Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Seat odhalil své SUV. To se jmenuje Ateca a nabízet se bude i s litrovým tříválcem. První cena nemá překročit 20 000 eur.

Zatímco Škoda na svůj Kodiaq teprve čeká, respektive se v Ženevě prezentuje konceptem Vision S, Seat už ukazuje hotové auto, které míří do sériové výroby. Nové SUV španělské značky se jmenuje Ateca a vyrábět se bude v České republice.

Seat Ateca používá stejnou techniku jako Volkswagen Tiguan, takže se můžeme těšit na motory 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.0 TSI a 1.4 TSI. Základní tříválec je samozřejmě motor, který se bude prodávat za méně než 20 000 eur, jak slibuje Seat.

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

Paleta benzinových jednotek tak obsahuje výkony 85 kW (115 k) u motoru 1.0 TSI, 110 kW (150 k) v případě 1.4 TSI (ten bude dostupný i s DSG) a stejnou jednotku si budeme moci pořídit i s pohonem všech kol nebo v kombiaci DSG + 4WD. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ateca bude k dostání s litrovým tříválcem, nebo také dvoulitrovým dieselem. V nabídce nechybí ani pohon všech kol

Zájemci o diesel budou začínat na výkonu 85 kW (115 k) v případě motoru 1.6 TDI, silnější alternativou je dvoulitr (110 kW/150 k), který půjde kombinovat s automatem, nebo s pohonem 4x4. Vrcholem bude 2.0 TDI (140 kW/190 k), což také bude jediný diesel, který dostanete jak s automatem, tak s pohonem všech kol. Zároveň je to také nejrychlejší motor v nabídce, když dokáže rozjet Atecu na stovku za sedm sekund. 

SUV Ateca je podle automobilky důležitým pilířem nových plánů značky. Ta se nadechuje k modelové ofenzivě. Během letošního a příštího roku máme čekat čtyři nové modely. Seat v roce 2015 prodal přes 400 000 aut, z nich 160 000 připadá na model Leon.

Pokud jde o SUV Seat Ateca, přináší samozřejmě rozsáhlou bezpečnostní a asistenční výbavu a také široké možnosti konektivity. Základem všeho jsou koncernové systémy známé z již představených Volkswagenů či Audi. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků