Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Benzin, diesel, elektřina. Peugeot 208 má vše, ale k dokonalosti mu chybí jedna věc.

Když jsem k novému Peugeotu 208 na ženevském autosalonu přicházel, všiml jsem si dvou věcí. Zaprvé, těší se opravdu obrovské popularitě, jak dokazovali i zástupy lidí, přes které jsem se k němu pomalu ani nemohl dostat. Zadruhé, to auto je naživo ještě hezčí než na fotografiích.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Francouzská automobilka opět potvrdila svou pozici karosárny, která dokáže do sériové podoby dostat téměř umělecké dílo. Po sedanu 508, který se tu mimochodem představil i jako hybrid a ve verzi kombi, se podařilo stejný designový jazyk přenést i na malý hatchback, který vypadá opravdu dravě. Právě oproti 508 působí tento malý vůz jako jeho zmenšenina. Pokud je Peugeot 508 divoké zvíře, 208 je mládě šavlozubého tygra, a to hlavně díky denním LED světlometům, které připomínají kly.

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Pokud jsem byl z interiéru nového Renaultu Clio unešený, tak tohle to dokázalo posunout ještě o kousek dál. Pravda, interiér Renaultu je lépe „zkousnutelný“ pro masy a nabízí dobrý mix mezi vkusným zpracováním a příjemným designem. Peugeot ale hraje na divokou notu, která sedne lidem spíše s vytříbeným vkusem.

Po usednutí za volant jsem doslova žasl nad příkladnou polohou řidiče. Volant je již tradičně velmi nízko, dá se ale dobře nastavit tak, aby padl do ruky jako ulitý. Zajímavý je zde i pohledový tunel před přístrojovým štítem, jež by si ovšem zasloužil lepší zpracování. Jeho vzhled působí lacině. Tento sportovně laděný detail není výsadou pouze výbavy GT line, ale najdete ho i v těch ostatních.

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Další zajímavostí je 3D digitální přístrojový štít. Zobrazuje všechny důležité informace a prostorové zpracování je zajímavou inovací. Otázkou však je, jak bude fungovat v noci či proti světlu. Infotainment opět skrývá většinu ovládacích prvků a znamená to dvě věci. V interiéru není přebytek tlačítek a ovládání například klimatizace bude opět znamenat „šťourat“ se v obrazovce.

Posezení za volantem je tedy opravdu příkladné. Stejně tak i zpracování, které až na pár výjimek zaslouží pochvalu. Místa je kupodivu dost, 208 totiž zvenku nevypadá jako prostorné vozidlo. Znát je to ovšem na zavazadlovém prostoru, který je pouhých 311 litrů. To je stejně jako u předchůdce, ale pořád o desítky litrů méně než u konkurence.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Pokud pod kapotou čekáte odpovídající hnací ústrojí, musím vás prozatím zklamat. Trojici zážehových tříválců ve verzích 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní) doplňuje ještě vznětová jednapětka. O žádné ostré verzi zatím nebyla řeč. A je to škoda, bude chybět. Pro Peugeot je totiž nyní důležitá elektrická verze, která zde debutovala společně s ostatními. Poznáte ji hlavně podle upravené přední masky bez nasávacích otvorů, jak už je ostatně u elektromobilů zvykem.

Nový Peugeot 208 je přesně to auto, které budete kupovat srdcem a očima. A začít s tím můžete ještě tento měsíc, kdy se již spustily rezervace. Uvidíme, jak bude jezdit. Očekávání máme veliká.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků