Ženeva 2016 živě: Volkswagen T-Cross Breeze jako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvním závanem nové generace moderních vozů kategorie SUV automobilky VW.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen právě představil nový koncept velmi kompaktního SUV se skládací střechou. Jmenuje se T-Cross Breeze, váží 1250 kg a s délkou 4,1 m není o moc větší než VW Polo nebo Škoda Fabia. Má to být první ochutnávka nové generace modelů kategorie SUV, které automobilka chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo malé SUV se stahovací střechou? Počkejte si na produkční verzi konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je tříválec 1.0 TSI o výkonu 110 koní a točivém momentu 175 Nm

Volkswagen prozatím prodává velká SUV Tiguan a Touareg, ale v blízké budoucnosti do tohoto stále oblíbenějšího segmentu dorazí další tři modely. Jeden teď máme před sebou, i když je otázka, jak to bude s kabrioletem a sériovou výrobou. Nicméně malé SUV založené na tomto konceptu je „hotová“ věc.

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Právě malá SUV jsou v Evropě stále populárnější, vždyť i díky nim se poprvé v historii stal segment SUV nejprodávanější na celém evropském trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm od 1500 ot./min. Je spojen se sedmistupňovým automatem DSG, na 100 km/h se rozjede za 10,3 sekundy, maximální rychlost je 188 km/h a spotřebuje v kombinaci 5,0 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu T-Cross Breeze naznačuje další dvě chystaná SUV. Novinkou je i beztlačítkové pojetí interiéru a ovládání základních funkcí „by wire“

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze přichází i s novým designovým jazykem, který převezmou další dva modely kategorie SUV. Novinkou je například i filozofie „by wire“ v pojetí některých ovládacích prvků v interiéru. Například volič převodovky už nemá se samotnou převodovkou pevné spojení a je to jen elektronický spínač. Stejně tak zmizí nadobro mechanická parkovací brzda.

Volkswagen si představuje interiér budoucnosti jako beztlačítkový, takže nový koncept se drží tohoto scénáře. Prakticky všechny funkce se ovládají přes koncept kového palubního systému s multifunkčními dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků