Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Zpravodajství přímo ze ženevského autosalonu vykopneme novinkou od společnosti Polestar. Nový model 2 je v podstatě převlečené kompaktní Volvo, ale vadí to snad někomu?

Zatímco první vůz společnosti Polestar, model 1, je nádherné kupé s hybridní technikou a výkonem 600 koní, model 2 je liftback a razí cestu elektrické budoucnosti. Bylo to nevyhnutelné, ostatně už samotné Volvo se nechalo slyšet, že všechny své modely v blízké budoucnosti elektrifikuje, potřebuje však mít „vlajkovou loď“ i mezi elektrickými vozy. A něco mi říká, že „dvojka“ bude v této roli fungovat naprosto dokonale.

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

Polestar 2 oficiálně: Vysoký výkon jsme čekali, takovou cenu však nikoli

První oficiální snímky Polestaru 2 jsme viděli koncem února a mně osobně se na nich vůz docela líbil. Vliv Volva nezamaskuje, mám ale pocit, že se o to ani nesnaží. Naživo působí kompaktně, což ostatně i dává smysl, vezmu-li v potaz, že používá platformu CMA určenou pro kompaktní Volva. Vyjíždí na ní třeba SUV XC40. Jenže než začnete odhadovat, že uvnitř nebude místa nazbyt, zadržte a znova si uvědomte, že se jedná o elektrické auto, u kterého se pracuje s prostorem úplně jinak.

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar 2 je vybaven dvojicí elektromotorů (jeden na každé nápravě), které samy o sobě nezabírají téměř žádné místo. A to mají souhrnný výkon 300 kW, díky kterému má vůz zrychlit z nuly na stovku za méně než 5 sekund. Akumulátor o kapacitě 78 kWh je v podlaze, ale nemáte pocit „sendviče“ jako u prvního Mercedesu A a sedíte až překvapivě nízko. Skoro bych se ani nebál říct, že je to takový švédský bavorák, protože pozice za volantem by tomu odpovídala.

Polestar 1 vstupuje do fáze ověřovacích prototypů. Některé kusy zaniknou

Polestar 1 vstupuje do fáze ověřovacích prototypů. Některé kusy zaniknou

Přístrojovka je subtilní a vybraná ve správných místech tak, abyste se mohli posunout co nejvíce dopředu, ale absolutně nic vás neomezovalo v oblasti kolen. Poznávám spoustu dílů z Volva, volantem počínaje, tlačítky pro ovládání oken a klikami dveří konče. Bílý vystavený kousek (opodál stál i sytě šedý) se navíc nesl na vlně veganských materiálů a kůži byste u něj našli snad jenom na volantu. Působí to hezky, ale možná až moc recyklovaně.

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Velice slušně se sedí i vzadu, byť sedáky by mohly být o něco delší. Jejich sklon je však fajn, pod přední sedadlo pohodlně složíte i dlouhá chodidla a před koleny mi zbývalo asi 5 centimetrů místa. A to měřím 190 centimetrů a sednul jsem si sám za sebe. Problém bych neviděl ani s místem nad hlavou, a to měl vůz panoramatickou střechu. Ta není vybavena clonou a mně se moc nechce věřit tvrzení pána z Polestaru, že jde o natolik geniální materiál, že se uvnitř v parných dnech neuvaříte. Uvnitř bylo totiž docela horko už na výstavním stánku.

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Okno neokno, Polestar 2 se mi zatím hodně líbí. Vyrábět se bude v Číně, s čímž už má ale Volvo zkušenosti, protože tam vzniká sedan S90 určený také pro náš trh. A bude za super peníze. Základní cena totiž byla stanovena na 39.900 eur, tedy zhruba milion korun, výbavou naložená verze prodávaná během prvního roku produkce vyjde asi na 1,5 milionu. A to je za prostorný a praktický liftback s pořádným výkonem slušná cena.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků