Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Tradiční kombík střední třídy švédsko-čínské automobilky si právě odbývá premiéru v Ženevě

Na co Volvo v poslední době sáhne, to se mu daří. Po pondělním vítězství modelu XC40 v evropské anketě Car of the Year představuje další novinku. Tou je klasický kombík s označení V60.

Jestliže SUV této značky jsou poměrně mohutná, kombík si zachovává nízkou stavbu karosérie, což chválíme. Linie bočních okének zasahuje hodně hluboko do D sloupku, což působí odlehčeně. Bumerangovitá světla jsou poměrně štíhlá. Vypadá to elegantně.

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Víko zavazadlového prostoru rozčleňují horizontálně orientované prolisy, líbí se nám "přiznané" otvory. To minimálně platí pro vrcholnou plug-in hybridní verzi T8.

Objem kufru nevypadá nijak giganticky, má však pravidelný tvar a nízkou nakládací hranou. Nechybí tradiční vzpěra pro "uklizení" nákladu. Opěradla zadních sedadel se dají pomocí tlačítek sklopit z kufru a uprostřed je otvor pro prostrčení dlouhých předmětů. Není však příliš velký. Rozčlenění opěradla v poměru 40:20:40 nám připadá praktičtější.

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Uvnitř kabiny panují poměry, jaké známe z předešlých modelů, například XC60. Na voliči páky automatické převodovky nechybí švédské sklo, luxusně vyhlížejí kryty reproduktorů špičkové audiofirmy Bowers&Wilkins. Menu na centrálním dotykovém displeji už také umíme využívat díky seznámení se s poslední verzí v XC60.

V autě se sedí poměrně nízko. Líbí se nám prostor na zadních sedačkách. Redaktor s výškou 186 centimetrů, který si předtím nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení, měl vzadu před koleny ještě osm centimetrů místa a nad hlavou šest. A to ještě výšku střechy snižovala obrovitánské střešní okno.

Vzadu nás zaujal vysoký středový tunel, který prakticky znemožňuje jízdy na delší vzdálenosti prostřednímu cestujícímu. Je to ovšem proto, že v něm se ukrývá baterie. To Volvo v Ženevě ukazuje hned vedle na technickém řezu vozu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků