Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

Audi e-tron je už v podstatě předprodukčním vozem.

"Tak teď už vážně," jako by si řekli u Audi před zahájením prací na modelu e-tron. Touto zkratkou označovali všechny elektrické prototypy, a docela symbolicky v názvu novinka nemá žádné Q či nic dalšího, určujícího. Audi je v poslední fázi vývoje svého prvního masového elektromobilu. Téměř 250 prototypů křižuje napříč všemi světadíly. A není náhodou, že je tomu právě populární SUV střední velikosti.

Několik jen symbolicky zahalených prototypů projíždělo ulicemi švýcarského města u jezera a jeden z nich je k vidění i tady, na stánku. Jde v podstatě už o předprodukční vůz. Jedná se o pětimístné SUV na pomezí střední a vyšší střední třídy. Že jde o elektromobil nedává po stránce designu zřejmě záměrně nijak najevo.

Audi A6 Avant, Allroad a RS6 už existují. Zatím ale jen v grafických programech

Audi A6 Avant, Allroad a RS6 už existují. Zatím ale jen v grafických programech

Pojetím na koncept e-tron quattro z frankfurtského autosalonu v roce 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). U současného vydání zatím technická data včetně rozměrů a výkonů u Audi tají, ale pravděpodobně se budou pohybovat kolem těchto čísel. Elektromotory pohánějí obě nápravy, takže jde znovu o čtyřkolku. Baterii lze plnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW.

Hodně toho tedy zatím o maskovaném elektrickém SUV od Audi nevíme. Něco nám ale říká, že tohle by mohl být jeden z dalších významných kroků elektromobility. Ne snad v absolutních číslech dojezdu a dalších, ale spíš co se týče vnímání elektromobilu jako součást běžného portfolia automobilky.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Vnímají to tak i zástupci automobilky. „Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ dodává.

Sériová verze by mohla dorazit už na podzimní autosalon v Paříži, protože produkce má odstartovat do konce roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků