Honda CR-V naživo: Nová generace si konečně našla cestu i do Evropy

Nové CR-V chce bodovat hlavně praktičností.

Loni na podzimním autosalonu ve Frankfurtu už jsme nové CR-V viděli. Působilo však docela zvláštně, že bylo zamčené, se zakrytým interiérem a prezentované jako koncept. Přitom v zámoří se už rok tato generace prodávala.

Pro Hondu zkrátka starý kontinent není stěžejní, ale novinku už tady máme, tak se na ní pojďme podívat. Exteriér pokračuje v nastoleném jazyku automobilky. Před LED světlomety nejen že navazují, jsou spíše součástí velké masky chladiče. Zaujme praktické bohaté oplastování, které sahá do velké části dveří. Zadní svítilny jsou členěny vertikálně i horizontálně, spojeny stříbrnou lištou.

Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Uvnitř je americký styl znát, především kvůli materiálům. Najdete zde světlejší plasty a dřevěné obložení. Ale proč ne? Výsledek působí docela útulným dojmem. Přístrojový štít je z části digitální, s nabíhajícím otáčkoměrem, který známe už od dob prvního "UFO" Civicu. Podstatným benefitem uvnitř je prostor. Interiér CR-V je nyní větší natolik, že si lze připlatit za sedmimístné uspořádání. Třetí řada je ovšem pochopitelně určena spíše po děti. Objem zavazadelníku je bez nich slušných 642 litrů.

Na výběr budou dvě motorizace. Obě půjdou koupit i s pohonem všech kol. Levnější a dostupný od letošního podzimu bude zážehový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo, kombinovaný se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovou převodovkou CVT. Hybridní pohon s benzinovým dvoulitrem, dvěma elektromotory a opět CVT bude k dispozici od začátku roku 2019.  Bližší technické údaje dle evropských norem zveřejní Honda později.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků