Druhou světovou premiérou ženevského autosalonu na stánku Renault je nový Mégane s karoserií kombi. A ani tady, stejně jako u krátkého Mégane, nebude chybět systém natáčení zadních kol.
Renault přivezl do Ženevy dvě novinky. Tou hlavní je nový Scénic, který jsme si představili včera, k vidění je ale také Mégane Grandtour, pro který je letošní Ženeva taktéž světovou premiérou. Na délku tento model oproti předchůdci přibral 67 mm, zatímco na výšku Renault ubral dva centimetry. O 11 mm se natáhl rozvor náprav a dost výrazně narostl rozchod kol. Vpředu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Celkově je nový Mégane Grandtour dlouhý 4626 mm.
Interiér už známe z Mégane nové generace, který před časem dorazil na český trh. Kombi se logicky liší pouze zadní částí, kde tisková zpráva Renaultu slibuje mnoho pohodlí a prostoru. Mégane Grandtour má být v tomto směru jedním z nejlepších, ale popravdě řečeno, zas až taková paráda to není.
Nový Renault Mégane se bude u nás prodávat pod označením Grandtour. Zavazadelník zvládne až 580 litrů a auto odveze věc dlouhou až 2,77 m
Zavazadelník zvládne 521 dm3 podle VDA, respektive 580 litrů. Na rozdíl od hatchbacku zde bude dvojitá podlaha, která po sklopení opěradel dělených v poměru 60/40 vytvoří rovnou plochu. V kombinaci se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce odveze Mégane Grandtour věc dlouhou až 2,77 m.
Nabídka motorizací kopíruje Mégane, takže bude k dispozici benzinová dvanáctistovka (100 nebo 130 koní) a na některých trzích Renault nabídne ještě atmosférickou šestnáctistovku SCe s výkonem 115 koní. Vrcholem bude provedení GT osazené přeplňovanou šestnáctistovkou s výkonem 205 koní. Tato verze kromě jiných odlišností nabídne také systém natáčení zadní nápravy 4Control.
V případě naftových motorů nabídne Renault známé motory 1.5 dCi (90 nebo 110 k) a 1.6 dCi (130 nebo 165 koní). Příští rok by se pak měl v ceníku objevit také motor 1.5 dCi 110 Hybrid Assist. Mégane kombi dorazí na český trh na podzim.