Ženeva 2016 živě: Porsche 911 R je lahůdka pro fajnšmekry

Limitovaná edice Porsche 911 R je nejlehčí a nejpurističtější 911 v nabídce. Vznikne jen 991 kusů.

To bylo nářku, když sportovní modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS přišly o manuální převodovku. A když pak přišlo přeplňování i do běžné modelové řady 911, museli si puristé rvát vlasy snad ještě větší silou než při přechodu na vodní chlazení v 90. letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche vyrobí jen 991 kusů modelu 911 R. Motor pochází z GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Převodovka je manuální, akcelerace na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vrací naději všem, kteří chtěli nad automobilkou Porsche po vlně downsizingu zlomit hůl. Sice je to jen limitovaná edice (vznikne pouze 991 kusů), ale je to přesně to, co ortodoxní nadšenci chtějí. Nový omezená série totiž přináší techniku z GT3 RS spojenou s manuální převodovkou.

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 R také nemá agresivní aerodynamický bodykit, který je naopak pro GT3 RS typický. Atmosférický plochý šestiválec má objem 4,0 l a na zadní kola posílá nejvyšší výkon 500 koní. To je skutečně pěkná hodnota na relativně malý atmosférický motor s homologací pro silniční provoz. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je také nejlehčí 911 v nabídce a protože to Porsche myslí se surovým zážitkem z jízdy vážně, v základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci. Nicméně tyto vymoženosti zřejmě budou za příplatek. V základu je i odlehčený titanový výfuk a díly karoserie jsou z kompozitů a hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 R nemá ani rádio nebo klimatizaci. I to je důvod, proč je to nejlehčí 911 v nabídce. Dostanete ale stabilizaci, natáčení zadní nápravy a automatické meziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911 R za 3,8 sekundy a rozjede se na 320 km/h. Nicméně tu syrovost zážitků trochu kazí přítomnost aktivního natáčení zadní nápravy a hlavně přítomnost systému, který automaticky dává meziplyny. Je nicméně vypínatelný, takže pokud chcete srovnávání otáček motoru a výstupní hřídele převodovky dělat sami, můžete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků