Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Benzin, diesel, elektřina. Peugeot 208 má vše, ale k dokonalosti mu chybí jedna věc.

Když jsem k novému Peugeotu 208 na ženevském autosalonu přicházel, všiml jsem si dvou věcí. Zaprvé, těší se opravdu obrovské popularitě, jak dokazovali i zástupy lidí, přes které jsem se k němu pomalu ani nemohl dostat. Zadruhé, to auto je naživo ještě hezčí než na fotografiích.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Francouzská automobilka opět potvrdila svou pozici karosárny, která dokáže do sériové podoby dostat téměř umělecké dílo. Po sedanu 508, který se tu mimochodem představil i jako hybrid a ve verzi kombi, se podařilo stejný designový jazyk přenést i na malý hatchback, který vypadá opravdu dravě. Právě oproti 508 působí tento malý vůz jako jeho zmenšenina. Pokud je Peugeot 508 divoké zvíře, 208 je mládě šavlozubého tygra, a to hlavně díky denním LED světlometům, které připomínají kly.

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Pokud jsem byl z interiéru nového Renaultu Clio unešený, tak tohle to dokázalo posunout ještě o kousek dál. Pravda, interiér Renaultu je lépe „zkousnutelný“ pro masy a nabízí dobrý mix mezi vkusným zpracováním a příjemným designem. Peugeot ale hraje na divokou notu, která sedne lidem spíše s vytříbeným vkusem.

Po usednutí za volant jsem doslova žasl nad příkladnou polohou řidiče. Volant je již tradičně velmi nízko, dá se ale dobře nastavit tak, aby padl do ruky jako ulitý. Zajímavý je zde i pohledový tunel před přístrojovým štítem, jež by si ovšem zasloužil lepší zpracování. Jeho vzhled působí lacině. Tento sportovně laděný detail není výsadou pouze výbavy GT line, ale najdete ho i v těch ostatních.

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Další zajímavostí je 3D digitální přístrojový štít. Zobrazuje všechny důležité informace a prostorové zpracování je zajímavou inovací. Otázkou však je, jak bude fungovat v noci či proti světlu. Infotainment opět skrývá většinu ovládacích prvků a znamená to dvě věci. V interiéru není přebytek tlačítek a ovládání například klimatizace bude opět znamenat „šťourat“ se v obrazovce.

Posezení za volantem je tedy opravdu příkladné. Stejně tak i zpracování, které až na pár výjimek zaslouží pochvalu. Místa je kupodivu dost, 208 totiž zvenku nevypadá jako prostorné vozidlo. Znát je to ovšem na zavazadlovém prostoru, který je pouhých 311 litrů. To je stejně jako u předchůdce, ale pořád o desítky litrů méně než u konkurence.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Pokud pod kapotou čekáte odpovídající hnací ústrojí, musím vás prozatím zklamat. Trojici zážehových tříválců ve verzích 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní) doplňuje ještě vznětová jednapětka. O žádné ostré verzi zatím nebyla řeč. A je to škoda, bude chybět. Pro Peugeot je totiž nyní důležitá elektrická verze, která zde debutovala společně s ostatními. Poznáte ji hlavně podle upravené přední masky bez nasávacích otvorů, jak už je ostatně u elektromobilů zvykem.

Nový Peugeot 208 je přesně to auto, které budete kupovat srdcem a očima. A začít s tím můžete ještě tento měsíc, kdy se již spustily rezervace. Uvidíme, jak bude jezdit. Očekávání máme veliká.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 45 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků