Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

Bugatti na autosalonu v Ženevě představuje speciální verzi Chironu. Není sice "Super", ale "Sport" ano.

Těsně před zahájením letošního autosalonu v Ženevě Bugatti překvapilo zveřejněním videa, které naznačovalo příchod ještě speciálnějšího Chironu. Objevovali se názory, že půjde o nový SuperSport, tedy verzi, která posunula dále měřítka u předchůdce, Veyronu.

U Chironu se specialitka jmenuje Sport. I my sami jsme si zaspekulovali, kam až výkon této verze může vyšplhat. Jenže Bugatti výkon ani dynamické parametry nezvýšilo. Soustředili se raději na lepší chování vozu v zatáčkách. Kvůli tomu byl přepracován podvozek s o 10 procent tužšími tlumiči.

Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Upravila se i elektronika. Nový jízdní mód Handling otevírá právě zmíněné benefity. Agresivněji je nastavený i systém pohonu všech kol, respektive jeho tvorba stáčivého momentu díky distribuci výkonu na každé kolo zvlášť.

Chiron Sport také shodil 18 kilogramů. Konstruktéři toho dosáhli díky kolům z karbonového vlákna, lehčímu krytu mezichladiče stlačeného vzduchu ale dokonce i odlišným stěračům - opět karbonovým.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Díky těmto vylepšením má být Chiron Sport o pět sekund rychlejší na tovární trati v italském Nardo. Na klopené dráze zde dosáhne 200 kilometrůl v hodině. Dalšími údaji se francouzská automobilka nepochlubila.

Na ženevském výstavišti je k vidění kousek v červené s černými doplňky, nakonfigurovat si ale zájemce svůj vůz může v podstatě jakkoli. Připravit si ale musí v přepočtu téměř 76 milionů korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 30 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků