Benzin, diesel, elektřina. Peugeot 208 má vše, ale k dokonalosti mu chybí jedna věc.
Když jsem k novému Peugeotu 208 na ženevském autosalonu přicházel, všiml jsem si dvou věcí. Zaprvé, těší se opravdu obrovské popularitě, jak dokazovali i zástupy lidí, přes které jsem se k němu pomalu ani nemohl dostat. Zadruhé, to auto je naživo ještě hezčí než na fotografiích.
Francouzská automobilka opět potvrdila svou pozici karosárny, která dokáže do sériové podoby dostat téměř umělecké dílo. Po sedanu 508, který se tu mimochodem představil i jako hybrid a ve verzi kombi, se podařilo stejný designový jazyk přenést i na malý hatchback, který vypadá opravdu dravě. Právě oproti 508 působí tento malý vůz jako jeho zmenšenina. Pokud je Peugeot 508 divoké zvíře, 208 je mládě šavlozubého tygra, a to hlavně díky denním LED světlometům, které připomínají kly.
Pokud jsem byl z interiéru nového Renaultu Clio unešený, tak tohle to dokázalo posunout ještě o kousek dál. Pravda, interiér Renaultu je lépe „zkousnutelný“ pro masy a nabízí dobrý mix mezi vkusným zpracováním a příjemným designem. Peugeot ale hraje na divokou notu, která sedne lidem spíše s vytříbeným vkusem.
Po usednutí za volant jsem doslova žasl nad příkladnou polohou řidiče. Volant je již tradičně velmi nízko, dá se ale dobře nastavit tak, aby padl do ruky jako ulitý. Zajímavý je zde i pohledový tunel před přístrojovým štítem, jež by si ovšem zasloužil lepší zpracování. Jeho vzhled působí lacině. Tento sportovně laděný detail není výsadou pouze výbavy GT line, ale najdete ho i v těch ostatních.
Další zajímavostí je 3D digitální přístrojový štít. Zobrazuje všechny důležité informace a prostorové zpracování je zajímavou inovací. Otázkou však je, jak bude fungovat v noci či proti světlu. Infotainment opět skrývá většinu ovládacích prvků a znamená to dvě věci. V interiéru není přebytek tlačítek a ovládání například klimatizace bude opět znamenat „šťourat“ se v obrazovce.
Posezení za volantem je tedy opravdu příkladné. Stejně tak i zpracování, které až na pár výjimek zaslouží pochvalu. Místa je kupodivu dost, 208 totiž zvenku nevypadá jako prostorné vozidlo. Znát je to ovšem na zavazadlovém prostoru, který je pouhých 311 litrů. To je stejně jako u předchůdce, ale pořád o desítky litrů méně než u konkurence.
Pokud pod kapotou čekáte odpovídající hnací ústrojí, musím vás prozatím zklamat. Trojici zážehových tříválců ve verzích 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní) doplňuje ještě vznětová jednapětka. O žádné ostré verzi zatím nebyla řeč. A je to škoda, bude chybět. Pro Peugeot je totiž nyní důležitá elektrická verze, která zde debutovala společně s ostatními. Poznáte ji hlavně podle upravené přední masky bez nasávacích otvorů, jak už je ostatně u elektromobilů zvykem.
Nový Peugeot 208 je přesně to auto, které budete kupovat srdcem a očima. A začít s tím můžete ještě tento měsíc, kdy se již spustily rezervace. Uvidíme, jak bude jezdit. Očekávání máme veliká.