Nová Cupra Leon je za dveřmi. Octavia RS z Martorellu se ukáže už za pár dnů

Krátce po uvedení nové generace Seatu Leon se již hlásí o slovo jeho ostrá varianta pod značkou Cupra. K odhalení dojde už zanedlouho.

Není překvapením, že po premiéře nové generace Seatu Leon se již chystá na scénu i jeho ostrá varianta, tentokrát již kompletně pod křídly sportovní značky Cupra. Jako upoutávku na oficiální premiéru nové Cupry Leon tak automobilka zveřejňuje první pohled na agresivně pojatou příď hatchbacku (a nejspíše i kombi Sportourer).

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Představení novinky je plánováno už na 20. února a v rámci premiéry ukáže Cupra i závodní variantu nového Leonu. K novince značka dodává, že předchozí generace ostrého Leonu byla bestsellerem, prodalo se jí bezmála 44.000 kusů.

Stejně jako je standardní Seat Leon koncernovým sourozencem VW Golf a Škody Octavia, tak i Cupra Leon bude nepochybně vycházet z již známé techniky těchto dvou ekvivalentů. Stejným směrem jako Octavia RS (a Golf GTE) se tedy nejspíš vydá i ostrý Leon, neboť pod kapotou se očekává plug-in hybridní ústrojí.

Cupra nabízí pro Atecu tovární tuning od ABT. Zvýšení výkonu však není pro každého

Cupra nabízí pro Atecu tovární tuning od ABT. Zvýšení výkonu však není pro každého

Kombinace benzinového čtyřválce 1.4 TSI a elektromotoru má zajistit systémový výkon 245 koní (180 kW), přičemž s baterií o kapacitě 13 kWh by mohla Cupra Leon ujet až 56 kilometrů čistě na elektřinu. V rámci dynamiky se mluví o akceleraci z nuly na 100 km/h za přibližně 6,5 vteřiny.

Nakonec se již objevily spekulace o pozdějším návratu Cupry R, respektive tedy Cupry Leon R, jakožto nejsilnější variace španělského hatchbacku. Techniku by tento Leon sdílel opět s VW Golf R, který má v nejnovější generaci přijet s výkonem 245 kW (333 koní) a samozřejmě pohonem všech kol.

Galerie doplněna o standardní Seat Leon.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků