Audi e-tron je už v podstatě předprodukčním vozem.
"Tak teď už vážně," jako by si řekli u Audi před zahájením prací na modelu e-tron. Touto zkratkou označovali všechny elektrické prototypy, a docela symbolicky v názvu novinka nemá žádné Q či nic dalšího, určujícího. Audi je v poslední fázi vývoje svého prvního masového elektromobilu. Téměř 250 prototypů křižuje napříč všemi světadíly. A není náhodou, že je tomu právě populární SUV střední velikosti.
Několik jen symbolicky zahalených prototypů projíždělo ulicemi švýcarského města u jezera a jeden z nich je k vidění i tady, na stánku. Jde v podstatě už o předprodukční vůz. Jedná se o pětimístné SUV na pomezí střední a vyšší střední třídy. Že jde o elektromobil nedává po stránce designu zřejmě záměrně nijak najevo.
Pojetím na koncept e-tron quattro z frankfurtského autosalonu v roce 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). U současného vydání zatím technická data včetně rozměrů a výkonů u Audi tají, ale pravděpodobně se budou pohybovat kolem těchto čísel. Elektromotory pohánějí obě nápravy, takže jde znovu o čtyřkolku. Baterii lze plnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW.
Hodně toho tedy zatím o maskovaném elektrickém SUV od Audi nevíme. Něco nám ale říká, že tohle by mohl být jeden z dalších významných kroků elektromobility. Ne snad v absolutních číslech dojezdu a dalších, ale spíš co se týče vnímání elektromobilu jako součást běžného portfolia automobilky.
Vnímají to tak i zástupci automobilky. „Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ dodává.
Sériová verze by mohla dorazit už na podzimní autosalon v Paříži, protože produkce má odstartovat do konce roku.