Alfa Romeo chystá slavný návrat! Motor z Ferrari ještě neřekl poslední slovo

Přesně 55 let od původní Alfy GTA může dorazit její moderní reinkarnace.

Autosalon v Ženevě se pomalu blíží a Alfa Romeo něco chystá. Na svém Twitteru zveřejnila krátkou upoutávku, ve které vidíme pouze oddalující se znak a zvuk vytočeného motoru. Není potřeba zkoumat, co je to za agregát. Ve stejné tónině už od roku 2016 bručí Alfa Romeo Giulia QV.

Alfa Romeo Giulietta končí bez nástupce. Pohledný hatchback nahradí SUV a crossovery

Alfa Romeo Giulietta končí bez nástupce. Pohledný hatchback nahradí SUV a crossovery

Jedná se o motor F154 z dílny Ferrari a v milánském naladění produkuje výkon 375 kW (510 koní) a 600 N.m točivého momentu. Závěr upoutávky doprovází slogan „Historický návrat“. Dost možná jde o slavný návrat zkratky GTA, která se naposledy v nabídce značky objevila ve dvojici 147 a 156.

Sériová Alfa Romeo Tonale unikla na veřejnost. Může být novou spásou Italů

Sériová Alfa Romeo Tonale unikla na veřejnost. Může být novou spásou Italů

Že tomu tak bude, nasvědčuje i ulovení údajné Giulie GTA v garážích Maserati, které zveřejnila facebooková stránka Alfa Tipo 949. Ostrá verze již tak ostrého sedanu by mohla být velice zajímavá. Podle některých zdrojů by mohlo jít o limitovanou edici s ochrannou klecí místo zadních sedadel. 

Nepředbíhejme ale, k odhalení dojde až příští týden. Je tu totiž i možnost, že si Alfa nechá slavný návrat GTA až na červnové 110. narozeniny a do Ženevy přiveze něco zcela jiného.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků