Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Je první den ženevského autosalonu a mé první kroky směřují k novému Renaultu Clio. Jeho krása se skrývá v individualizaci.

Zvenku se toho opravdu moc nezměnilo. Novinka ale působí přeci jen uhlazenějším dojmem. Větší osobnost novému Cliu dodávají přední LED světlomety ve tvaru hokejky, jejichž technika se nachází již v základní výbavě. V tváří v tvář na mě působí moderně a dynamicky.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Konečně se ale mohu podívat na ten interiér a zklamán rozhodně nejsem. Dominují mu povětšinou měkčené plasty. Na některých místech ovšem najdete i ty tvrdé a méně vkusné. Jsou však dobře schované, například jako podklad pod infotainmentem. U výbavy Initial Paris najdete světlé kožené čalounění, které se line podélně prostřední částí přístrojové desky a působí velmi luxusně.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

To ovšem neznamená, že ostatní výbavy působí lacině. Ba naopak, například u výbavy R.S. Line vystřídala kůži imitace karbonu a pro vaše záda lépe padnoucí sportovní sedadla. I když má být Clio o trochu kratší než předchůdce, má být bohatší na vnitřní prostor, díky lepšímu rozvržení. Pravdou je, že místo rozhodně nikde nescházelo, alespoň vepředu.

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Nové Clio je příkladným pracovištěm pro řidiče, což platí dvojnásob pro výbavu R.S. line. Je tu krásně vidět, že si z francouzské novinky můžete udělat luxusní hatchback i sportovní náčiní. Vše padne hezky do ruky a digitální přístrojový štít je radost sledovat. Jeho grafika je přehledná a dobře čitelná. USB porty, držáky na nápoje, hluboká odkládací přihrádka spolujezdce. Tady bude život na palubě v pořádku. Potěšilo mě i zachování manuálního ovládání klimatizace a krátké dráhy řazení manuální převodovky. 

Prostor je v novém Cliu veskrze opravdu bohatý. Namítat by ale mohli cestující vzadu, kde není moc dlouhý sedák a místa na hlavu je také poskrovnu. Menší jedinci by zde mohli mít problém. Zavazadlový prostor čítající 391 litrů je pak hluboký a má nízkou nakládací hranu. Nové Clio si tak stále zachovalo osobnost a nyní přidává i něco navíc.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků