Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Volkswagen na koncernovém večeru představil vizi své budoucí vlajkové lodi. Co nového prozradil?

„Rád bych vám představil naši vizi budoucnosti. I.D. Vizzion ukazuje, co jsme schopni vyvinout z hlediska techniky, designu a kvality. Je nejosobnějším, nejemocionálnějším a nejindivudálnějším volkswagenem všech dob. Ukazuje, že i v blízké elektrické budoucnosti budeme používat atraktivní a expresivní automobily a nikoli pouze jednotné plechovky,“ těmito slovy představil v rámci tradičního večera koncernu VW nejočekávanější novinku Herbert Diess - šéf osobní divize Volkswagenů.

Nákresy konceptu s názvem I.D. Vizzion už jsme vám představili v uplynulých dnech. Teď jsme však fantastický klínovitý profil, který vypadá překvapivě blízký sériovému modelu, poprvé spatřili na živo.

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

Jedná se o dalšího zástupce modelů elektrické řady I.D, která dále chystá třeba elektromobil velikosti golfu, nebo reinkarnaci legendárního „busíku“ z doby hippies. Značka se netají tím, že se chce na poli autonomních a elektrických vozidel do budoucna stát jedničkou. Diess v rámci večera prozradil, že do roku 2025 se můžeme těšit na patnáct nových elektrických Volkswagenů, kterých by tou dobou mělo z výrobních pásů sjíždět na milion ročně.

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

A vlajkovou lodí strategie má být právě model I.D. Vizzion, o kterém Diess prohlásil, že jej můžeme očekávat v sériové podobě mezi roky 2020 a 2022.

Technická data už nám u VW prozradili před časem: více než pětimetrový sedan dostane na každou nápravu jeden elektromotor, systémový výkon by měl činit 225 kW. Dojezd na lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze, by měl činit až 665 kilometrů.

„Nová generace našeho I-cocpitu bude připravena pro plně autonomní řízení. Pokud ale řidič bude chtít, bude moci převzít řízení,“ nechal se bez dalšího komentáře slyšet Diess.

Více informací k modelu přineseme během dopoledne na kdy automobilka chystá velkou tiskovou konferenci.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků