Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

16 komentářů

Kuk Vykuk
7. března • 15:42

"Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor."
Podívej na mně, vypadám skoro jako auto se spalovákem! :-D:-D

asymetricka lolitka :-)
7. března • 13:09

Tohle je prvni zhmotneni nadeje, ze az tradicni automobilky konecne zacnou produkovat EV, bude mit Tesla vazny problem. Jasne, jedna vcelka jeste jaro nedela, tudiz se Tesle stale jeste nabizi nejaky cas na zasadni zlepseni.Jiste, automobilovy prumysl je tezkopadny a konzervativni az zkostnately. Nicmene, EV nabizeji skvelou prilezitost, proc vytahnout ze supliku novatorska reseni a trochu ten smradek provetrat. Argument, ze 'toto' trh nevyzaduje, ci neni na to 'pripraven', jakoz i mnoho dalsich 'chytrych' argumentu pada.Nakonec, ono to vlastne vubec neni o Tesle verus zbytku sveta. Podle meho nazoru jde predevsim o to, aby EV tezily z elektricke technologie v maximalni mozne mire a nebyly jen nejakou nahrazkou spalovacih aut. Sproste nahrdit spalovaci motor elektromotorem a nekam 'prsknout' baterii sicle lze, ale povazuji to za nedostatecne a chtel bych vic.

Kuk Vykuk
7. března • 15:35

Takhle si mě filozofovat před 10ti lety, dneska už se u elektroaut řešej jiný věci. Teda kromě dinosaurů, ty pořád ještě řešej že do spalováku nestačí jen narvat baterky a elektromor. Super, že jsou Indové v Jaguáru tak progresivní a nakopli se do zadku až tak moc, že dali parádního velkobaterkáče na trh o dva roky dřív než zbytek dinosaurů. Tedy kromě Hjůndaje, ten je o pár dní předstih s pěknou Konou. Palec nahoru oboum.

rozprostrena hodnota
7. března • 23:19

Jiste, ze se u EV resi zcela jine veci nez baterka a pohon, napriklad disciplina 0-100-0 nebo nedostatecna hlucnost. Ono taky co jineho resit, kdyz vetsina soucanych EV je na tom podobne tragicky jako konesprezne kocary osazene spalovacim motorem.EV rozhodne doresene nejsou, stejne jako cela infrastruktura potrebna k jejich provozu.

Kuk Vykuk
8. března • 0:24

Dneska se řeší energetická hustota baterií a jejich nejlepší chemie, rychlost nabíjení, supernabíječky, power management, úsporné ale účinné topení s využitím odpadního tepla baterky a elektroniky, konstrukce el. motorů, hybridní el. motory, teplotní management baterky, zjednodušování a větší automatizace a zrychlování výroby, minimalizace energetický náročnosti výroby, zmenšování délky elektroinstalace a komunikace agregátů, bezešvé propojení navigace se sítí nabíječek a placení, co nejkratší cesta surovin k výrobě, lokální zdroje nerostů a energie, recyklace, další využití dosloužilých baterií atd. atd. + takový kravinky jako autonomie, senzory, summon, hlasové ovládání, carsharing, sledování pozornosti řidiče, automatický odvoz zkolabovaného řidiče do nemocnice, bezpečné odstavení vozidla a podobný prkotiny.
Nějaký zrychlení je jen vedlejší produkt a asi tak jediný čeho si všimnou i petrolheadi.

zhodnocena igelitka
8. března • 10:11

Tohle vse se podle Vas skutecne resi? :-) Myslite si snad, ze letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla a co ja vim co jeste tohle uz davno nemaji vyresene? Automobilky jen premysleji, jak tato jiz existujici reseni dostatecne zkryplit tak, aby byla proklate levna na vyrobu a jak to nasledne marketingove oprezentovat jako ohromnou inovaci. Jak jinak si hodlate vysvetlit fakt, ze automobilky zamestnavaji podstatne vice lidi v marketingu nez ve vyvoji? :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. března • 1:40

Máte pravdu nedokážu si vysvětlit proč GM a jiný dinosauři vydávají doslova milardy $ na marketing a reklamu zatímco jejich auta jsou občas pěkný plečky co progresivní technologií zrovna 2x neoplývají natož lacinou.
Najděte si kolik dává Tesla za marketing v přepočtu na auto a kolik dávaj dinosauři ;-):-DB-]
Btw Apple vydává za R&D těch svejch cetek tolik co 14,5 největších automobilek světa za svůj R&D. ;-)

Kuk Vykuk
10. března • 16:17

Ale nebuď zas tak naivní, "Letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla " nejezdí po veřejných komunikacých a většinou je neřídí lidská všehochuť nebo banda omezenců a hlavně se nemusíš zpovídat hromadě předpisů a nařízení nebo mají úplně jiné ;-)

bzzz
8. března • 11:40

Navic radu technologii/systemu/materialu z vyctu resi davno ci soubezne jine odvetvi/firmy.

Kuk Vykuk
10. března • 16:21

A proto se pitvaj auta kokurence, aby se to včas podchytilo. Tesla například ve svém invertoru použival velmi běžné a levné polovodiče ovšem velmi chytře zapojené. Na jednu stranu nic novýho pod sluncem, ale to know-how to jaksi posílá na jinej level.

Marek71
8. března • 8:35

No tak až toto všetko bude vyriešené a EV mi poskytne aspoň rovnakú mieru komfortu ako súčasné auto, tak si ho kúpim. Zatiaľ je to (aspoň pre mňa) nepoužiteľná hračka a tipnem si, že za cca. 2 roky až budem meniť auto, tak to bude zase spalovák :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. března • 12:56

Ty si koupíš elektriku dřív než já :-DB-]

Marek71
12. března • 8:53

To je možné... nijak to ale nemení moj názor na súčasné EV a na to, čo som napísal... že si to kúpim až keď mi to bude plne vyhovovať :-) A myslím, že takto to vníma večšina motoristov.

vana
8. března • 6:04

Bohužel z celé té hromady problémů je na výborné úrovni pouze to zrychlení, a snad i samotné motory a elektronika. Vše ostatní je vesměs mizérie takže si ani není čeho všímat

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
10. března • 16:12

Máš to trochu popletený. Právě proto mluvím o tom co se řeší a ne o tom co už je to vyřešeno. Když jsem já začal řídit auta tak dojezd na 1000 km na jednu nádrž byla taky jen věc z říše snů a dneska to nutně potřebuje každej druhej palcatoprdeláč ;-)

bzzz
7. března • 13:54

Posledni odstavec tesat do kamene, lolitko ;-)

Doporučujeme

Články odjinud