Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Ve Švýcarsku Kia představuje druhou karosářskou verzi nového Ceedu.

Vypustil apostrof z jména, už to je prostě Ceed. A také dostane tři karosářské varianty - hatchback, kombi a jakýsi shooting brake. Všeobecně se očekávalo, že již představený hatchback strhne pozornost na ženevském stánku Kie pro sebe. Jenže zde Korejci úplně poprvé představují i praktičtější variantu Sportwagon.

Jak bývá zvykem, od předního nárazníku k B-sloupku se oproti hatchbacku neliší. Více než u předchůdce je kabina posunuta vzad. Aby delší kapota neubírala drahocenné místo v kabině, je delší převid u kombi výrazně delší, ostatně jako u hatchbacku, který už sám je takovým polokombi. Nenabídne ovšem 600 litrů pro zavazadla a sníženou nakládací hranu.

Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Pokud Ceed Sportwagon postavený na nové platformě K2 srovnáme s předchůdcem, změny v oblasti rozměrů odhalují mírně sportovnější postoj vozu. Je o 20 mm širší (1800 mm) a 20 mm nižší (1465 mm) než končící model. Rozvor zůstává beze změn (2650 mm), zatímco přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm). Zadní převis karoserie se však prodloužil o 115 mm (nyní 1070 mm) – a tak je nové kombi o 95 mm delší (nyní 4600 mm) než předchůdce. 

Širší je i karoserie v zadní části, což znamená více místa v úrovni ramen pro zadní pasažéry, a díky snížení polohy zadních sedadel o 15 mm se též vytvořilo více místa pro kolena a nohy ve druhé řadě. I přes nižší linii střechy se díky podvozkové platformě a nižší poloze předních sedadel podařilo v přední řadě zajistit vertikální prostornost 987 mm, tedy podobně jako u předchůdce. Níže položená zadní lavice prý zaručuje srovnatelný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech. 

Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 40:20:40. Je možné je snadno složit do roviny zatažením za páčku ve výklopné zádi. Připlatit si lze za elektrické ovládání víka kufru.

Kia Ceed: Srovnání rozměrů hatchbacku a kombi
Model Kia Ceed hatchback Kia Ceed SW
délka (mm) 4310 4600
výška (mm) 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650

Toť rozdíly mezi hatchbackem a kombi. Menší variantu jsme do detailu prozkoumali při premiéře v Mnichově. Interiér se zdá být kvalitnější a především řešený s novou filozofií plovoucího infotainmentu s až osmipalcovou obrazovkou. Stejně tak se nemění motorová paleta.

Zřejmě nejjednodušším a servisně nejméně náročným bude základní pohonná jednotka 1,4 litru MPi s vícebodovým vstřikováním o výkonu 74 kW (100 koní). Zájemci o benzínový pohon se dále mohou rozhodnout pro litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní), či nový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru T-GDI. Nový agregát ‘Kappa’ nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku GDI. Disponuje výkonem 103 kW (140 koní). Oba benzínové motory T-GDi budou spojeny s částicovým filtrem, díky čemuž Ceed v předstihu plní emisní normu Euro 6d.

Kia Optima SW má po faceliftu. Do Ženevy přijede s novými motory

Kia Optima SW má po faceliftu. Do Ženevy přijede s novými motory

Dále bude k dispozici nový naftový motor o objemu 1,6 litru CRDi, opět navržená v souladu s přísnějšími emisními limity dle nejnovější normy Euro 6d, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce. Je k dispozici ve výkonových variantách 85 nebo 100 kW s maximem točivého momentu 280 Nm. Všechny motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Jako první evropská Kia přichází nový Ceed s technologií semi-automoního řízení druhého stupně. Dokáže se tedy aktivně držet v pruhu, udržovat odstup od vozidla před vámi a následovat jej. Kia slibuje větší zaměření na jízdní vlastnosti. Na základě našich zkušeností s posledními modely, tedy Picantem, Riem a Stingerem, tomu věříme. Přizpůsobit chování vozu půjde ve dvou jízdních režimech Normal a Sport.

Nový Ceed Sportswagon se začne vyrábět letos v srpnu a prodej bude zahájen výhradně na evropských trzích v průběhu posledního čtvrtletí 2018.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků