Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Volkswagen na koncernovém večeru představil vizi své budoucí vlajkové lodi. Co nového prozradil?

„Rád bych vám představil naši vizi budoucnosti. I.D. Vizzion ukazuje, co jsme schopni vyvinout z hlediska techniky, designu a kvality. Je nejosobnějším, nejemocionálnějším a nejindivudálnějším volkswagenem všech dob. Ukazuje, že i v blízké elektrické budoucnosti budeme používat atraktivní a expresivní automobily a nikoli pouze jednotné plechovky,“ těmito slovy představil v rámci tradičního večera koncernu VW nejočekávanější novinku Herbert Diess - šéf osobní divize Volkswagenů.

Nákresy konceptu s názvem I.D. Vizzion už jsme vám představili v uplynulých dnech. Teď jsme však fantastický klínovitý profil, který vypadá překvapivě blízký sériovému modelu, poprvé spatřili na živo.

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

VW přibližuje interiér konceptu I.D. Vizzion. Tady si už řidič neškrtne

Jedná se o dalšího zástupce modelů elektrické řady I.D, která dále chystá třeba elektromobil velikosti golfu, nebo reinkarnaci legendárního „busíku“ z doby hippies. Značka se netají tím, že se chce na poli autonomních a elektrických vozidel do budoucna stát jedničkou. Diess v rámci večera prozradil, že do roku 2025 se můžeme těšit na patnáct nových elektrických Volkswagenů, kterých by tou dobou mělo z výrobních pásů sjíždět na milion ročně.

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

A vlajkovou lodí strategie má být právě model I.D. Vizzion, o kterém Diess prohlásil, že jej můžeme očekávat v sériové podobě mezi roky 2020 a 2022.

Technická data už nám u VW prozradili před časem: více než pětimetrový sedan dostane na každou nápravu jeden elektromotor, systémový výkon by měl činit 225 kW. Dojezd na lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze, by měl činit až 665 kilometrů.

„Nová generace našeho I-cocpitu bude připravena pro plně autonomní řízení. Pokud ale řidič bude chtít, bude moci převzít řízení,“ nechal se bez dalšího komentáře slyšet Diess.

Více informací k modelu přineseme během dopoledne na kdy automobilka chystá velkou tiskovou konferenci.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků