Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

asymetricka lolitka :-)  |  07. 03. 2018 13:09

Tohle je prvni zhmotneni nadeje, ze az tradicni automobilky konecne zacnou produkovat EV, bude mit Tesla vazny problem. Jasne, jedna vcelka jeste jaro nedela, tudiz se Tesle stale jeste nabizi nejaky cas na zasadni zlepseni.

Jiste, automobilovy prumysl je tezkopadny a konzervativni az zkostnately. Nicmene, EV nabizeji skvelou prilezitost, proc vytahnout ze supliku novatorska reseni a trochu ten smradek provetrat. Argument, ze 'toto' trh nevyzaduje, ci neni na to 'pripraven', jakoz i mnoho dalsich 'chytrych' argumentu pada.

Nakonec, ono to vlastne vubec neni o Tesle verus zbytku sveta. Podle meho nazoru jde predevsim o to, aby EV tezily z elektricke technologie v maximalni mozne mire a nebyly jen nejakou nahrazkou spalovacih aut. Sproste nahrdit spalovaci motor elektromotorem a nekam 'prsknout' baterii sicle lze, ale povazuji to za nedostatecne a chtel bych vic.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2018 13:54

Posledni odstavec tesat do kamene, lolitko

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:35

Takhle si mě filozofovat před 10ti lety, dneska už se u elektroaut řešej jiný věci. Teda kromě dinosaurů, ty pořád ještě řešej že do spalováku nestačí jen narvat baterky a elektromor. Super, že jsou Indové v Jaguáru tak progresivní a nakopli se do zadku až tak moc, že dali parádního velkobaterkáče na trh o dva roky dřív než zbytek dinosaurů. Tedy kromě Hjůndaje, ten je o pár dní předstih s pěknou Konou. Palec nahoru oboum.

Odpovědět  |   | 
rozprostrena hodnota  |  07. 03. 2018 23:19

Jiste, ze se u EV resi zcela jine veci nez baterka a pohon, napriklad disciplina 0-100-0 nebo nedostatecna hlucnost. Ono taky co jineho resit, kdyz vetsina soucanych EV je na tom podobne tragicky jako konesprezne kocary osazene spalovacim motorem.

EV rozhodne doresene nejsou, stejne jako cela infrastruktura potrebna k jejich provozu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 03. 2018 00:24

Dneska se řeší energetická hustota baterií a jejich nejlepší chemie, rychlost nabíjení, supernabíječky, power management, úsporné ale účinné topení s využitím odpadního tepla baterky a elektroniky, konstrukce el. motorů, hybridní el. motory, teplotní management baterky, zjednodušování a větší automatizace a zrychlování výroby, minimalizace energetický náročnosti výroby, zmenšování délky elektroinstalace a komunikace agregátů, bezešvé propojení navigace se sítí nabíječek a placení, co nejkratší cesta surovin k výrobě, lokální zdroje nerostů a energie, recyklace, další využití dosloužilých baterií atd. atd. + takový kravinky jako autonomie, senzory, summon, hlasové ovládání, carsharing, sledování pozornosti řidiče, automatický odvoz zkolabovaného řidiče do nemocnice, bezpečné odstavení vozidla a podobný prkotiny.
Nějaký zrychlení je jen vedlejší produkt a asi tak jediný čeho si všimnou i petrolheadi.

Odpovědět  |   | 
vana  |  08. 03. 2018 06:04

Bohužel z celé té hromady problémů je na výborné úrovni pouze to zrychlení, a snad i samotné motory a elektronika. Vše ostatní je vesměs mizérie takže si ani není čeho všímat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:12

Máš to trochu popletený. Právě proto mluvím o tom co se řeší a ne o tom co už je to vyřešeno. Když jsem já začal řídit auta tak dojezd na 1000 km na jednu nádrž byla taky jen věc z říše snů a dneska to nutně potřebuje každej druhej palcatoprdeláč

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 03. 2018 08:35

No tak až toto všetko bude vyriešené a EV mi poskytne aspoň rovnakú mieru komfortu ako súčasné auto, tak si ho kúpim. Zatiaľ je to (aspoň pre mňa) nepoužiteľná hračka a tipnem si, že za cca. 2 roky až budem meniť auto, tak to bude zase spalovák

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 12:56

Ty si koupíš elektriku dřív než já

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 08:53

To je možné... nijak to ale nemení moj názor na súčasné EV a na to, čo som napísal... že si to kúpim až keď mi to bude plne vyhovovať A myslím, že takto to vníma večšina motoristov.

Odpovědět  |   | 
zhodnocena igelitka  |  08. 03. 2018 10:11

Tohle vse se podle Vas skutecne resi? Myslite si snad, ze letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla a co ja vim co jeste tohle uz davno nemaji vyresene? Automobilky jen premysleji, jak tato jiz existujici reseni dostatecne zkryplit tak, aby byla proklate levna na vyrobu a jak to nasledne marketingove oprezentovat jako ohromnou inovaci. Jak jinak si hodlate vysvetlit fakt, ze automobilky zamestnavaji podstatne vice lidi v marketingu nez ve vyvoji?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 03. 2018 11:40

Navic radu technologii/systemu/materialu z vyctu resi davno ci soubezne jine odvetvi/firmy.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:21

A proto se pitvaj auta kokurence, aby se to včas podchytilo. Tesla například ve svém invertoru použival velmi běžné a levné polovodiče ovšem velmi chytře zapojené. Na jednu stranu nic novýho pod sluncem, ale to know-how to jaksi posílá na jinej level.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:17

Ale nebuď zas tak naivní, "Letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla " nejezdí po veřejných komunikacých a většinou je neřídí lidská všehochuť nebo banda omezenců a hlavně se nemusíš zpovídat hromadě předpisů a nařízení nebo mají úplně jiné

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 01:40

Máte pravdu nedokážu si vysvětlit proč GM a jiný dinosauři vydávají doslova milardy $ na marketing a reklamu zatímco jejich auta jsou občas pěkný plečky co progresivní technologií zrovna 2x neoplývají natož lacinou.
Najděte si kolik dává Tesla za marketing v přepočtu na auto a kolik dávaj dinosauři
Btw Apple vydává za R&D těch svejch cetek tolik co 14,5 největších automobilek světa za svůj R&D.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:42

"Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor."
Podívej na mně, vypadám skoro jako auto se spalovákem!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcházejí, odmítli nové smlouvy

Hyundai má v Česku problém. Prodejci odcház…

Další prodejci vozů Hyundai se údajně chystají nepodepsat novou smlouvu s českým zastoupením. Zákazníci to tak mohou mít dále.

28.  5.  2018 | | 289 N/A
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Če…

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto Bildu. Pak se vrátila zpátky do České republiky, kde prošla kompletní rozborkou.

23.  5.  2018 | | 51 N/A
V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáhnou. Mají lepší metodu

V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáh…

V Brně se změní pravidla pro blokové čištění ulic. Bude je zajišťovat město přímo se správou komunikací. Auta, která budou blokovat ulice, již nebudou odtažena.

6.  6.  2018 | | 48 N/A
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS…

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou Severní smyčku Nürburgringu více než 30.000krát. Zajela tam i rekord se Škodou Kodiaq RS, kterou následně zhodnotila.

15.  6.  2018 | | 73 N/A
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí …

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o náběhu výroby nástupce Škody Rapid. Zaměstnanci se musejí potýkat s prvotními problémy.

20.  5.  2018 | | 142 N/A