Hyundai Santa Fe poprvé naživo: Hezké moc není, luxusní však ano!

Přímo na ženevském stánku automobilky Hyundai jsme si byli omrknout novou generaci SUV Santa Fe. Zatímco o vnějším vzhledu máme trochu pochybnosti, uvnitř je to paráda!

Korejská automobilka Hyundai sice má ženevskou tiskovou konferenci až po desáté hodině dopoledne, svou největší evropskou hvězdu už ale měla odkrytou brzy ráno. Santa Fe samozřejmě neuniklo zájmu novinářů, kteří si jej hned fotili a usedali do něj, a navíc je neodradila ani zatím nepřipravená expozice. Jak jinak byste totiž v kufru sedmimístné verze mohli najít plachtu a před zadními sedadly brašnu od čehosi?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Prohlédnul jsem si rudý kousek na devatenáctipalcových kolech a zatím nevím, jestli se mi to auto líbí. Což o to, je majestátní a v rámci stávající produkce Hyundai snad i nezvyklé, jenom mi zkrátka připadá trochu nekonzistentní. Na mysli tím mám „boj“dynamické, horizontálně členěné přídě, s monstrózní krabicovitou zádí. U sedmimístného SUV se ale v zadních partiích těžko kreslí výraznější elegance, když stále musí být splněn požadavek použitelných tří řad sedadel.

Moje vnímání nového Santa Fe se však razantně změnilo po usednutí za volant. Dosedáte jako do peřin, v koktech a nad hlavou je místa až až, stejně jako před koleny. Volant většího průměru padne hezky do rukou, jeho jemná kůže je příjemná na dotek, a na přístrojové desce dokonce najdete skutečné prošívání! Obrovský displej infotainmentu vytrčený do prostoru ve výhledu nevadí, všechna tlačítka jsou přehledně rozmístěna hezky po ruce. Tady se bude skvěle bydlet!

Nový Hyundai Santa Fe ukázal hlavní vychytávku. Umí předejít tragédii

Nový Hyundai Santa Fe ukázal hlavní vychytávku. Umí předejít tragédii

Nadšení neopadá ani po přesednutí dozadu. Santa Fe je velkéí a vysoké auto, což už samo o sobě značí příjemné nastupování, dosednutí do měkkého „křesla“ mi ale až skoro vrazilo dech. Tohle skoro jako by ani nebylo auto pro prodej v Evropě, všechno na mě působí jako o číslo větší a dimenzované pro vypasené Američany! Ani zde samozřejmě nechybí líbivé prošívání, hlavně na sedadlech, která mi stylem textur trochu připomínají vozy Audi.

Pravda, vzadu to pro pohodlné cestování bude jenom pro dva dospělé, na úzké střední místo abyste ale stejně někoho posadili jenom za trest. Ve čtyřmístném obsazení má každý z pasažérů dostatečnou diskrétné zónu, na druhou stranu se ale necítíte utopeně či dokonce „neviditelně“. Kokpit je totiž krásně vzdušný a prosvětlený díky velkým proskleným plochám.

Hyundai Santa Fe – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace IV. (2019-) III. (2013-2019)
Délka [mm] 4770 4690
Šířka mm] 1890 1880
Výška [mm] 1680 1685
Rozvor [mm] 2765 2700
Rozchod vpředu [mm] 1638 1628
Rozchod vzadu [mm] 1647 1639

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků