Ženeva 2016 živě: Porsche 911 R je lahůdka pro fajnšmekry

Limitovaná edice Porsche 911 R je nejlehčí a nejpurističtější 911 v nabídce. Vznikne jen 991 kusů.

To bylo nářku, když sportovní modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS přišly o manuální převodovku. A když pak přišlo přeplňování i do běžné modelové řady 911, museli si puristé rvát vlasy snad ještě větší silou než při přechodu na vodní chlazení v 90. letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche vyrobí jen 991 kusů modelu 911 R. Motor pochází z GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Převodovka je manuální, akcelerace na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vrací naději všem, kteří chtěli nad automobilkou Porsche po vlně downsizingu zlomit hůl. Sice je to jen limitovaná edice (vznikne pouze 991 kusů), ale je to přesně to, co ortodoxní nadšenci chtějí. Nový omezená série totiž přináší techniku z GT3 RS spojenou s manuální převodovkou.

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 R také nemá agresivní aerodynamický bodykit, který je naopak pro GT3 RS typický. Atmosférický plochý šestiválec má objem 4,0 l a na zadní kola posílá nejvyšší výkon 500 koní. To je skutečně pěkná hodnota na relativně malý atmosférický motor s homologací pro silniční provoz. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je také nejlehčí 911 v nabídce a protože to Porsche myslí se surovým zážitkem z jízdy vážně, v základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci. Nicméně tyto vymoženosti zřejmě budou za příplatek. V základu je i odlehčený titanový výfuk a díly karoserie jsou z kompozitů a hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 R nemá ani rádio nebo klimatizaci. I to je důvod, proč je to nejlehčí 911 v nabídce. Dostanete ale stabilizaci, natáčení zadní nápravy a automatické meziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911 R za 3,8 sekundy a rozjede se na 320 km/h. Nicméně tu syrovost zážitků trochu kazí přítomnost aktivního natáčení zadní nápravy a hlavně přítomnost systému, který automaticky dává meziplyny. Je nicméně vypínatelný, takže pokud chcete srovnávání otáček motoru a výstupní hřídele převodovky dělat sami, můžete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků