Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

asymetricka lolitka :-)  |  07. 03. 2018 13:09

Tohle je prvni zhmotneni nadeje, ze az tradicni automobilky konecne zacnou produkovat EV, bude mit Tesla vazny problem. Jasne, jedna vcelka jeste jaro nedela, tudiz se Tesle stale jeste nabizi nejaky cas na zasadni zlepseni.

Jiste, automobilovy prumysl je tezkopadny a konzervativni az zkostnately. Nicmene, EV nabizeji skvelou prilezitost, proc vytahnout ze supliku novatorska reseni a trochu ten smradek provetrat. Argument, ze 'toto' trh nevyzaduje, ci neni na to 'pripraven', jakoz i mnoho dalsich 'chytrych' argumentu pada.

Nakonec, ono to vlastne vubec neni o Tesle verus zbytku sveta. Podle meho nazoru jde predevsim o to, aby EV tezily z elektricke technologie v maximalni mozne mire a nebyly jen nejakou nahrazkou spalovacih aut. Sproste nahrdit spalovaci motor elektromotorem a nekam 'prsknout' baterii sicle lze, ale povazuji to za nedostatecne a chtel bych vic.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2018 13:54

Posledni odstavec tesat do kamene, lolitko

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:35

Takhle si mě filozofovat před 10ti lety, dneska už se u elektroaut řešej jiný věci. Teda kromě dinosaurů, ty pořád ještě řešej že do spalováku nestačí jen narvat baterky a elektromor. Super, že jsou Indové v Jaguáru tak progresivní a nakopli se do zadku až tak moc, že dali parádního velkobaterkáče na trh o dva roky dřív než zbytek dinosaurů. Tedy kromě Hjůndaje, ten je o pár dní předstih s pěknou Konou. Palec nahoru oboum.

Odpovědět  |   | 
rozprostrena hodnota  |  07. 03. 2018 23:19

Jiste, ze se u EV resi zcela jine veci nez baterka a pohon, napriklad disciplina 0-100-0 nebo nedostatecna hlucnost. Ono taky co jineho resit, kdyz vetsina soucanych EV je na tom podobne tragicky jako konesprezne kocary osazene spalovacim motorem.

EV rozhodne doresene nejsou, stejne jako cela infrastruktura potrebna k jejich provozu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 03. 2018 00:24

Dneska se řeší energetická hustota baterií a jejich nejlepší chemie, rychlost nabíjení, supernabíječky, power management, úsporné ale účinné topení s využitím odpadního tepla baterky a elektroniky, konstrukce el. motorů, hybridní el. motory, teplotní management baterky, zjednodušování a větší automatizace a zrychlování výroby, minimalizace energetický náročnosti výroby, zmenšování délky elektroinstalace a komunikace agregátů, bezešvé propojení navigace se sítí nabíječek a placení, co nejkratší cesta surovin k výrobě, lokální zdroje nerostů a energie, recyklace, další využití dosloužilých baterií atd. atd. + takový kravinky jako autonomie, senzory, summon, hlasové ovládání, carsharing, sledování pozornosti řidiče, automatický odvoz zkolabovaného řidiče do nemocnice, bezpečné odstavení vozidla a podobný prkotiny.
Nějaký zrychlení je jen vedlejší produkt a asi tak jediný čeho si všimnou i petrolheadi.

Odpovědět  |   | 
vana  |  08. 03. 2018 06:04

Bohužel z celé té hromady problémů je na výborné úrovni pouze to zrychlení, a snad i samotné motory a elektronika. Vše ostatní je vesměs mizérie takže si ani není čeho všímat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:12

Máš to trochu popletený. Právě proto mluvím o tom co se řeší a ne o tom co už je to vyřešeno. Když jsem já začal řídit auta tak dojezd na 1000 km na jednu nádrž byla taky jen věc z říše snů a dneska to nutně potřebuje každej druhej palcatoprdeláč

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 03. 2018 08:35

No tak až toto všetko bude vyriešené a EV mi poskytne aspoň rovnakú mieru komfortu ako súčasné auto, tak si ho kúpim. Zatiaľ je to (aspoň pre mňa) nepoužiteľná hračka a tipnem si, že za cca. 2 roky až budem meniť auto, tak to bude zase spalovák

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 12:56

Ty si koupíš elektriku dřív než já

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 08:53

To je možné... nijak to ale nemení moj názor na súčasné EV a na to, čo som napísal... že si to kúpim až keď mi to bude plne vyhovovať A myslím, že takto to vníma večšina motoristov.

Odpovědět  |   | 
zhodnocena igelitka  |  08. 03. 2018 10:11

Tohle vse se podle Vas skutecne resi? Myslite si snad, ze letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla a co ja vim co jeste tohle uz davno nemaji vyresene? Automobilky jen premysleji, jak tato jiz existujici reseni dostatecne zkryplit tak, aby byla proklate levna na vyrobu a jak to nasledne marketingove oprezentovat jako ohromnou inovaci. Jak jinak si hodlate vysvetlit fakt, ze automobilky zamestnavaji podstatne vice lidi v marketingu nez ve vyvoji?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 03. 2018 11:40

Navic radu technologii/systemu/materialu z vyctu resi davno ci soubezne jine odvetvi/firmy.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:21

A proto se pitvaj auta kokurence, aby se to včas podchytilo. Tesla například ve svém invertoru použival velmi běžné a levné polovodiče ovšem velmi chytře zapojené. Na jednu stranu nic novýho pod sluncem, ale to know-how to jaksi posílá na jinej level.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:17

Ale nebuď zas tak naivní, "Letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla " nejezdí po veřejných komunikacých a většinou je neřídí lidská všehochuť nebo banda omezenců a hlavně se nemusíš zpovídat hromadě předpisů a nařízení nebo mají úplně jiné

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 01:40

Máte pravdu nedokážu si vysvětlit proč GM a jiný dinosauři vydávají doslova milardy $ na marketing a reklamu zatímco jejich auta jsou občas pěkný plečky co progresivní technologií zrovna 2x neoplývají natož lacinou.
Najděte si kolik dává Tesla za marketing v přepočtu na auto a kolik dávaj dinosauři
Btw Apple vydává za R&D těch svejch cetek tolik co 14,5 největších automobilek světa za svůj R&D.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:42

"Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor."
Podívej na mně, vypadám skoro jako auto se spalovákem!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 47 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A