Honda CR-V naživo: Nová generace si konečně našla cestu i do Evropy

Nové CR-V chce bodovat hlavně praktičností.

Loni na podzimním autosalonu ve Frankfurtu už jsme nové CR-V viděli. Působilo však docela zvláštně, že bylo zamčené, se zakrytým interiérem a prezentované jako koncept. Přitom v zámoří se už rok tato generace prodávala.

Pro Hondu zkrátka starý kontinent není stěžejní, ale novinku už tady máme, tak se na ní pojďme podívat. Exteriér pokračuje v nastoleném jazyku automobilky. Před LED světlomety nejen že navazují, jsou spíše součástí velké masky chladiče. Zaujme praktické bohaté oplastování, které sahá do velké části dveří. Zadní svítilny jsou členěny vertikálně i horizontálně, spojeny stříbrnou lištou.

Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Honda Civic konečně s dieselem. Šestnáctistovku nyní pořídíte pod půl milionu

Uvnitř je americký styl znát, především kvůli materiálům. Najdete zde světlejší plasty a dřevěné obložení. Ale proč ne? Výsledek působí docela útulným dojmem. Přístrojový štít je z části digitální, s nabíhajícím otáčkoměrem, který známe už od dob prvního "UFO" Civicu. Podstatným benefitem uvnitř je prostor. Interiér CR-V je nyní větší natolik, že si lze připlatit za sedmimístné uspořádání. Třetí řada je ovšem pochopitelně určena spíše po děti. Objem zavazadelníku je bez nich slušných 642 litrů.

Na výběr budou dvě motorizace. Obě půjdou koupit i s pohonem všech kol. Levnější a dostupný od letošního podzimu bude zážehový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo, kombinovaný se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovou převodovkou CVT. Hybridní pohon s benzinovým dvoulitrem, dvěma elektromotory a opět CVT bude k dispozici od začátku roku 2019.  Bližší technické údaje dle evropských norem zveřejní Honda později.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků