Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

20 komentářů

runner42
11. března • 8:00

Víš chlapečku, procenta jsou vždy stejná, bez ohledu na velikost baterie. To ses měl naučit na základní škole.Takže speciálně pro tebe - zaplatíš za 320kWh baterii, kterou aby vydržela alespoň pět let budeš za "pomoci" power managementu využívat maximálně jako 240kWh.Už to chápeš? :-P

Ondra
16. března • 8:59

Baterie v elektromobilech vydrží tak 5x tolik, než si myslíte ;) Elektromobilisté již vědí a vy, spekulanti, postupem času možná taky zjistíte...
Mám dva 5ti leté elektromobily, dohromady najeto přes 300tis km a zatim žádná degradace baterky ;) i podle diagnostiky. Jeden z nich je Tesla, kde je uživatelsky přístupných cca 90% baterky, zdaleka ne 70%, jak píšete..

Kuk Vykuk
7. března • 15:15

Úžasný ty rozbitý žaluzie místo chladiče :-D

runner42
7. března • 8:47

Stačí dočíst ke slovnímu spojení "dojede i" a netřeba číst dále, neboť z uvedeného je nad slunce jasnější, že jde zase jen o další nepovedlo.Empiricky odvozeno totiž dávno víme, že u elektromobilů "dojede i" znamená reálný dojezd cca 60% uváděné hodnoty, takže zde 270 km. Nádhera. SUV na výlet s rodinkou do Alp jako dělané. 3-[

Marek71
7. března • 10:55

Ono ten dojezd... povedzme, že by bol teoreticky 500km, reálně tak 350-400 max. To by bolo v pohode, ak by bola možnosť dobiť baterky kdekoľvek a za 5 minut ako u normálneho auta. Ale pri hustote dobíjačiek je celkom možné, že takéto EV bude musieť nabíjať už po 300km, pretože ďalšia nabíjačka je za 100km a tam by už možno nedošiel - toto je hlavný problém EV, samozrejme spolu s cenou. Proste veľmi obmedzená použiteľnosť.

Aladin
7. března • 12:14

Ještě je třeba vzít v úvahu, že kapacita baterií se bude v průběhu životnosti stále snižovat. čili to postupně bude 80%, 60%. Zlom nastane s novými bateriemi od Toyoty. S těmito bateriemi je nereálné, aby vozy plnily funkci plnohodnotného vozu mimo město. Zatím to vnímám jako zajímavý doplněk do garáže. Po městě a blízkém okolí, proč ne, když na to někdo má.

bzzz
7. března • 20:00

Dalsi bullshit. Staci se podivat napr na zaruky, ktere dava Toyota (a dalsi) a realne opotrebeni (snizeni kapacity) napr i Priusu (v asijskych taxi dostavaji kour, ale na zivotnost baterii si kupodivu nikdo nestezuje - a ze davaji najezdy).

Aladin
8. března • 16:04

Jaké dává záruky poznáš, až v případě reklamace. Baterie pochopitelně degradují.
https://cleantechnica.com/2016/05/31/battery-lifeti... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
8. března • 17:09

Perfektní odkaz, díky za něj, ten se bude hodit.Je z něj dokonale srozumitelných hned několik pro zastánce elektromobilů krajně nepříjemných pravd. Například že 20%-30% nákladů na batterii je využito pouze pro kompenzaci degradace, nebo že vývoj lithiových baterií je prakticky na konci, jejich kapacitu již nelze jednoduše zvýšit posunutím hloubky vybíjení, protože každé takto získané procento brutálně zkracuje životnost.Takže koupit si do elektromobilu kapacitu 100kWh znamená zaplatit za 130kWh baterii a stejně je po max pěti letech hotová.

Kuk Vykuk
9. března • 13:42

Ale kdepák ty hlupáčku, baterka v elktroautech je hotová už za 2 až 3 roky, to ví přece každý chytrý čtenář autowebů ;-)B-]

runner42
9. března • 17:39

Ano, je.
Přesněji, můžeš do elektromr*ky dát 24kWh baterii, využívat ji na 100% a za 2 roky je hotová. Nebo do ní můžeš dát 32kWh baterii (a zaplatit), využívat ji na 75%, tedy jako 24kWh baterii, a pak ti vydrží i pět let.
Pokud potřebuješ obrázek, aby si to pochopil, zkus znova ten odkazovaný článek.
https://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2016/05/Cycle-Life-... ...

Ondra
16. března • 9:12

Ten graf je jako názorná ukázka dobrej, ale ve skutečnosti neodpovídá zrovna realitě.
Srovnáváte čínské LiFePo4 s jinou technologii, než co se běžně používá v dnešních elektromobilech. Při 80% cyklování by ty baterky měly dát okolo 5000 cyklů, teoreticky i 10 000.
Většina těch Leafů, e-Golfů, i3 atp.. jsou denně dobíjena na 100% (velice často na rychlodobíječkách) a nevim o nikom, kdo by řešil degradaci baterky, natož výměnu baterky. A to už tu nějaký ten pátek jezdí.
Evidentně žijete v nějakém jiném světě, pane Runnere....

Kuk Vykuk
11. března • 2:10

Ty se zabejváš vokriplnejma malobaterkáčema? Já ne. Užij si ty grafy. B-]

Kuk Vykuk
8. března • 0:27

Prius Taxi ve Vídni dal milion km bez oprav na jednu baterku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
8. března • 7:44

Na jednu baterii využívanou ze 70%, aby se zamaskovala degradace a 120 tisíc litrů benzínu.

Kuk Vykuk
9. března • 13:45

To musí bejt pro tebe strašný překvapení, že se do Priusů leje benzín. Vy je u vás v rodině asi jen tlačíte :-D

Kuk Vykuk
9. března • 13:37

Zato současný spalováky po degradaci zdechnou po 15 000 km a jsou zralý na generálku nebo spíš do šrotu. Některý nepřežijou ani zkušební okruh v automobilce. O milionu km si můžou nechat jen zdát i kdyby jim pomáhalo 10 baterek. :-D

Marek71
9. března • 13:54

Ktrorý súčasný spalovák je po 15 000 km zralý na generálku alebo do šrotu? Pouč nás :-D

Kuk Vykuk
11. března • 2:06

Poptej se majitelů haťapek. Nedávno tu někdo předával svou radostnou zkušenost.

Marek71
12. března • 8:33

Zrejme myslíš škodovácky 3-valec 1.2 HTP. Usudzovať podľa skúsenosti jedného užívateľa a urobiť z toho záver, že "současný spalováky po degradaci zdechnou po 15 000 km a jsou zralý na generálku nebo spíš do šrotu." to už chce naozaj brilantnú inteligenciu :-DA zvlášť, keď uvážime, že HTP má hodně ďaleko k súčasnému modernému spalováku. Tých moderných (3, 4, ale aj 6 a 8 valcov) spalovákov jazdia po svete stovky milionov kusov a nie je pravda, že by po 15.000 km boli zralé na generálku, či do šrotu. To si len tak vykríkol nejakú hlúposť, priznaj si to :-)

Doporučujeme

Články odjinud