Nová Cupra Leon je za dveřmi. Octavia RS z Martorellu se ukáže už za pár dnů

Krátce po uvedení nové generace Seatu Leon se již hlásí o slovo jeho ostrá varianta pod značkou Cupra. K odhalení dojde už zanedlouho.

Není překvapením, že po premiéře nové generace Seatu Leon se již chystá na scénu i jeho ostrá varianta, tentokrát již kompletně pod křídly sportovní značky Cupra. Jako upoutávku na oficiální premiéru nové Cupry Leon tak automobilka zveřejňuje první pohled na agresivně pojatou příď hatchbacku (a nejspíše i kombi Sportourer).

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Představení novinky je plánováno už na 20. února a v rámci premiéry ukáže Cupra i závodní variantu nového Leonu. K novince značka dodává, že předchozí generace ostrého Leonu byla bestsellerem, prodalo se jí bezmála 44.000 kusů.

Stejně jako je standardní Seat Leon koncernovým sourozencem VW Golf a Škody Octavia, tak i Cupra Leon bude nepochybně vycházet z již známé techniky těchto dvou ekvivalentů. Stejným směrem jako Octavia RS (a Golf GTE) se tedy nejspíš vydá i ostrý Leon, neboť pod kapotou se očekává plug-in hybridní ústrojí.

Cupra nabízí pro Atecu tovární tuning od ABT. Zvýšení výkonu však není pro každého

Cupra nabízí pro Atecu tovární tuning od ABT. Zvýšení výkonu však není pro každého

Kombinace benzinového čtyřválce 1.4 TSI a elektromotoru má zajistit systémový výkon 245 koní (180 kW), přičemž s baterií o kapacitě 13 kWh by mohla Cupra Leon ujet až 56 kilometrů čistě na elektřinu. V rámci dynamiky se mluví o akceleraci z nuly na 100 km/h za přibližně 6,5 vteřiny.

Nakonec se již objevily spekulace o pozdějším návratu Cupry R, respektive tedy Cupry Leon R, jakožto nejsilnější variace španělského hatchbacku. Techniku by tento Leon sdílel opět s VW Golf R, který má v nejnovější generaci přijet s výkonem 245 kW (333 koní) a samozřejmě pohonem všech kol.

Galerie doplněna o standardní Seat Leon.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků