Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

asymetricka lolitka :-)  |  07. 03. 2018 13:09

Tohle je prvni zhmotneni nadeje, ze az tradicni automobilky konecne zacnou produkovat EV, bude mit Tesla vazny problem. Jasne, jedna vcelka jeste jaro nedela, tudiz se Tesle stale jeste nabizi nejaky cas na zasadni zlepseni.

Jiste, automobilovy prumysl je tezkopadny a konzervativni az zkostnately. Nicmene, EV nabizeji skvelou prilezitost, proc vytahnout ze supliku novatorska reseni a trochu ten smradek provetrat. Argument, ze 'toto' trh nevyzaduje, ci neni na to 'pripraven', jakoz i mnoho dalsich 'chytrych' argumentu pada.

Nakonec, ono to vlastne vubec neni o Tesle verus zbytku sveta. Podle meho nazoru jde predevsim o to, aby EV tezily z elektricke technologie v maximalni mozne mire a nebyly jen nejakou nahrazkou spalovacih aut. Sproste nahrdit spalovaci motor elektromotorem a nekam 'prsknout' baterii sicle lze, ale povazuji to za nedostatecne a chtel bych vic.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2018 13:54

Posledni odstavec tesat do kamene, lolitko

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:35

Takhle si mě filozofovat před 10ti lety, dneska už se u elektroaut řešej jiný věci. Teda kromě dinosaurů, ty pořád ještě řešej že do spalováku nestačí jen narvat baterky a elektromor. Super, že jsou Indové v Jaguáru tak progresivní a nakopli se do zadku až tak moc, že dali parádního velkobaterkáče na trh o dva roky dřív než zbytek dinosaurů. Tedy kromě Hjůndaje, ten je o pár dní předstih s pěknou Konou. Palec nahoru oboum.

Odpovědět  |   | 
rozprostrena hodnota  |  07. 03. 2018 23:19

Jiste, ze se u EV resi zcela jine veci nez baterka a pohon, napriklad disciplina 0-100-0 nebo nedostatecna hlucnost. Ono taky co jineho resit, kdyz vetsina soucanych EV je na tom podobne tragicky jako konesprezne kocary osazene spalovacim motorem.

EV rozhodne doresene nejsou, stejne jako cela infrastruktura potrebna k jejich provozu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 03. 2018 00:24

Dneska se řeší energetická hustota baterií a jejich nejlepší chemie, rychlost nabíjení, supernabíječky, power management, úsporné ale účinné topení s využitím odpadního tepla baterky a elektroniky, konstrukce el. motorů, hybridní el. motory, teplotní management baterky, zjednodušování a větší automatizace a zrychlování výroby, minimalizace energetický náročnosti výroby, zmenšování délky elektroinstalace a komunikace agregátů, bezešvé propojení navigace se sítí nabíječek a placení, co nejkratší cesta surovin k výrobě, lokální zdroje nerostů a energie, recyklace, další využití dosloužilých baterií atd. atd. + takový kravinky jako autonomie, senzory, summon, hlasové ovládání, carsharing, sledování pozornosti řidiče, automatický odvoz zkolabovaného řidiče do nemocnice, bezpečné odstavení vozidla a podobný prkotiny.
Nějaký zrychlení je jen vedlejší produkt a asi tak jediný čeho si všimnou i petrolheadi.

Odpovědět  |   | 
vana  |  08. 03. 2018 06:04

Bohužel z celé té hromady problémů je na výborné úrovni pouze to zrychlení, a snad i samotné motory a elektronika. Vše ostatní je vesměs mizérie takže si ani není čeho všímat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:12

Máš to trochu popletený. Právě proto mluvím o tom co se řeší a ne o tom co už je to vyřešeno. Když jsem já začal řídit auta tak dojezd na 1000 km na jednu nádrž byla taky jen věc z říše snů a dneska to nutně potřebuje každej druhej palcatoprdeláč

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 03. 2018 08:35

No tak až toto všetko bude vyriešené a EV mi poskytne aspoň rovnakú mieru komfortu ako súčasné auto, tak si ho kúpim. Zatiaľ je to (aspoň pre mňa) nepoužiteľná hračka a tipnem si, že za cca. 2 roky až budem meniť auto, tak to bude zase spalovák

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 12:56

Ty si koupíš elektriku dřív než já

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 08:53

To je možné... nijak to ale nemení moj názor na súčasné EV a na to, čo som napísal... že si to kúpim až keď mi to bude plne vyhovovať A myslím, že takto to vníma večšina motoristov.

Odpovědět  |   | 
zhodnocena igelitka  |  08. 03. 2018 10:11

Tohle vse se podle Vas skutecne resi? Myslite si snad, ze letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla a co ja vim co jeste tohle uz davno nemaji vyresene? Automobilky jen premysleji, jak tato jiz existujici reseni dostatecne zkryplit tak, aby byla proklate levna na vyrobu a jak to nasledne marketingove oprezentovat jako ohromnou inovaci. Jak jinak si hodlate vysvetlit fakt, ze automobilky zamestnavaji podstatne vice lidi v marketingu nez ve vyvoji?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 03. 2018 11:40

Navic radu technologii/systemu/materialu z vyctu resi davno ci soubezne jine odvetvi/firmy.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:21

A proto se pitvaj auta kokurence, aby se to včas podchytilo. Tesla například ve svém invertoru použival velmi běžné a levné polovodiče ovšem velmi chytře zapojené. Na jednu stranu nic novýho pod sluncem, ale to know-how to jaksi posílá na jinej level.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 03. 2018 16:17

Ale nebuď zas tak naivní, "Letadlove lode, jaderne ponorky, satelity, rakety, letadla " nejezdí po veřejných komunikacých a většinou je neřídí lidská všehochuť nebo banda omezenců a hlavně se nemusíš zpovídat hromadě předpisů a nařízení nebo mají úplně jiné

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 01:40

Máte pravdu nedokážu si vysvětlit proč GM a jiný dinosauři vydávají doslova milardy $ na marketing a reklamu zatímco jejich auta jsou občas pěkný plečky co progresivní technologií zrovna 2x neoplývají natož lacinou.
Najděte si kolik dává Tesla za marketing v přepočtu na auto a kolik dávaj dinosauři
Btw Apple vydává za R&D těch svejch cetek tolik co 14,5 největších automobilek světa za svůj R&D.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:42

"Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor."
Podívej na mně, vypadám skoro jako auto se spalovákem!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 367 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A