Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Třetí generace Toyoty Auris se představila na Ženevském autosalonu. Všechny verze dostanou víceprvkovou nápravu, představuje zbrusu nový hybrid.

Toyota prodala v Evropě už jeden a půl milionu hybridů. A nejmasovějším zástupcem této třídy na evropském trhu se má stát dnes představený nový auris. Ostatně byl to právě tento model, který v roce 2010 jako první nabídl hybridní pohon za relativně rozumné peníze.

Nový auris využívá platformu TNGA, na které jako první vyjela v roce 2015 čtvrtá generace priusu. Ta má nižší těžiště a všechny verze nyní dostanou zadní víceprvkovou nápravu, doposud vyhrazenou jen těm nejsilnějším motorům. Na zlepšení jízdních vlastností, stability, ale i komfortu, by se mělo podílet také širší využití vysokopevnostních ocelí.

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

Test ojetiny: Toyota Auris Hybrid není krásná, i diesely však závidí náklady

Právě použití nové platformy podle Toyoty nabídlo možnost rozvinout nové dynamičtější tvary. Díky tomu, že značka umístila většinu komponent níže, vypadá auris skutečně dynamicky. I když tedy barva vozu na prvních oficiálních snímcích je jemně řečeno velmi nevýrazná.

Boční linie připomíná menší yaris, se kterým se shoduje i černé lakování střechy. Ostře řezaná příď využívá LED světlomety s integrovaným denním svícením a oddělené LED mlhovky. Záď pak působí jako mix idejí použitých dříve u Lexusu CT200h a Mazdy 3. Buď jak buď, Toyotě se rozhodně podařilo vytvořit tvary, které skutečně zaujmou. Jsme zvědavi na interiér, do kterého jsme se zatím neměli šanci podívat.

Celkově se auris mezigeneračně prodloužil o 4 centimetry, na čemž sehrál roli prodloužený rozvor. Naopak výška klesla o výrazných 47 milimetrů. 

Rozměry Toyoty Auris III (mm)
Délka 4370
Šířka 1790 
Výška 1435 
Rozvor 2640
Přední převis 935
Zadní převis 795

Model, který začne automobilka vyrábět příští rok v britském Burnastonu, dostane tři pohonné jednotky. Základem bude motorizace 1.2L Turbo, která byla už v současnosti vstupem do nabídky. Prostřední volbou je hybrid 1.8 HEV čtvrté generace (122 koní), doposud nabízený pouze v priusu a SUV C-HR. Má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady.

Na zájemce o ostřejší svezení pak bude cílit zcela nová hybridní jednotka TNGA 2.0 HEV. Poskytne až 180 koní a v nabídce nahradí silné vznětové verze. Poskytne i speciální sportovní režim „energised drive,“ který upraví nastavení řídicí jednotky a posilovače řízení. Tato verze dokonce dostane pádla pod volantem, kterými půjde volit virtuální převodové stupně.

Že se auris obejde bez dieselu, není až tak překvapivá zpráva. Toyota dnes oznámila, že letos vyrobí svůj poslední osobní vůz se vznětovým motorem. V současnosti podíl paliva činí asi deset procent. Diesely zůstanou pouze u modelů Hilux, Proace a Land Cruiser. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků