Ženeva 2016 živě: Volkswagen T-Cross Breeze jako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvním závanem nové generace moderních vozů kategorie SUV automobilky VW.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen právě představil nový koncept velmi kompaktního SUV se skládací střechou. Jmenuje se T-Cross Breeze, váží 1250 kg a s délkou 4,1 m není o moc větší než VW Polo nebo Škoda Fabia. Má to být první ochutnávka nové generace modelů kategorie SUV, které automobilka chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo malé SUV se stahovací střechou? Počkejte si na produkční verzi konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je tříválec 1.0 TSI o výkonu 110 koní a točivém momentu 175 Nm

Volkswagen prozatím prodává velká SUV Tiguan a Touareg, ale v blízké budoucnosti do tohoto stále oblíbenějšího segmentu dorazí další tři modely. Jeden teď máme před sebou, i když je otázka, jak to bude s kabrioletem a sériovou výrobou. Nicméně malé SUV založené na tomto konceptu je „hotová“ věc.

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Právě malá SUV jsou v Evropě stále populárnější, vždyť i díky nim se poprvé v historii stal segment SUV nejprodávanější na celém evropském trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm od 1500 ot./min. Je spojen se sedmistupňovým automatem DSG, na 100 km/h se rozjede za 10,3 sekundy, maximální rychlost je 188 km/h a spotřebuje v kombinaci 5,0 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu T-Cross Breeze naznačuje další dvě chystaná SUV. Novinkou je i beztlačítkové pojetí interiéru a ovládání základních funkcí „by wire“

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze přichází i s novým designovým jazykem, který převezmou další dva modely kategorie SUV. Novinkou je například i filozofie „by wire“ v pojetí některých ovládacích prvků v interiéru. Například volič převodovky už nemá se samotnou převodovkou pevné spojení a je to jen elektronický spínač. Stejně tak zmizí nadobro mechanická parkovací brzda.

Volkswagen si představuje interiér budoucnosti jako beztlačítkový, takže nový koncept se drží tohoto scénáře. Prakticky všechny funkce se ovládají přes koncept kového palubního systému s multifunkčními dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků