Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Volkswagen na koncernovém večeru představil vizi své budoucí vlajkové lodi. Co nového prozradil?

„Rád bych vám představil naši vizi budoucnosti. I.D. Vizzion ukazuje, co jsme schopni vyvinout z hlediska techniky, designu a kvality. Je nejosobnějším, nejemocionálnějším a nejindivudálnějším volkswagenem všech dob. Ukazuje, že i v blízké elektrické budoucnosti budeme používat atraktivní a expresivní automobily a nikoli pouze jednotné plechovky,“ těmito slovy představil v rámci tradičního večera koncernu VW nejočekávanější novinku Herbert Diess - šéf osobní divize Volkswagenů.

Nákresy konceptu s názvem I.D. Vizzion už jsme vám představili v uplynulých dnech. Teď jsme však fantastický klínovitý profil, který vypadá překvapivě blízký sériovému modelu, poprvé spatřili na živo.

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

Jedná se o dalšího zástupce modelů elektrické řady I.D, která dále chystá třeba elektromobil velikosti golfu, nebo reinkarnaci legendárního „busíku“ z doby hippies. Značka se netají tím, že se chce na poli autonomních a elektrických vozidel do budoucna stát jedničkou. Diess v rámci večera prozradil, že do roku 2025 se můžeme těšit na patnáct nových elektrických Volkswagenů, kterých by tou dobou mělo z výrobních pásů sjíždět na milion ročně.

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

A vlajkovou lodí strategie má být právě model I.D. Vizzion, o kterém Diess prohlásil, že jej můžeme očekávat v sériové podobě mezi roky 2020 a 2022.

Technická data už nám u VW prozradili před časem: více než pětimetrový sedan dostane na každou nápravu jeden elektromotor, systémový výkon by měl činit 225 kW. Dojezd na lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze, by měl činit až 665 kilometrů.

„Nová generace našeho I-cocpitu bude připravena pro plně autonomní řízení. Pokud ale řidič bude chtít, bude moci převzít řízení,“ nechal se bez dalšího komentáře slyšet Diess.

Více informací k modelu přineseme během dopoledne na kdy automobilka chystá velkou tiskovou konferenci.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků