Mladší bratr vládní limuzíny A8: Zkoumali jsme novou generaci Audi A6

Prodrat se do interiéru nové generace klasického modelu střední třídy na stánku Audi byl na autosalonu jeden z nejtěžších úkolů.

Pokud by na stěně za vystaveným vozem na stánku automobilky Audi v Ženevě nebyl nápis A6, mohl by návštěvník autosalonu získat falešný dojem, že tu opět stojí vlajková loď značky - A8. Teprve při bližším zkoumání jdou nalézt rozdíly. Jak v exteriéru, tak i v interiéru. Slibovaná revoluce v oblasti designu se tedy po mém soudu nekoná.

Pro ty, kteří budou chtít v blízké budoucnosti na silnicích oba vozy od sebe rychle rozpoznat, mám tedy malou nápovědu: A8 má vlastně po celém obvodu v oblasti prahů chromovanou lištu, A6 ji nemá. Dále, spodní linie předních světlometů je u největšího sedanu značky rovná, A6 ji má "vykousnutou". A pak zadní partie. Skupinové světlomety jsou v případě většího sourozence propojené světelnou lištou, u A6 se nic takového nekoná.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Interiér je také na první pohled vlastně stejný. I tady se ale rozdíly dají nalézt. Jiný je kupříkladu volant (v A6) má menší množství chromovaných prvků a výdechy klimatizace jsou i ve voze s nenastartovaným motorem "přiznané". Středový tunel, a třeba i volič automatické převodovky, jsou však shodné.

Zájemce o koupi nové A6 se ale rozhodně nemusí bát, že by byl nějak dramaticky ošizen po stránce kvality či zpracování. I když se třeba BMW v případě nové generace řady 5 v oblasti interiéru zlepšilo o celý řád, Audi je stále lepší. To, zda ale každému bude vyhovovat v podstatě "beztlačítkové" ovládání, ale neumím posoudit.

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

BMW 5 nové Audi poráží také v oblasti prostoru pro cestující na zadních sedadlech. V mnichovské limuzíně" se sice dozadu lidé s výškou kolem 185 centimetrů také usadí, ale spíše "tak akorát", v modelu z Ingolstadtu je k dobru o několik centimetrů více jak pro hlavu, tak i kolena.

Na trhu se vůz objeví v červnu. Až tehdy si tedy budou moci zájemci vyzkoušet, jak fungují některé technické novinky. Například Garage pilot nebo dynamické řízení všech kol po vzoru Q7.

Kombík s tradičním označením Avant se zatím v Ženevě neobjevil. Podle zdrojů z Audi však jeho utajování nebude trvat dlouho. Ještě před polovinou dubna automobilka uvolní první snímky a informace.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků