Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Tradiční kombík střední třídy švédsko-čínské automobilky si právě odbývá premiéru v Ženevě

Na co Volvo v poslední době sáhne, to se mu daří. Po pondělním vítězství modelu XC40 v evropské anketě Car of the Year představuje další novinku. Tou je klasický kombík s označení V60.

Jestliže SUV této značky jsou poměrně mohutná, kombík si zachovává nízkou stavbu karosérie, což chválíme. Linie bočních okének zasahuje hodně hluboko do D sloupku, což působí odlehčeně. Bumerangovitá světla jsou poměrně štíhlá. Vypadá to elegantně.

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Víko zavazadlového prostoru rozčleňují horizontálně orientované prolisy, líbí se nám "přiznané" otvory. To minimálně platí pro vrcholnou plug-in hybridní verzi T8.

Objem kufru nevypadá nijak giganticky, má však pravidelný tvar a nízkou nakládací hranou. Nechybí tradiční vzpěra pro "uklizení" nákladu. Opěradla zadních sedadel se dají pomocí tlačítek sklopit z kufru a uprostřed je otvor pro prostrčení dlouhých předmětů. Není však příliš velký. Rozčlenění opěradla v poměru 40:20:40 nám připadá praktičtější.

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Uvnitř kabiny panují poměry, jaké známe z předešlých modelů, například XC60. Na voliči páky automatické převodovky nechybí švédské sklo, luxusně vyhlížejí kryty reproduktorů špičkové audiofirmy Bowers&Wilkins. Menu na centrálním dotykovém displeji už také umíme využívat díky seznámení se s poslední verzí v XC60.

V autě se sedí poměrně nízko. Líbí se nám prostor na zadních sedačkách. Redaktor s výškou 186 centimetrů, který si předtím nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení, měl vzadu před koleny ještě osm centimetrů místa a nad hlavou šest. A to ještě výšku střechy snižovala obrovitánské střešní okno.

Vzadu nás zaujal vysoký středový tunel, který prakticky znemožňuje jízdy na delší vzdálenosti prostřednímu cestujícímu. Je to ovšem proto, že v něm se ukrývá baterie. To Volvo v Ženevě ukazuje hned vedle na technickém řezu vozu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků