Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

runner42  |  07. 03. 2018 08:47

Stačí dočíst ke slovnímu spojení "dojede i" a netřeba číst dále, neboť z uvedeného je nad slunce jasnější, že jde zase jen o další nepovedlo.

Empiricky odvozeno totiž dávno víme, že u elektromobilů "dojede i" znamená reálný dojezd cca 60% uváděné hodnoty, takže zde 270 km. Nádhera. SUV na výlet s rodinkou do Alp jako dělané.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  07. 03. 2018 10:55

Ono ten dojezd... povedzme, že by bol teoreticky 500km, reálně tak 350-400 max. To by bolo v pohode, ak by bola možnosť dobiť baterky kdekoľvek a za 5 minut ako u normálneho auta. Ale pri hustote dobíjačiek je celkom možné, že takéto EV bude musieť nabíjať už po 300km, pretože ďalšia nabíjačka je za 100km a tam by už možno nedošiel - toto je hlavný problém EV, samozrejme spolu s cenou. Proste veľmi obmedzená použiteľnosť.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  07. 03. 2018 12:14

Ještě je třeba vzít v úvahu, že kapacita baterií se bude v průběhu životnosti stále snižovat. čili to postupně bude 80%, 60%. Zlom nastane s novými bateriemi od Toyoty. S těmito bateriemi je nereálné, aby vozy plnily funkci plnohodnotného vozu mimo město. Zatím to vnímám jako zajímavý doplněk do garáže. Po městě a blízkém okolí, proč ne, když na to někdo má.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2018 20:00

Dalsi bullshit. Staci se podivat napr na zaruky, ktere dava Toyota (a dalsi) a realne opotrebeni (snizeni kapacity) napr i Priusu (v asijskych taxi dostavaji kour, ale na zivotnost baterii si kupodivu nikdo nestezuje - a ze davaji najezdy).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 03. 2018 00:27

Prius Taxi ve Vídni dal milion km bez oprav na jednu baterku.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2018 07:44

Na jednu baterii využívanou ze 70%, aby se zamaskovala degradace a 120 tisíc litrů benzínu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2018 13:37

Zato současný spalováky po degradaci zdechnou po 15 000 km a jsou zralý na generálku nebo spíš do šrotu. Některý nepřežijou ani zkušební okruh v automobilce. O milionu km si můžou nechat jen zdát i kdyby jim pomáhalo 10 baterek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 13:54

Ktrorý súčasný spalovák je po 15 000 km zralý na generálku alebo do šrotu? Pouč nás

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 02:06

Poptej se majitelů haťapek. Nedávno tu někdo předával svou radostnou zkušenost.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 08:33

Zrejme myslíš škodovácky 3-valec 1.2 HTP. Usudzovať podľa skúsenosti jedného užívateľa a urobiť z toho záver, že "současný spalováky po degradaci zdechnou po 15 000 km a jsou zralý na generálku nebo spíš do šrotu." to už chce naozaj brilantnú inteligenciu

A zvlášť, keď uvážime, že HTP má hodně ďaleko k súčasnému modernému spalováku. Tých moderných (3, 4, ale aj 6 a 8 valcov) spalovákov jazdia po svete stovky milionov kusov a nie je pravda, že by po 15.000 km boli zralé na generálku, či do šrotu. To si len tak vykríkol nejakú hlúposť, priznaj si to

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2018 13:45

To musí bejt pro tebe strašný překvapení, že se do Priusů leje benzín. Vy je u vás v rodině asi jen tlačíte

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 03. 2018 16:04

Jaké dává záruky poznáš, až v případě reklamace. Baterie pochopitelně degradují.
https://cleantechnica.com/2016/05/31/battery-lifeti... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2018 17:09

Perfektní odkaz, díky za něj, ten se bude hodit.

Je z něj dokonale srozumitelných hned několik pro zastánce elektromobilů krajně nepříjemných pravd. Například že 20%-30% nákladů na batterii je využito pouze pro kompenzaci degradace, nebo že vývoj lithiových baterií je prakticky na konci, jejich kapacitu již nelze jednoduše zvýšit posunutím hloubky vybíjení, protože každé takto získané procento brutálně zkracuje životnost.

Takže koupit si do elektromobilu kapacitu 100kWh znamená zaplatit za 130kWh baterii a stejně je po max pěti letech hotová.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2018 13:42

Ale kdepák ty hlupáčku, baterka v elktroautech je hotová už za 2 až 3 roky, to ví přece každý chytrý čtenář autowebů

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 03. 2018 17:39

Ano, je.
Přesněji, můžeš do elektromr*ky dát 24kWh baterii, využívat ji na 100% a za 2 roky je hotová. Nebo do ní můžeš dát 32kWh baterii (a zaplatit), využívat ji na 75%, tedy jako 24kWh baterii, a pak ti vydrží i pět let.
Pokud potřebuješ obrázek, aby si to pochopil, zkus znova ten odkazovaný článek.
https://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2016/05/Cycle-Life-... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2018 02:10

Ty se zabejváš vokriplnejma malobaterkáčema? Já ne. Užij si ty grafy.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  16. 03. 2018 09:12

Ten graf je jako názorná ukázka dobrej, ale ve skutečnosti neodpovídá zrovna realitě.
Srovnáváte čínské LiFePo4 s jinou technologii, než co se běžně používá v dnešních elektromobilech. Při 80% cyklování by ty baterky měly dát okolo 5000 cyklů, teoreticky i 10 000.
Většina těch Leafů, e-Golfů, i3 atp.. jsou denně dobíjena na 100% (velice často na rychlodobíječkách) a nevim o nikom, kdo by řešil degradaci baterky, natož výměnu baterky. A to už tu nějaký ten pátek jezdí.
Evidentně žijete v nějakém jiném světě, pane Runnere....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 03. 2018 15:15

Úžasný ty rozbitý žaluzie místo chladiče

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 03. 2018 08:00

Víš chlapečku, procenta jsou vždy stejná, bez ohledu na velikost baterie. To ses měl naučit na základní škole.

Takže speciálně pro tebe - zaplatíš za 320kWh baterii, kterou aby vydržela alespoň pět let budeš za "pomoci" power managementu využívat maximálně jako 240kWh.

Už to chápeš?

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  16. 03. 2018 08:59

Baterie v elektromobilech vydrží tak 5x tolik, než si myslíte ;) Elektromobilisté již vědí a vy, spekulanti, postupem času možná taky zjistíte...
Mám dva 5ti leté elektromobily, dohromady najeto přes 300tis km a zatim žádná degradace baterky ;) i podle diagnostiky. Jeden z nich je Tesla, kde je uživatelsky přístupných cca 90% baterky, zdaleka ne 70%, jak píšete..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Podívejte se, na čem teď pracují

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Po…

Nadšenci z Ústí nad Labem se pustili do dalšího projektu přestavby staré škodovky na limuzínu. Karoserie má být hotová ještě letos.

22.  8.  2018 | | 78 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 74 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 49 N/A
Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje a kde není na místě?

Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje …

Pravidlo zipu je evergreenem silničních sporů. Nešťastný je fakt, že pokud jej chcete dodržet, zatímco ostatní nikoli, můžete se sami dostat mimo tento systém.

24.  8.  2018 | | 91 N/A