Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

Audi e-tron je už v podstatě předprodukčním vozem.

"Tak teď už vážně," jako by si řekli u Audi před zahájením prací na modelu e-tron. Touto zkratkou označovali všechny elektrické prototypy, a docela symbolicky v názvu novinka nemá žádné Q či nic dalšího, určujícího. Audi je v poslední fázi vývoje svého prvního masového elektromobilu. Téměř 250 prototypů křižuje napříč všemi světadíly. A není náhodou, že je tomu právě populární SUV střední velikosti.

Několik jen symbolicky zahalených prototypů projíždělo ulicemi švýcarského města u jezera a jeden z nich je k vidění i tady, na stánku. Jde v podstatě už o předprodukční vůz. Jedná se o pětimístné SUV na pomezí střední a vyšší střední třídy. Že jde o elektromobil nedává po stránce designu zřejmě záměrně nijak najevo.

Audi A6 Avant, Allroad a RS6 už existují. Zatím ale jen v grafických programech

Audi A6 Avant, Allroad a RS6 už existují. Zatím ale jen v grafických programech

Pojetím na koncept e-tron quattro z frankfurtského autosalonu v roce 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). U současného vydání zatím technická data včetně rozměrů a výkonů u Audi tají, ale pravděpodobně se budou pohybovat kolem těchto čísel. Elektromotory pohánějí obě nápravy, takže jde znovu o čtyřkolku. Baterii lze plnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW.

Hodně toho tedy zatím o maskovaném elektrickém SUV od Audi nevíme. Něco nám ale říká, že tohle by mohl být jeden z dalších významných kroků elektromobility. Ne snad v absolutních číslech dojezdu a dalších, ale spíš co se týče vnímání elektromobilu jako součást běžného portfolia automobilky.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Vnímají to tak i zástupci automobilky. „Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ dodává.

Sériová verze by mohla dorazit už na podzimní autosalon v Paříži, protože produkce má odstartovat do konce roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků