Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport
Bugatti Chiron Sport
Bugatti Chiron Sport
Bugatti Chiron Sport
17
Fotogalerie

Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

Bugatti na autosalonu v Ženevě představuje speciální verzi Chironu. Není sice "Super", ale "Sport" ano.

Těsně před zahájením letošního autosalonu v Ženevě Bugatti překvapilo zveřejněním videa, které naznačovalo příchod ještě speciálnějšího Chironu. Objevovali se názory, že půjde o nový SuperSport, tedy verzi, která posunula dále měřítka u předchůdce, Veyronu.

U Chironu se specialitka jmenuje Sport. I my sami jsme si zaspekulovali, kam až výkon této verze může vyšplhat. Jenže Bugatti výkon ani dynamické parametry nezvýšilo. Soustředili se raději na lepší chování vozu v zatáčkách. Kvůli tomu byl přepracován podvozek s o 10 procent tužšími tlumiči.

Upravila se i elektronika. Nový jízdní mód Handling otevírá právě zmíněné benefity. Agresivněji je nastavený i systém pohonu všech kol, respektive jeho tvorba stáčivého momentu díky distribuci výkonu na každé kolo zvlášť.

Chiron Sport také shodil 18 kilogramů. Konstruktéři toho dosáhli díky kolům z karbonového vlákna, lehčímu krytu mezichladiče stlačeného vzduchu ale dokonce i odlišným stěračům - opět karbonovým.

Díky těmto vylepšením má být Chiron Sport o pět sekund rychlejší na tovární trati v italském Nardo. Na klopené dráze zde dosáhne 200 kilometrůl v hodině. Dalšími údaji se francouzská automobilka nepochlubila.

Na ženevském výstavišti je k vidění kousek v červené s černými doplňky, nakonfigurovat si ale zájemce svůj vůz může v podstatě jakkoli. Připravit si ale musí v přepočtu téměř 76 milionů korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud