Ženeva 2016 živě: Porsche 911 R je lahůdka pro fajnšmekry

Limitovaná edice Porsche 911 R je nejlehčí a nejpurističtější 911 v nabídce. Vznikne jen 991 kusů.

To bylo nářku, když sportovní modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS přišly o manuální převodovku. A když pak přišlo přeplňování i do běžné modelové řady 911, museli si puristé rvát vlasy snad ještě větší silou než při přechodu na vodní chlazení v 90. letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche vyrobí jen 991 kusů modelu 911 R. Motor pochází z GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Převodovka je manuální, akcelerace na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vrací naději všem, kteří chtěli nad automobilkou Porsche po vlně downsizingu zlomit hůl. Sice je to jen limitovaná edice (vznikne pouze 991 kusů), ale je to přesně to, co ortodoxní nadšenci chtějí. Nový omezená série totiž přináší techniku z GT3 RS spojenou s manuální převodovkou.

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 R také nemá agresivní aerodynamický bodykit, který je naopak pro GT3 RS typický. Atmosférický plochý šestiválec má objem 4,0 l a na zadní kola posílá nejvyšší výkon 500 koní. To je skutečně pěkná hodnota na relativně malý atmosférický motor s homologací pro silniční provoz. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je také nejlehčí 911 v nabídce a protože to Porsche myslí se surovým zážitkem z jízdy vážně, v základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci. Nicméně tyto vymoženosti zřejmě budou za příplatek. V základu je i odlehčený titanový výfuk a díly karoserie jsou z kompozitů a hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 R nemá ani rádio nebo klimatizaci. I to je důvod, proč je to nejlehčí 911 v nabídce. Dostanete ale stabilizaci, natáčení zadní nápravy a automatické meziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911 R za 3,8 sekundy a rozjede se na 320 km/h. Nicméně tu syrovost zážitků trochu kazí přítomnost aktivního natáčení zadní nápravy a hlavně přítomnost systému, který automaticky dává meziplyny. Je nicméně vypínatelný, takže pokud chcete srovnávání otáček motoru a výstupní hřídele převodovky dělat sami, můžete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků