Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Malé elektromobily do města zažívají boom a jednu novinku teď představuje i Renault. Elektrickým pohonem totiž vybavil současné Twingo.

Týden před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě nám již Renault oficiálně ukazuje novou čistě elektrickou variantu modelu Twingo s dodatkem Z.E. Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu.

Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve Smartu EQ ForFour. Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h.

Elektrická Dacia se ukáže v Ženevě! U Renaultu čekejte elektrické Twingo

Elektrická Dacia se ukáže v Ženevě! U Renaultu čekejte elektrické Twingo

S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. V případě standardního WLTP cyklu očekávejte dojezd asi 180 kilometrů.

Nejrychleji poté baterie nabijete přes 22kW nabíječku, u níž si počkáte 63 minut. V případě slabší 11kW nabíječky jde o 2 hodiny a 10 minut. S nabízenými Wallboxy (3,7 kW nebo 7,4 kW) potrvá nabíjení 8, respektive 4 hodiny. Čistě z domácí zásuvky (2,3 kW) pak potrvá nabití samozřejmě nejdéle, celých 13 hodin a 30 minut.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault dodává, že přechodem na elektrické ústrojí nebyl omezen vnitřní prostor. I objem kufru tak zůstává na původních 240 litrech, stejně jako u verze Twinga se spalovacím motorem.

Otázkou zůstává, zda se v elektrické formě vrátí Twingo na český trh. Od podzimu 2018 zde totiž model není kvůli nízkému zájmu nabízen. Každopádně, více informací bychom se měli dozvědět během výstavní premiéry v Ženevě, kde se mimochodem předvede i první elektrická Dacia.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků