Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Třetí generace Toyoty Auris se představila na Ženevském autosalonu. Všechny verze dostanou víceprvkovou nápravu, představuje zbrusu nový hybrid.

Toyota prodala v Evropě už jeden a půl milionu hybridů. A nejmasovějším zástupcem této třídy na evropském trhu se má stát dnes představený nový auris. Ostatně byl to právě tento model, který v roce 2010 jako první nabídl hybridní pohon za relativně rozumné peníze.

Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí.

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

Právě použití nové platformy podle Toyoty nabídlo možnost rozvinout nové dynamičtější tvary. Díky tomu, že značka umístila většinu komponent níže, vypadá auris skutečně dynamicky. I když tedy barva vozu na prvních oficiálních snímcích je jemně řečeno velmi nevýrazná.

Boční linie připomíná menší yaris, se kterým se shoduje i černé lakování střechy. Ostře řezaná příď využívá LED světlomety s integrovaným denním svícením a oddělené LED mlhovky. Záď pak působí jako mix idejí použitých dříve u Lexusu CT200h a Mazdy 3. Buď jak buď, Toyotě se rozhodně podařilo vytvořit tvary, které skutečně zaujmou. Jsme zvědavi na interiér, do kterého jsme se zatím neměli šanci podívat.

Celkově se auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů. 

Rozměry Toyoty Auris III (mm)
Délka 4370
Šířka 1790 
Výška 1435 
Rozvor 2640
Přední převis 935
Zadní převis 795

Model, který začne automobilka vyrábět příští rok v britském Burnastonu, dostane tři pohonné jednotky. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.

Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.

Že se auris obejde bez dieselu, není až tak překvapivá zpráva. Toyota dnes oznámila, že letos vyrobí svůj poslední osobní vůz se vznětovým motorem. V současnosti podíl paliva činí asi deset procent. Diesely zůstanou pouze u modelů Hilux, Proace a Land Cruiser. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků