Mladší bratr vládní limuzíny A8: Zkoumali jsme novou generaci Audi A6

Prodrat se do interiéru nové generace klasického modelu střední třídy na stánku Audi byl na autosalonu jeden z nejtěžších úkolů.

Pokud by na stěně za vystaveným vozem na stánku automobilky Audi v Ženevě nebyl nápis A6, mohl by návštěvník autosalonu získat falešný dojem, že tu opět stojí vlajková loď značky - A8. Teprve při bližším zkoumání jdou nalézt rozdíly. Jak v exteriéru, tak i v interiéru. Slibovaná revoluce v oblasti designu se tedy po mém soudu nekoná.

Pro ty, kteří budou chtít v blízké budoucnosti na silnicích oba vozy od sebe rychle rozpoznat, mám tedy malou nápovědu: A8 má vlastně po celém obvodu v oblasti prahů chromovanou lištu, A6 ji nemá. Dále, spodní linie předních světlometů je u největšího sedanu značky rovná, A6 ji má "vykousnutou". A pak zadní partie. Skupinové světlomety jsou v případě většího sourozence propojené světelnou lištou, u A6 se nic takového nekoná.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Interiér je také na první pohled vlastně stejný. I tady se ale rozdíly dají nalézt. Jiný je kupříkladu volant (v A6) má menší množství chromovaných prvků a výdechy klimatizace jsou i ve voze s nenastartovaným motorem "přiznané". Středový tunel, a třeba i volič automatické převodovky, jsou však shodné.

Zájemce o koupi nové A6 se ale rozhodně nemusí bát, že by byl nějak dramaticky ošizen po stránce kvality či zpracování. I když se třeba BMW v případě nové generace řady 5 v oblasti interiéru zlepšilo o celý řád, Audi je stále lepší. To, zda ale každému bude vyhovovat v podstatě "beztlačítkové" ovládání, ale neumím posoudit.

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

BMW 5 nové Audi poráží také v oblasti prostoru pro cestující na zadních sedadlech. V mnichovské limuzíně" se sice dozadu lidé s výškou kolem 185 centimetrů také usadí, ale spíše "tak akorát", v modelu z Ingolstadtu je k dobru o několik centimetrů více jak pro hlavu, tak i kolena.

Na trhu se vůz objeví v červnu. Až tehdy si tedy budou moci zájemci vyzkoušet, jak fungují některé technické novinky. Například Garage pilot nebo dynamické řízení všech kol po vzoru Q7.

Kombík s tradičním označením Avant se zatím v Ženevě neobjevil. Podle zdrojů z Audi však jeho utajování nebude trvat dlouho. Ještě před polovinou dubna automobilka uvolní první snímky a informace.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 43 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky