Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Malé elektromobily do města zažívají boom a jednu novinku teď představuje i Renault. Elektrickým pohonem totiž vybavil současné Twingo.

Týden před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě nám již Renault oficiálně ukazuje novou čistě elektrickou variantu modelu Twingo s dodatkem Z.E. Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu.

Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve Smartu EQ ForFour. Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h.

Elektrická Dacia se ukáže v Ženevě! U Renaultu čekejte elektrické Twingo

Elektrická Dacia se ukáže v Ženevě! U Renaultu čekejte elektrické Twingo

S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. V případě standardního WLTP cyklu očekávejte dojezd asi 180 kilometrů.

Nejrychleji poté baterie nabijete přes 22kW nabíječku, u níž si počkáte 63 minut. V případě slabší 11kW nabíječky jde o 2 hodiny a 10 minut. S nabízenými Wallboxy (3,7 kW nebo 7,4 kW) potrvá nabíjení 8, respektive 4 hodiny. Čistě z domácí zásuvky (2,3 kW) pak potrvá nabití samozřejmě nejdéle, celých 13 hodin a 30 minut.

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault Zoe si v ČR konkurenci namazal na chleba. Tím ale elektrifikace nekončí

Renault dodává, že přechodem na elektrické ústrojí nebyl omezen vnitřní prostor. I objem kufru tak zůstává na původních 240 litrech, stejně jako u verze Twinga se spalovacím motorem.

Otázkou zůstává, zda se v elektrické formě vrátí Twingo na český trh. Od podzimu 2018 zde totiž model není kvůli nízkému zájmu nabízen. Každopádně, více informací bychom se měli dozvědět během výstavní premiéry v Ženevě, kde se mimochodem předvede i první elektrická Dacia.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků