Je to Jaguar a není to Jaguar. Elektromobil i-Pace na vlastní kůži

Elektromobil může mít vlastní identitu a současně zapadat do portfolia jiných modelů značky. Důkazem v Ženevě je Jaguar i-Pace.

O tom, že je Jaguar i-Pace, silný v disciplíně 0-100-0 jsme již psali. Nyní, v Ženevě jsme si osahali, jak se v něm sedí, a jak je praktický.

Zepředu se jedná o typický Jaguar. Dokonce ani maska chladiče nedává nijak dopředu znát, že za ní se nenachází klasický spalovací motor. Hlavní odlišnost od konvenčních aut přichází v zadní partii. Tvar karosérie pod zadním oknem napovídá, že se specialisté snažili vytvořit co nejideálnější tvar pro odtržení proudu vzduchu. Tomu odpovídá i komplikované tvarování střešního spojleru. Svébytný výraz dodávají i předlouhé svítilny, které ale svým tvarem zapadají do designového jazyka tradiční britské značky s kočkovitou šelmou ve znaku.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Dokladem toho, že i-Pace má i sportovní ambice, je difuzor pod zadním nárazníkem. Výfuky pochopitelně budete hledat marně...

Jaguar i-Pace není malý vůz. Délka je 468 centimetrů. Při pohledu zblízka působí docela mohutně. K tomu přispívá vysoký bok s poměrně úzkými bočními okénky, mohutný práh, který ukrývá sadu baterií a obří kola. Jsou dvaadvacetipalcová. Tuto partii rozčleňují a svým způsobem odlehčují docela výrazné plastové lišty na spodní hraně bočních dveří.

Pokud se na vůz podíváte s odstupem, přijde vám jako takový zvýšený hatchback. I když linie evokující kupé dodal Jaguar i sem.

Interiér je pak další evolucí minimalistických řešení. Samozřejmě nesmí chybět dřevěné výplně na palubní desce i špičkový audiosystém Meridian. Hlavní změnou je absence tradičního ovladače jízdních režimů. Není tu ani kruhový jako v sedanech značky, ani klasická páka jako v novém SUV E-Pace. Teď přichází doba tlačítková.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Na centrální konzole o kousek výše je pak ovládání klimatizace, což se děje kombinací otočných ovladačů s dotykovým displejem a nad startovacím tlačítkem je pak displej multimediálního systému. Navzdory současnému trendu dostat ho na co možná nejvyšší úroveň se tady lidé od Jaguaru rozhodli umístit výdechy klimatizační soustavy ještě nad něj. Působí to však promyšleně, a navíc hezky.

Sedli jsme si jak do přední, tak i do zadní řady a líbil se nám prostor, který tu je jak pro lokty, tak i pro ramena a hlavu. Vzadu si i lidé s výškou nad 190 centimetrů neotlačí kolena o zadní stranu předních opěradel.

Současně bude i-Pace také vozem, ve kterém nebudou mít aktivně žijící lidé problém s převážením svých sportovních či jiných potřeb. Objem je 656 litrů, což je, pro srovnání, jen o čtyři litry méně, než kolik nabízí Škoda Superb Combi. Navíc máte další možnost pro uložení věcí také pod přední kapotou. Zde je sice objem jen 26 litrů, tedy asi tolik kolik nabízí cestovní autolednice, ale můžete sem dát věci, které by v jinak prázdném prostoru za zadními sedačky zbytečně cestovaly sem a tam.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků