Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Tradiční kombík střední třídy švédsko-čínské automobilky si právě odbývá premiéru v Ženevě

Na co Volvo v poslední době sáhne, to se mu daří. Po pondělním vítězství modelu XC40 v evropské anketě Car of the Year představuje další novinku. Tou je klasický kombík s označení V60.

Jestliže SUV této značky jsou poměrně mohutná, kombík si zachovává nízkou stavbu karosérie, což chválíme. Linie bočních okének zasahuje hodně hluboko do D sloupku, což působí odlehčeně. Bumerangovitá světla jsou poměrně štíhlá. Vypadá to elegantně.

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Víko zavazadlového prostoru rozčleňují horizontálně orientované prolisy, líbí se nám "přiznané" otvory. To minimálně platí pro vrcholnou plug-in hybridní verzi T8.

Objem kufru nevypadá nijak giganticky, má však pravidelný tvar a nízkou nakládací hranou. Nechybí tradiční vzpěra pro "uklizení" nákladu. Opěradla zadních sedadel se dají pomocí tlačítek sklopit z kufru a uprostřed je otvor pro prostrčení dlouhých předmětů. Není však příliš velký. Rozčlenění opěradla v poměru 40:20:40 nám připadá praktičtější.

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Uvnitř kabiny panují poměry, jaké známe z předešlých modelů, například XC60. Na voliči páky automatické převodovky nechybí švédské sklo, luxusně vyhlížejí kryty reproduktorů špičkové audiofirmy Bowers&Wilkins. Menu na centrálním dotykovém displeji už také umíme využívat díky seznámení se s poslední verzí v XC60.

V autě se sedí poměrně nízko. Líbí se nám prostor na zadních sedačkách. Redaktor s výškou 186 centimetrů, který si předtím nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení, měl vzadu před koleny ještě osm centimetrů místa a nad hlavou šest. A to ještě výšku střechy snižovala obrovitánské střešní okno.

Vzadu nás zaujal vysoký středový tunel, který prakticky znemožňuje jízdy na delší vzdálenosti prostřednímu cestujícímu. Je to ovšem proto, že v něm se ukrývá baterie. To Volvo v Ženevě ukazuje hned vedle na technickém řezu vozu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků