Revoluční CNG-mild-hybrid Škodovky do detailu. Tohle tady ještě nebylo!

54 komentářů

Robin Huhu
22. února • 14:02

Popravdě nevím, co je na tom revolučního. na Fabii mám už roky systém Magic: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/... a jezdím za polovinu také. navíc cena montáže se ceně tovární přestavby rozhodně nerovná.

´´´
5. března • 19:31

Zoufalý pokus. Trapnost nadevše. Škodovce a VW na poli alternativních pohonů nezbyde nic jiného, než začít kopírovat od Hyundaie, protože ten je v tomto, a nejen v tomto, směru v současnosti nejdál ze všech značek. Škodovka na to nemá lidi, zkušenosti a Know-how. Je jak se říká, sto let za opicemi.

Ivan
2. března • 8:18

Volkswagen presedlal na CNG ako aj VW seat etc žiadna revoluce v tzv skodofke..
u nas stanice na CNG á 100 km ak su... B-]

bzzz
2. března • 9:01

Premiove Audi nabizi G-Tron, spotrebni Skoda nabizi spotrebni reseni, jak (s)proste ;-)

Kenny
1. března • 0:42

Tak teď sem se pobavil to tu ještě Nebylo;)))) nebudu se rozepisovat o celém systemu i když si myslím že kombinovat hybrid s TSI je jen možnost nechat lidem v autě něco co se bude kazit spíš mě pobavilo že při neustálém prosazování a tlačení do lidí kupujte koncerny sou super;))) může někdo napsat že je novinkou spalovací motor v kombinaci s el.motorem na pr.napravu a el.motor na zadní nápravu(bez kardanů) potažmo bez alternátoru a starteru když tuto kombinaci už používá Toyota od roku 2005 a je schopna bez poruchy najezdit 400tkm jediná novinka je slabé napětí. Ale raději ať mě Japonec jednou kopne napětím nez abych jezdil prefoukanou 1.5kou;))) tak a teď mě všichni včetně autora článku odsoudí že sem se dotkl koncernu který vždy pride s něčím novým co už tu dlouho je jen to všechny ovečky v ČR neznají:(((a u piva v hospodě vykládají Japonec nakonec;)))

E15
1. března • 11:28

tak z hlediska uživatele je novinka hlavně ta kombinace hybrid + cng a to asi fakt ještě nebylo...

pepa
1. března • 17:42

Tak hybrid s pohonem na plyn se začal prodávat v roce 2009.http://www.auto.cz/hyundai-elantra-lpg-lpi-p... ...
Celkem solidní zpoždění.B-]

mpolan
1. března • 18:29

Počkej, až přijdou místní odborníci a vysvětlí ti, že Hyundai vůbec nemůžeš brát vážně a že to určitě od někoho okopírovali, protože nic jiného neumí. A nebo že LPG a CNG jsou tak odlišné, že i přesto, že Hyundai byl první, tak Škoda je vlastně stejně revoluční, protože vymyslela mikrohybrid s CNG.

Mirek
1. března • 20:23

Ono to bude asi stejné, jako s chrániči hran dveří, které začal dělat Ford, ale v případu Škody to byla také revoluční novinka. Co na to zastánci kopírovacích teorii, že německé a koncernové automobilky nekopírují, že kopírují ti jen ti z východu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kenny
1. března • 21:57

Ještě že tu škodu máme jinak by SME nevěděli o spoustě novinek.

Kenny
1. března • 16:53

Záleží co si na tom kdo najde v principu je CNG jiná forma LPG bomba stlačený "plyn" a i xy priusu lexusu a highlanderu 4x4 jezdí s LPG (ano nebylo to originál fabrika protože málo kdo potřebuje hrotit spotřebu u prius který jezdí 4l a nebo RX které bere od 8l a má od 2t) a všechno je to atmo které nemá takový problém se střídavým vypínáním motoru. Úplně vidím jak rozehřáté turbo najednou na pár kilometrů zdechne pak se zas hned roztoči do otáček (s případnou bublinou respektive mezerou v mazání hned po startu vím že by neměl spadnout olej v turbo kanálu ale po např 50tkm už se to může stávat) takže když už to nějak pojede tak nemám obavu z velké výdrže. Výhody hybridů zatím lidi moc neuznávají ale nemám startér alternátor zhavice dvouhmotu turbo klimu mám elektrickou kvůli stalosti v lete atd... Ono se to dá porovnávat do nekonecna akorát se těším na další novinky které se někde najdou v historii jen díky dostatečně dobrému testu zjistíme že jde o novinku;))))

zmfcz
28. února • 16:40

Ono už je 1. dubna? :-O

Mirek
28. února • 22:54

Ne, ale hlavně že připlují do redakce ze Škody prémie za článek.

E15
28. února • 14:20

Sice to tu prakticky všichni kritizují, ale mě to teda nepřipadá jako nepromyšlené řešení. Hybrid na plyn s bonusem v podobě 4x4. Uvědomme si, že toto už je řešení pro svět bez dieselů a ono nyní hrdinů volících 4x4+automat+benzin+jezdímhodně moc není. Zatím se takové zadání řeší dieselem. Můžete namítnout, že by stačil benzinový hybrid+4x4 (jako má třeba Toyota RAV, ve vyšším levelu pak Lexus a další), ale CNG posune provozní náklady na ještě o dost nižší úroveň a bude to ještě víc eko. ;-). Takové auto už bude provozně na úrovni elektormobilu.
Oproti klasické Octavii na CNG přitom přibude vlastně jen ten zadní motorek. Přední nepočítám, jelikož místo něj odpadne startér a alternátor. Jak to bude s bateriemi není moc jasné - jestli nahradí i klasickou 12V a nebo k ní budou navíc - z článku nevyplývá bude-li palubní napětí 48V komplet a nebo jen částečně.

E15
28. února • 14:36

jo ale napoprvé jsem přehlédl to řešení s řemenem, to je fakt blamáž. Sice ho používá třeba i prémiový MB, ale stejně je to blamáž. To nemohou ten elektromotor integrovat mezi motor a převodovku?

pacho
28. února • 21:08

mam peugeota, s S&S systémom, ciže v podstate mikrohybrid. Reverzný altelnátor je fajn, hlavne pri štartovaní, taktiež tých pár kW pri štarte a rozbehu je cítiť. A skúste hádať, čo mi po 90tkm odporučili preventívne vymeniť? no predsa remeň . Síce je to neakých 50€, a hodka roboty, ale je to prvé čo sa odporúčalo, takže si to neviem predstaviť, kéď to nebude 3,5kW, ale vyššia porcia výkonu?. Zrejme to dopadne ako 1,2TSi, preventívne každých 15tkm meniť, pokiaľ to zákazníci poriadne neotestuju.

vystrasena rehtacka
28. února • 10:29

Tak jasne, vymysleli to inzenyri Skody, tak asi mame vsichni tleskat a provolavat slavu. ;-)Charakter provozu spalovaciho motoru v hybridm ustroji je ovsem ponekud jiny, nez v konvencim aute. Tudiz optimalne zkonstruovany motor pro konvencni auto nemuze byt optimem take pro hybrid.Z pristupu "vem bezny motor a zabuduj jej do hybridu" plyne reseni jejich vzajemneho sprazeni pres remenovy prevod. Samozrejme, takove reseni je mozne, lec vice evokuje exponaty v technickem muzeu nez stav techniky pocatkem 21. stoleti. Skutecne smim doufat, ze spousteni elektromotoru je dostatecne dobre synchonizovane se spalovacim motorem, aby predchazelo pretezovani remenu a tim jeho enormnimu poskozovani? Nebo je tam ten remen prave proto, ze synchronizace neni dostatecna a ten remen (diky jeho nizke tuhosti) ma tlumit pripadne razy? Jaka pak bude asi zivotnost takto zatizeneho remene?Tlakove nadrze pod zadni sedackou? :-) Jiz Rudolf Diesel pruskemu krali navrhoval pouziti delostreleckych granatu plnenych stlacenym (zrejme zkapalnenym) plynem misto vybusninou. Tehdy se mu temer vsichni vysmali. Jen velice malo lidi totiz tehdy chapalo, ze zmena z kapalneho na plynne skupenstvi je tak bourliva a provazena tak drastickym narustem objemu a tudiz i tlaku, ze jeji ucinky jsou plne srovnatelne s ucinky expoloze vybusniny. Jak jsme se vsichni ucili jiz na zakladni skole: Hydrostaticky tlak v kapaline je stejny v celem objemu, tudiz tato zmena skupenstvi nastava jiz pri sebemensi trhline v tlakove nadobe zkapalneny plyn uchovavajici. Tezko rici, kdo stoji o neco takoveho mit pod zadni sedackou, kdyz i vojaci radeji stale pouzivaji klasicke vybusniny, neb manipulace s nimi je podstatne bezpecnejsi.Elektromotor na zadni naprave je prima reseni. Lec i zde mam obavu spolehat na dostatecne dobrou synchronizaci se spalovacim motorem. Jak je zajisteno, ze se predni i zadni kola budou otacet presne tak rychle, jak maji? Ono totiz toto zajistit, vubec neni automaticke a uz vubec ne trivialni. V kombinaci s malou baterii a tudiz ocekavanym castym spinanim a vypinanim zadniho elektromotoru vidim jista rizika.Z technickeho hlediska je to zajimave reseni a z duvodu jeho slozitosti, zrejme i frajerina dovest jej az do seriove produkce. Nicmene, obavam se, ze zakaznici uvazuji ponekud jinak a nemaji pro tyto aspekty pochopeni. Zakaznika zajima kolik to stoji, kolik stoji provoz, udrzba a servis, kde a jak casto to servisovat, jak dlouho to vydrzi a jak to jezdi. Obavam se, ze v techto disciplinach vetsinou vitezi jednoducha, casem proverana reseni a obecne znama reseni.Prozatim to asi nelze brat prilis vazne. Ovsem umim si predstavit, ze po letech pokracujiciho vyvoje, optimalizace, vylepsovani a nemalych investic, z toho jednou neco muze byt. Bohuzel, historie koncernu VW uci, ze kontinuita vyvoje neni jeho silnou strankou. Kazdych par let koncern vse prekope tak, ze nezustane kamen na kameni.

Joe Doe
28. února • 12:25

"Ovsem umim si predstavit, ze po letech pokracujiciho vyvoje, optimalizace, vylepsovani a nemalych investic..."Bude VAG s hybridmi tam, kde ... Toyota vlastne ani nikdy nebola, pretoze hned prvy Prius pouzival spalovaci motor velmi specificky adaptovany pre potreby hybridneho ustrojenstva a tvoril s elektromotorom a eCVT jeden celok navrhnuty od zaciatku ako JEDNA pohonna jednotka.

MartinST
28. února • 13:08

Toyota ma na e-cvt patent? Nebo proc nikdo nepouziva stejne reseni a cpou tam dsg, plus remen? Jak psal nekdo vyse, toto reseni je nejen ze slozite, ale v budoucnu i dost rizikove na servis. Pritom to lze vyresit tak jednoduse..

vystrasena rehtacka
28. února • 14:25

Uprimne receno, tezko rict, zda ma Toyota na patent na e-CVT. Pokud je ale zajem, muzete nahlidnout do patentove databaze pred Google.Osobne se domnivam, ze management VAG kvuli dieselgate marketingove a komunikacne prudce otocil kormidlem smerem k e-mobilite, lec zbytek koncernu za nim tak nejak vlaje ve vetru, protoze na tak necekanou zmenu vubec nebyl technicky pripraven.Vyvoj ceholkoliv vyzaduje know-how, stoji penize a nejakou dobu trva. Zelbohu, know-how a cas je presne to, co VAG nema. Nastup elektromobilu a hybridu VAG dlouho nebral prilis vazne a tak ani v teto oblasti zadne seriove reseni nepripravoval. Ted, kdyz je treba s necim realnym prijit na trh, inzenyri VAG se snazi varit z toho, co maji ve spizi. Asi jako kdyz pejsek a kocicka varili dort. Bohuzel, pod kapotou to ovsem stale zustava 'co dum dal'. Kdo zna tu pohadku, velmi dobre vi, ze kdyz do dortu nekoncepcne nahazete to nejlepsi, co mate po ruce, neznamena to nutne, ze vysledny dort musi byt dobry. A ani tento skodovacky dortik samozrejme neni tak dobry, jak by se chtelo, takze je treba dozdobit jej primerenou davkou marketingove peny a slehackou libivych recicek.

mpolan
1. března • 9:48

Na způsob řešení pohonu HSD patent je. To je jedna z věcí, které mi překazily výzkum v oblasti, protože všechno bylo patentově chráněné, a dostat se pak k informacím trošku odbornějšího rázu už nebylo možné.
Toyotí e-CVT je nejefektivnější způsob propojení pro hybridní pohon, jenže kvůli patentové ochraně ho nikdo jiný nevyužije a tak vymýšlí různé jiné metody.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MartinST
1. března • 12:04

Diky. Ale ford pouzil u mondea hybrid obdobne reseni, dle laickeho popisu mozna skoro stejne.
Treba ti to muze pomoct ve vyzkumu. Viz, : http://www.auto.cz/test-ford-mondeo-hev-zivo... ... Ale urcite o tom bude i vice clanku.

MV.
28. února • 11:09

No a jeste bude zajimava cena, kdyz karoq s dejme tomu stredni vybavou stoji okolo 750tis verim ze tady mluvime o téměř milionovém aute ktere bude nove, nevyzkousene. Tak hodne stesti, snad tu Toyotu dozenou :) kdyz s tím začali tak pozdě.

E15
28. února • 14:28

Sice cca milionové auto, ale zase s podstatně nižšími provozními náklady. Jinak je jasné, že tomu, kdo jezdí málo (řekněme do 25ti tis km ročně) se takovéto řešení nevyplatí, protože se mu prostě nevyplatí ani cng ani hybrid (tuplem pak ne obojí dohromady) a spíše potřebuje co možná nejjednodušší/levnější auto (i za cenu vyšší spotřeby). Toto vidím jako náhradu za dieselové 4x4 pro týpky, co jezdí 50tis ročně a více (v diskuzích o zákazech TDI je takový každý druhý :-D)

Lojza
28. února • 10:24

Ještě zapoměli na setrvačník a pedály na šlapání!!! Jinak naprosto vynikající nápad!!! :-D:-D:-D

Kvicala
28. února • 10:18

Timto neuveritelne genialnim a jednoduchym resenim si automobilka Skoda upevnila svou pozici vyrobce nejlepsich aut na svete!

stealth01
1. března • 6:22

Škoda je nejlepší? Který novinář to kdy napsal? Neznám nikoho, kdo by tvrdil, ze ke Škoda nejlepší. Zato znám spoustu lidi, kterým Škoda vadí a překáží. Cokoliv se vymysli, cokoliv je nově na trhu je automaticky terčem kritiky a nenávisti. Co komu ta automobilka udělala, to fakt nechápu. Zkouším si promítnout takovou diskuzi do třicátých let, když přišla třeba Škoda s osmiválcovým Superbem a všichni lidi by ji programově nenáviděli.

Kuk Vykuk
28. února • 9:35

Plynoprd s křížkem po fůnuse.

Freddka
28. února • 9:17

At nad tim premyslim jakkoliv, je takove reseni nesmysl.Tak zaprve je to jakoby klasickej hybrid ala prius, ale nebude tak dobrej - protoze to nejde pres spolecnou efektivni prevodovku, nema to ani atmo motor s milerovym cyklem. Misto toho je tam hromada hmoty navic - kompletni reseni s DSG jak to zname a elektromotor nesmyslne umisteny vzadu a pohanejici zadni kola.Auto bude ctyrkolka, ale jen nekdY. Az se vybije baterka (coz se na snehu/ledu muze stat rychle), musi logicky ctyrkolka najednou z niceho nic prestat fungovat. To se potom bude majitel divit.K tomu tam bude plyn, o ktery se fakt nikdo neprosil. Kompletne vsechno okolo plynu je uplny nesmysl a jen hromada hmoty navic - nadrz bude vzadu spolecne s elektromotorem, takze auto bude logicky tezky na zadek. To predokolkam moc dobre delat nebude.Proste logickeho na tom neni nic a je to prekomplikovane reseni, ktere nikdo nechce. Neslysel jsem o jedinem cloveku na svete, ktery by mi rekl: Preju si auto jakoze hybrid s turbo benzinem + DSG + plyn + elektromotor vzadu.Takohle nesmyslne koncipovane auto nikdo nikdy chtit nebude. I jednoduchemu cloveku bude jasny, ze nechce na benzince ke dvema stojanum. Kdokoliv kdo chce hybrid si proste pujde koupit prius, protoze bude zrat minimalne o litr min, spis o dva, protoze ten je narozdil od tohoto paskvilu efektivni.Proste mega blbost at se nad tim zamyslite jakkoliv.

Karel
28. února • 9:27

Mas pravdu.Uz vidim jak prijdu do obchodu a reknu: “Prosil bych jeden hybrid, ktery ma malickou baterku, je tezky jako hovado jo a jeste bych chtel pri tankovani ke dvema stojanum.”Jeste vcera by se smali na celej autosalon, ale dnes mi odpovi: Uz je ten nesmysl v podstate na ceste! :-)

Sarcasticus
28. února • 10:00

Možná se jednou u benzinek objeví zcela nový typ taknovacích stojanů, které to budou kombinovat. Tedy bude možné z jednoho stojanu natáhnout současně 1 hadici pro benzín, druhou pro CNG, a k tomu ještě i napájecí kabel pro dobití akumulátorů? ;-)

bzzz
28. února • 12:34

Slovy 'klasika': Kdo z vas to ma? ;-)

kkk
28. února • 15:33

Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?https://www.youtube.com/watch...

Joe Doe
28. února • 10:11

LMAO :D2 hadice a jeden kabel.Jo, este by to mohli spravit s dieslom, aby do toho bolo treba pumpovat AdBlue ;)Simply Clever!

Joe Doe
28. února • 9:15

Jedine, co je tu nove, je pridanie nadrze na CNG - co je uhlovodikove palivo rovnako ako benzin.Takze v skratke tu mame konvecny pohon, na ktory je nalepeny elektromotor, ktory pri cisto elektrickej jazde pohana len zadnu napravu. Co je logicke, kedze prevodovka je DSG, ktorej obmedzeny pocet stupnov nemoze s bezstupnovym elektromotorom fungovat.Tento koncept pouziva(l) Peugeot. Podobny koncept, akurat v sucinnosti s full-hybridom, najdeme v Toyote Rav. Aftermarket upravy full-hybrid Priusov na LPG su relativne bezna vec.Cele toto PR sme po tehcnickej stranke ako citatelia kolektivne rozbili v debate k predchadzajucemu clanku - na tomto rieseni nie je technicky nic prevratneho.

Sarcasticus
28. února • 9:53

Ten Peugeot tenkrát snad používal vysoké napětí 400V, zatímco tento koncept má používat nízké napětí 48V. Takže automechanici v servisech Škoda by to mohli opravovat, aniž by potřebovali pravidelné školení a zkoušku z §6 vyhlášky 50. Tedy autoservisy si vystačí se současnými pracovníky bez nutnosti elektrotechnického vzdělání => toto řešení možná nezvýší nároky a náklady na zaměstnance servisů? ;-)

Joe Doe
28. února • 10:06

Priusy (a sesterske modely) mali/maju cca od 200 do 290V.Servis Priusov pripadne Opelu Ampera vedia urobit aj v sietach Bosch Car Service, takze tam az taky problem nebude.

Lord Owl
28. února • 9:09

No tak tenhle koncept si nechá koncern řádně zaplatit. Takže u Kardiaka počítejme s cenovkou na bázi Range Roveru a u Ochmatávky tak někde mezi Toyotou HRV a Subaru Outback. Jako mají to spočítané, betatesterů běhá po světě hodně....

stealth01
1. března • 6:16

Bomba. Budeme komolit jména tech aut. To je taky znak nelásky nebo spise neúcty k autům a lidem, kteří je tvoří.

bzzz
28. února • 8:37

Co na ten dojezd a mnozstvi ku#vitek navic reknou hateri elektromobilu ;-)

Joe Doe
28. února • 10:03

Toto nie je elektromobil, takze hejteri elektromobilov sa k tomu asi vyjadrovat nebudu.On the other hand...Kurvitiek je v tom aute dost - TSI, DSG na zaciatok.Dojazd na cisto elektricky pohon je 2 km pri rychlosti do 50 km/h. Co je parameter Priusu spred 15 rokov."Koncept má na jedno natankování benzinu a CNG ujet až 650 kilometrů"
So svojim hybridnym Aurisom (45 litrova nadrz), prejdem 850-900 km na jedno natankovanie benzinu.Skor sa k tomu budu vyjadrovat majitelia toyotackych hybridov, pre ktorych je tento skodovacky koncpet zly vtip.

stealth01
1. března • 6:14

S tou Toyotou - to uz je normálně nemoc. Mne připadá, ze toyota musí být snad z jiného vesmíru. Nejdokonalejší, nejspolehlivější, nejvíce pokroková.
Uvědomuješ si vůbec ty řeči o tom, co měla Toyota před 15 lety a s čím přichází Škoda až teď? To totiž vypadá, jako by Škoda měla trn záměr s hybridy už dvacet let zpátky a do dneska ne a ne přijít na to, jak to dělají bohové v Japonsku.
Nevím, mňe osobně to tak vyznívá. Možná to myslíš jinak, ale nadrazovat v současné době technologie jedné automobilky nad jinou mi přijde dost trapné.
Nebo chceš pak napsat, až Toyota uvede nějaké auto s aktivními stabilizatory, ze už to evropské automobilky měly už dávno.
A co se týče třeba motorů, tak bohužel pro Japonsko, dnes Evropa proste má nejlepší motory světa. To není usklebek nad japonskými inženýry, to je proste fakt.
Hybrid v LaFerrari je podle mého soudu, společně s hybridem v už zaniklém Porsche 918 to nejlepší na této planetě.

Joe Doe
1. března • 8:54

To je ten problem - Toyota prisla s Priusom pred 20 rokmi. Pred 20 rokmi VAG stale ponukal 8-ventilove benzinove motory.Skoda dnes prichadza zo systemom, ktory je technicky mennej vyspely ako HSD a mechanicky narocnejsi. Nikoho v Skode, ci VAG, pred 25 rokmi, ked asi HSD zacalo vznikat, ani nenapadlo, ze by to mohla byt technologia buducnosti. Ukazalo sa, ze Toyota isla spravny smerom - kuva, ved dnes ma natrhu produkcne vodikove auto, ktore je v pozicii ako Prius pred 20 rokmi, a VAG tu robi prve pokusy so pseudo-hybridmi.A este si neodpustim rypnut, ale ak tvrdis, ze Europa ma najlepsie motory sveta, tak nevies, o com hovoris. Napriklad, nezabudaj, ze aj ten ocenovany trojvalec vo Focuse je produktom americkej automobilky... A okrem toho, spalovaci motor je minulost.

´´´
5. března • 19:06

Ano, ale všichni pořád Toyota, Toyota, Toyota s vodíkem a hybridy. Dnes je Hyundai jednoznačným světovým lídrem na poli vodíku, a s Hyundai Ioniq hybrid je celkově na vyšší úrovni než Toyota s jejím Prius hybridem.
O škodovce a VW s alternativními pohony škoda hovořit, ti zaspali dobu minimálně třicet let a třeba vodíkový pohon nebudou schopni vymyslet , natož zrealizovat dalších třicet let, zdali vůbec někdy. Nemají na to mozky. Ti mohou jen kopírovat od Hyundaie.

Kuk Vykuk
28. února • 9:38

Budou se ti smát za to kolik vyhážeš za servis a za revize :-D

Marek71
28. února • 11:53

Momentálne je situácia na trhu aut taká, že aj keď servis a prevádzka spalovacích aut je drahšia ako u EV, tak vzhľadom k vysokej kúpnej cene EV sa ekonomicky stále vyplatí ten spalovák. Nehovoriac o užívateľskom komforte spalovák vs. EV v zmysle dojazdu a možnosti nabíjania.Ale držím EV palce, raz ich doba príde a dovtedy prajem čo najviac nadšencov, ktorí si ich budú kupovať a tým zafinancujú vývoj EV do použiteľného stavu :-)

Kuk Vykuk
28. února • 20:23

Ty si opravdu tak naivní že si myslíš že ti Šáde prodá todle svoje hybridní "superauto" za cenu obyčejnýho spalováku? :-D:-D:-D
Tedle plynoprd bude za stejnou cenu jako jejich elektrika.

Marek71
1. března • 0:00

Takže prozatím ekonomický nesmysl... děkuji za potvrzení toho, co jsem si myslel :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
2. března • 1:36

Co ty víš, třeba se to bude prodávat jako housky na krámě. ;-)

Kvicala
28. února • 8:30

Naprosta revoluce v dejinach techniky! Srovnatelna napr. s vynalezem kola nebo zarovky.A tentokrat za tim stoji NASI inzenyri z nejmilovanejsi automobilky na autorevue.Bravo!

kkk
28. února • 11:51

Nesouhlasím ,největší revoluce v dějinach techniky byla škrabka ve víčku nádrže B-]

kahnt
28. února • 13:04

to jsou všechno tak krásné věci, které mi tak změnili život k lepšímu, kam se hrabe Musk..

Lojza
28. února • 13:45

Tak doufám, že už máš objednanou Teslu

Stan
28. února • 8:06

Čisté elektro se mi nikdy nelíbilo, vždy za doprovodu malého benzínového motoru, myšlenka vozu na CNG a elektra je dosti zajímavá, ale jsou tam již 3 mechanismy, které se můžou posrat a vzhledem k tomu, že Škoda dává CNG v kombinaci s 1.4 TSi, vím, co odejde jako první :-)Jen nejsem příznivcem CNG, už jen proto, jaký tlak je v nádobách na CNG vs LPG

Doporučujeme

Články odjinud