Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Seat odhalil své SUV. To se jmenuje Ateca a nabízet se bude i s litrovým tříválcem. První cena nemá překročit 20 000 eur.

Zatímco Škoda na svůj Kodiaq teprve čeká, respektive se v Ženevě prezentuje konceptem Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, které míří do sériové výroby. Nové SUV španělské značky se jmenuje Ateca a vyrábět se bude v České republice.

Seat Ateca používá stejnou techniku jako Volkswagen Tiguan, takže se můžeme těšit na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základní tříválec je samozřejmě motor, který se bude prodávat za méně než 20 000 eur, jak slibuje Seat.

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

Paleta benzinových jednotek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) u motoru 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v případě 1.4 TSI (ten bude dostupný i s DSG) a stejnou jednotku si budeme moci pořídit i s pohonem všech kol nebo v kombiaci DSG + 4WD. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ateca bude k dostání s litrovým tříválcem, nebo také dvoulitrovým dieselem. V nabídce nechybí ani pohon všech kol

Zájemci o diesel budou začínat na výkonu 85 kW (115 k) v případě motoru 1.6 TDI, silnější alternativou je dvoulitr (110 kW/150 k), který půjde kombinovat s automatem, nebo s pohonem 4x4. Vrcholem bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), což také bude jediný diesel, který dostanete jak s automatem, tak s pohonem všech kol. Zároveň je to také nejrychlejší motor v nabídce, když dokáže rozjet Atecu na stovku za sedm sekund. 

SUV Ateca je podle automobilky důležitým pilířem nových plánů značky. Ta se nadechuje k modelové ofenzivě. Během letošního a příštího roku máme čekat čtyři nové modely. Seat v roce 2015 prodal přes 400 000 aut, z nich 160 000 připadá na model Leon.

Pokud jde o SUV Seat Ateca, přináší samozřejmě rozsáhlou bezpečnostní a asistenční výbavu a také široké možnosti konektivity. Základem všeho jsou koncernové systémy známé z již představených Volkswagenů či Audi. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků