Ženeva 2016 živě: Volkswagen T-Cross Breeze jako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvním závanem nové generace moderních vozů kategorie SUV automobilky VW.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen právě představil nový koncept velmi kompaktního SUV se skládací střechou. Jmenuje se T-Cross Breeze, váží 1250 kg a s délkou 4,1 m není o moc větší než VW Polo nebo Škoda Fabia. Má to být první ochutnávka nové generace modelů kategorie SUV, které automobilka chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo malé SUV se stahovací střechou? Počkejte si na produkční verzi konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je tříválec 1.0 TSI o výkonu 110 koní a točivém momentu 175 Nm

Volkswagen prozatím prodává velká SUV Tiguan a Touareg, ale v blízké budoucnosti do tohoto stále oblíbenějšího segmentu dorazí další tři modely. Jeden teď máme před sebou, i když je otázka, jak to bude s kabrioletem a sériovou výrobou. Nicméně malé SUV založené na tomto konceptu je „hotová“ věc.

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Právě malá SUV jsou v Evropě stále populárnější, vždyť i díky nim se poprvé v historii stal segment SUV nejprodávanější na celém evropském trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm od 1500 ot./min. Je spojen se sedmistupňovým automatem DSG, na 100 km/h se rozjede za 10,3 sekundy, maximální rychlost je 188 km/h a spotřebuje v kombinaci 5,0 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu T-Cross Breeze naznačuje další dvě chystaná SUV. Novinkou je i beztlačítkové pojetí interiéru a ovládání základních funkcí „by wire“

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze přichází i s novým designovým jazykem, který převezmou další dva modely kategorie SUV. Novinkou je například i filozofie „by wire“ v pojetí některých ovládacích prvků v interiéru. Například volič převodovky už nemá se samotnou převodovkou pevné spojení a je to jen elektronický spínač. Stejně tak zmizí nadobro mechanická parkovací brzda.

Volkswagen si představuje interiér budoucnosti jako beztlačítkový, takže nový koncept se drží tohoto scénáře. Prakticky všechny funkce se ovládají přes koncept kového palubního systému s multifunkčními dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 98 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků