Čtyřdveřové AMG GT naživo: Hybridní zabiják Panamery jede 315 km/h

Mercedes-AMG na Ženevském autosalonu představil sériovou verzi očekávaného čtyřdveřového kupé. Jmenuje se AMG GT 4-Door Coupé.

Prostornější a výkonnější, způsobující husí kůži - tak prezentuje německá značka novinku AMG GT 4-Door Coupé. Vůz je prvním čtyřdveřovým modelem samostatné divize Mercedes-AMG sídlící v Affalterbachu. Mělo by jít o auto vhodné pro každodenní použití, ale bez nejmenších výkonových kompromisů.

Dynamickou svalnatou siluetou novinka navazuje na dříve představené dvoudveřové kupé, zároveň ale připomíná loni představenou novou generaci modelu CLS. Platforma skutečně sdílí některá řešení, už boční silueta ale napoví, že jde o jiný vůz, i když třeba architektura palubní desky se podobá. AMG má ale jiný volant, modré doplňky a také některé další novinky. Mezi ně patří třeba jiné uživatelské rozhraní, vyšší míra individualizace a přepracované ovladače.

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

Karoserie navržená u AMG dostala výklopnou záď a bezrámové dveře. Na dosažení maximální tuhosti se v některých místech podílí nejnovější technologie CRP plastů. Vůz dále nabídne například nové vícepaprskové LED světlomety nebo aktivní aerodynamický paktet, který se bude u různých motorizací lišit. Výrobce také láká na celou řadu exteriérových doplňků: černých vyvedených ve vysokém lesku, nebo karbonových.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

Nejlepší zprávou ale je, že ostrým linkám karoserie budou odpovídat i nekompromisní výkony! Vrcholem nabídky se stane modifikovaný dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s označení 63 S 4MATIC+ o výkonu 470 kilowattů - tedy 639 koní!

I díky pohonu všech kol a točivému momentu 900 N.m, dostupnému mezi 2500 a 4500 otáček, atakuje stovku za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 315 km/h.

Kromě nových twin-scroll turbodmychadel, které mají díky sníženému tření nabídnout rychlejší reakce, by přímovstřikový motor měl být také účinnější. Tomu má mimo jiné pomoci i odpojování druhého, třetího a osmého válce při částečné zátěži. Kombinovaná spotřeba činí 11,2 litru.

Mercedes-AMG GT 4 Door - technická data 
Motor 63 S 4MATIC+ 63 4MATIC+  53 4MATIC+ 
Zdvihový objem [cm3] 3982 3982 2999
Válce/ventily 8/4 8/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 470/5500-6500 430/5500-6500 320/6100
Točivý moment [N.m/min] 900/2500-4500 800/2350-5000 520/1800-5800
Převodovka 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] 315 310 285
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,2 3,4 4,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,2 11 9,1

Jednotka se pojí s upravenou dvojspojkovou devítistupňovou automatickou převodovkou, které nabízí funkci rychlého startu, ale také slibuje minimální dobu řazení. S osmiválcem se pojí také vzduchový podvozek.

Kromě slabší osmiválcové verze s výkonem 430 kW, které v názvu chybí S, pak bude v nabídce ještě přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s označením 53 4MATIC+. Logiku prosím v mercedesovských názvech příliš nehledejte, snad jen takovou, že vyšší číslo znamená více zábavy.

Mercedes představil rodinu AMG 53. Tyto hybridy snad nemají chybu

Mercedes představil rodinu AMG 53. Tyto hybridy snad nemají chybu

Jednotka sama nabízí výkon 320 kW. V určitých situacích ale může pomoci starér-generátor o výkonu 16 kW a točivém momentu 250 N.m, umístěný mezi motorem a převodovkou. Jde o podobné řešení, které využívá například Audi u modelu A8. I tato „základní“ verze pak sprintuje na stovku za 4,5 vteřiny a dosahuje maximálky 285 km/h.

Všechny modely budou vybaveny pohonem všech kol 4Matic+, který elektromagnetickou spojkou připojuje přední nápravu. O dostatek zábavy se mají postarat i speciální módy drift a race. Vrcholná verze S dostane také elektricky řízený samosvorný diferenciál a aktivní uložení motoru. I slabší osmiválec se pak bude moci pochlubit aktivním řízením zadní nápravy, u šestiválce bude za příplatek.

Nové AMG GT 4-Door Coupé by se mělo začít prodávat v průběhu léta. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků