat, videl jsem to na kolezich z nizsich kanclu kteri jako ja z Cernaku dojizdeli na Prosek, a presne jak pises jeli metrem na Florenc, tam prestoupili na Cecko a jeli na Prosek, .... ja si misto toho na Vysocanske presed na jeden z busu smer Prosek a byl tak o 20 minut driv, je to o lenosti lidi si udelat 5 minut cas a zkusit si vyhledat nejake spojeni, u jednorazove cesty to chapu, ale kdys to nekdo jezdi denne, tak to jiz povazuju za totalni lenost diky ktere pak straci denne i desitky minut casu

Emil
25. února • 0:06

Odstěhuj se na vesnici když nemáš rád auta.

mpolan
24. února • 22:33

Jo jo, hlavně taková MHD, která jede jednou za patnáct minut a o víkendu jen co půl hodiny, cestou musíš dvakrát přestoupit a doufat, že žádný spoj nebude mít zpoždění. MHD dává smysl jen v případě, že jedu metrem nebo nějakou přímou a rychlou linkou. Ale třeba pražská MHD z okrajových částí, to je katastrofa.
A mimochodem, MHD samozřejmě není nikdy zdarma. To, co nezaplatíš na jízdném sám, zaplatíš v daních a snížení investic jinde.

koncernový rozumbrada
24. února • 16:38

Jsi jouda.

Luboš
24. února • 17:42

Pokud jedeš s aktovku, nebo batohem, tak socka je ohleduplnější k městu a dává větší smysl než jeden člověk v tuně materiálu na šesti čtverečních metrech.

Skace
25. února • 8:58

Víš kolik váží taková tramvaj? A kolik v ní jezdí běžně lidí mimo špičku? Auto v tom případě vychází líp

f
25. února • 13:27

Panacek je extremista zviditelnovac, ze? Kolik vazi tramvaj vim naprosto presne. Jenze tech jizd, kdy v ni jede mene nez 16 lidi je zanedbatelna cast.

koncernový rozumbrada
24. února • 18:14

Nejsi jouda.

Michal
24. února • 15:09

V D za 15000eur s 6000eur bonusem

Noclaf
24. února • 15:59

Jako vazne, to je dobra cena!

Michal
24. února • 16:04

S bonusem a u nás asi nic nedají.

king014
25. února • 14:40

to "dávání" je vlastně přerozdělování daní které odvedete státu

BB
24. února • 20:48

Tobě určitě ne.

eMKejx
24. února • 14:28

za 10.000e dava zmysel.

Jan
24. února • 15:08

Za 240 tis bych o něm uvažoval ;-)

Net
24. února • 17:30

Jako druhé auto do rodiny, proč ne, ale nedá se při tom moc tvářit, jak zachraňujeme planetu.

rozumná cena = úspěch
24. února • 14:25

pokud bude výrazně levnější než citigo tak proč ne..

koncernový rozumbrada
24. února • 14:59

Nebude! Jediné, co má Twingo výrazně nižší, je kapacita baterie, ne cena!

Marek71
25. února • 12:09

No a jaká teda bude ta cena? Když píšeš, že...
"Jediné, co má Twingo výrazně nižší, je kapacita baterie, ne cena!"

koncernový rozumbrada
25. února • 14:57

Určitě nebude výrazně niž nižší než u CitoGO. Níže je uvedena cena 21000 €, což je cca stejné jako je německá cena u Škodovky. Srovnatelnou cenu tedy očekávám i na českém trhu.

Marek71
25. února • 15:07

A ta cena 21.000 je odkud? Oficiální cena, myslím, ještě nebyla uvedena, všechno jsou to jenom spekulace. Proto jsem se ptal, že z vašeho vyjádření jsem nabyl dojmu, že tu cenu znáte. Takže zřejmě neznáte...Jinak, Citigo-e v DE je základ za 21.000 eur a Style za 22.350 eur. A to ten style ani nemá tempomat, senzor deště a vyhř. sedačky, jako v ČR za 450.000 KČ.Ale pokud bych si měl tipnout, tak Twingo nebude o moc levnější než Citigo, jestli vůbec.

jozka
24. února • 14:20

O tom, jestli dava smysl rozhodne cenovka.

koncernový rozumbrada
24. února • 15:01

Kapacita baterie je příliš nízká takřka bez ohledu na cenu. ECitiGO je o level jinde a má přitom velice akceptovatelnou cenovku.

bzzz
24. února • 18:04

V cem je CITIGOe iV o level jinde (dojezd je vicemene stejny)?

koncernový rozumbrada
24. února • 18:19

Toto má normovaný dojezd 180 km, CitiGO 252 km. To je o 40% více. O 40% více není více méně stejně!

bzzz
24. února • 22:26

Taky ma Skoda o dost vetsi baterii.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
koncernový rozumbrada
24. února • 23:31

A o čem tu už asi dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho?

konczernaq
24. února • 15:29

Jo. Ale tu konecrnovou zalezitost musite kupovat v paru. Na kazde chodidlo jeden kus, jako koleckove brusle. B-]

Doporučujeme

Články odjinud