Nové Audi A3 míří do Ženevy. Přiměřeně ostrá verze S3 bude pořád stará škola!

310 koní a pohon všech kol. BMW M135i a Mercedes-AMG A35 budou mít vážného konkurenta.

Nová generace kompaktního hatchbacku Audi A3 se představí na letošním autosalonu v Ženevě. Než se tak stane, automobilka vypouští do světa dalších pár informací a sadu fotografií maskovaného vozu z prvního testování. Vedle klasických verzí dorazí i ostrý hatchback S3.

Nová generace Audi A3 se přitom poměrně dlouho loudala a konkurenční vozy získaly slušný náskok. Z rodiny technicky příbuzných vozů, mezi které patří nová Octavia, osmý Golf a Seat Leon, ale přichází až jako poslední. Zatímco o standardních modelech toho moc nevíme, sportovní verze S3 se technickými detaily moc netají.

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Předně bude mít opět pohon všech kol quattro s mezinápravovou spojkou, pro co nejlepší stabilitu a odolnost ve všech ročních obdobích. Quattro bude potřeba i pro krocení výkonu, protože S3 si ponechává čtyřválcový motor o objemu dvou litrů naladěný na výkon 228 kW (310 koní) a 400 N.m točivého momentu.

Hlavními konkurenty nové S3 budou nováčci Mercedes-AMG A35 a BMW M135i. Audi S3 samozřejmě nebude chybět konkurenceschopná dynamická výbava, ke které se řadí třeba adaptivní podvozek či elektromechanické progresivní řízení. Magnetoreologické tlumiče se však odporoučí a místo nich nastoupí tlumiče s elektrohydraulickými ventily.

Nové Audi RS 4 Avant dorazilo do Česka. S příplatkovou výbavou vás šetřit nebude

Nové Audi RS 4 Avant dorazilo do Česka. S příplatkovou výbavou vás šetřit nebude

Čím bude S3 také unikátní jsou zbrusu nové 19palcové pláště Bridgestone šité přímo na míru. Pro nadšence do manuálního řazení máme bohužel špatnou zprávu, protože motor bude spárovaný pouze se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Vedle standardní ostré verze pak později dorazí i lákavější RS 3 a další deriváty.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků