Ženeva 2016 živě: Volkswagen T-Cross Breeze jako SUV kabrio

Volkswagen T-Cross Breeze je prvním závanem nové generace moderních vozů kategorie SUV automobilky VW.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze

Volkswagen právě představil nový koncept velmi kompaktního SUV se skládací střechou. Jmenuje se T-Cross Breeze, váží 1250 kg a s délkou 4,1 m není o moc větší než VW Polo nebo Škoda Fabia. Má to být první ochutnávka nové generace modelů kategorie SUV, které automobilka chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo malé SUV se stahovací střechou? Počkejte si na produkční verzi konceptu T-Cross Breeze. Pod kapotou je tříválec 1.0 TSI o výkonu 110 koní a točivém momentu 175 Nm

Volkswagen prozatím prodává velká SUV Tiguan a Touareg, ale v blízké budoucnosti do tohoto stále oblíbenějšího segmentu dorazí další tři modely. Jeden teď máme před sebou, i když je otázka, jak to bude s kabrioletem a sériovou výrobou. Nicméně malé SUV založené na tomto konceptu je „hotová“ věc.

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Právě malá SUV jsou v Evropě stále populárnější, vždyť i díky nim se poprvé v historii stal segment SUV nejprodávanější na celém evropském trhu. Pod kapotou konceptu VW T-Cross Breeze pracuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm od 1500 ot./min. Je spojen se sedmistupňovým automatem DSG, na 100 km/h se rozjede za 10,3 sekundy, maximální rychlost je 188 km/h a spotřebuje v kombinaci 5,0 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu T-Cross Breeze naznačuje další dvě chystaná SUV. Novinkou je i beztlačítkové pojetí interiéru a ovládání základních funkcí „by wire“

Koncept Volkswagen T-Cross Breeze přichází i s novým designovým jazykem, který převezmou další dva modely kategorie SUV. Novinkou je například i filozofie „by wire“ v pojetí některých ovládacích prvků v interiéru. Například volič převodovky už nemá se samotnou převodovkou pevné spojení a je to jen elektronický spínač. Stejně tak zmizí nadobro mechanická parkovací brzda.

Volkswagen si představuje interiér budoucnosti jako beztlačítkový, takže nový koncept se drží tohoto scénáře. Prakticky všechny funkce se ovládají přes koncept kového palubního systému s multifunkčními dotykovými obrazovkami a hlasovým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Cross Breeze
  2. Fotogalerie: Volkswagen T-Cross Breeze

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků