Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Od španělské automobilka se oddělila sportovní divize Cupra, aby nám hned na ženevském autosalonu naservírovala pestrou nabídku modelů. Nechybí sportovní Ateca, Ibiza či první elektrický závodní vůz.

Od Seatu se oddělila sportovní divize Cupra a na ženevském autosalonu nám předvedla hned několik novinek pod novým znakem. Cílit chtějí na zákazníky "vyhledávající jedinečnost, sofistikovanost a sportovní výkony".

Ještě minulý měsíc značka Cupra oznámila, že prvním vozem tohoto samostatného subjektu se stane model Ateca. Ta si tak přivlastnila také prvenství v kategorii výkonné SUV nižší střední třídy. O pohon se stará dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 koní), který můžete znát například z modelů Volkswagenu Golf R nebo Leonu Cupra 300. Z 0-100 km/h se dostanete za 5,4 sekundy, maximálka je stanovena 245 km/h.

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

K první vlaštovce se mají přidat také sportovnější verze modelů Arona a Ibiza. I ty najdete na stánku Cupry v Ženevě. Podle informací se ale zatím do sériové výroby nedostanou.  

K vidění je ale také elektrický závodní vůz e-Racer. I ten má své prvenství. Jedná se o první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě. Základem se stal skelet karoserie modelu Seat Leon. Samozřejmě byla karoserie vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Specifikace jsou opravdu zajímavé. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, které jsou umístěné v zadní části karoserie. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 3,2 sekundy, maximálka je stanovena na 270 km/h. 

"Elektromotory závodního vozu Cupra e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin," říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. Elektrický závodní vůz se ale naproti benzínovým nemůže pochlubit výrazným zvukem. "Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár," doplňuje Serra. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků