Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

Bugatti na autosalonu v Ženevě představuje speciální verzi Chironu. Není sice "Super", ale "Sport" ano.

Těsně před zahájením letošního autosalonu v Ženevě Bugatti překvapilo zveřejněním videa, které naznačovalo příchod ještě speciálnějšího Chironu. Objevovali se názory, že půjde o nový SuperSport, tedy verzi, která posunula dále měřítka u předchůdce, Veyronu.

U Chironu se specialitka jmenuje Sport. I my sami jsme si zaspekulovali, kam až výkon této verze může vyšplhat. Jenže Bugatti výkon ani dynamické parametry nezvýšilo. Soustředili se raději na lepší chování vozu v zatáčkách. Kvůli tomu byl přepracován podvozek s o 10 procent tužšími tlumiči.

Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Upravila se i elektronika. Nový jízdní mód Handling otevírá právě zmíněné benefity. Agresivněji je nastavený i systém pohonu všech kol, respektive jeho tvorba stáčivého momentu díky distribuci výkonu na každé kolo zvlášť.

Chiron Sport také shodil 18 kilogramů. Konstruktéři toho dosáhli díky kolům z karbonového vlákna, lehčímu krytu mezichladiče stlačeného vzduchu ale dokonce i odlišným stěračům - opět karbonovým.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Díky těmto vylepšením má být Chiron Sport o pět sekund rychlejší na tovární trati v italském Nardo. Na klopené dráze zde dosáhne 200 kilometrůl v hodině. Dalšími údaji se francouzská automobilka nepochlubila.

Na ženevském výstavišti je k vidění kousek v červené s černými doplňky, nakonfigurovat si ale zájemce svůj vůz může v podstatě jakkoli. Připravit si ale musí v přepočtu téměř 76 milionů korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 53 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 146 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků