Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Volkswagen na koncernovém večeru představil vizi své budoucí vlajkové lodi. Co nového prozradil?

„Rád bych vám představil naši vizi budoucnosti. I.D. Vizzion ukazuje, co jsme schopni vyvinout z hlediska techniky, designu a kvality. Je nejosobnějším, nejemocionálnějším a nejindivudálnějším volkswagenem všech dob. Ukazuje, že i v blízké elektrické budoucnosti budeme používat atraktivní a expresivní automobily a nikoli pouze jednotné plechovky,“ těmito slovy představil v rámci tradičního večera koncernu VW nejočekávanější novinku Herbert Diess - šéf osobní divize Volkswagenů.

Nákresy konceptu s názvem I.D. Vizzion už jsme vám představili v uplynulých dnech. Teď jsme však fantastický klínovitý profil, který vypadá překvapivě blízký sériovému modelu, poprvé spatřili na živo.

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

Jedná se o dalšího zástupce modelů elektrické řady I.D, která dále chystá třeba elektromobil velikosti golfu, nebo reinkarnaci legendárního „busíku“ z doby hippies. Značka se netají tím, že se chce na poli autonomních a elektrických vozidel do budoucna stát jedničkou. Diess v rámci večera prozradil, že do roku 2025 se můžeme těšit na patnáct nových elektrických Volkswagenů, kterých by tou dobou mělo z výrobních pásů sjíždět na milion ročně.

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

A vlajkovou lodí strategie má být právě model I.D. Vizzion, o kterém Diess prohlásil, že jej můžeme očekávat v sériové podobě mezi roky 2020 a 2022.

Technická data už nám u VW prozradili před časem: více než pětimetrový sedan dostane na každou nápravu jeden elektromotor, systémový výkon by měl činit 225 kW. Dojezd na lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze, by měl činit až 665 kilometrů.

„Nová generace našeho I-cocpitu bude připravena pro plně autonomní řízení. Pokud ale řidič bude chtít, bude moci převzít řízení,“ nechal se bez dalšího komentáře slyšet Diess.

Více informací k modelu přineseme během dopoledne na kdy automobilka chystá velkou tiskovou konferenci.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků