Ženeva 2016 živě: Porsche 718 Boxster začíná novou kapitolu

Na svět se právě dostala nová kapitola automobilky Porsche pojmenovaná jako 718 Boxster. Už víme, že se o pohon vstupního modelu do rodiny sportovních vozů Porsche stará nově vyvinutý plochý čtyřválec, který vychází ze stejného konceptu jako přeplňovaný třílitrový motor pro nové Porsche 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 718 Boxster vypadá dobře. Teď už zbývá jen odpovědět na otázku, jak charakter auta promění přeplňovaný čtyřválec. O rychlost ale strach nemáme

Model Porsche 718 Boxster s motorem 2,0 l nabídne 220 kW (300 k) a 380 Nm, provedení S osazené čtyřválcem 2,5 l má 257 kW (350 k) a 420 Nm. Jen pro srovnání, starší atmosférické „esko“ disponovalo výkonem nižším o 26 kW (35 k) a točivý moment dříve končil na hodnotě 360 Nm.

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

S paketem Sport Chrono a převodovkou PDK vystřelí základní provedení Porsche 718 Boxster z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rychleji než starší verze), výkonnější varianta zvládne stejnou disciplínu za 4,2 s, což znamená rozdíl 0,6 s.

Čtyřválec ale bude zároveň také úspornější. Podle normovaných testů si základní Porsche 718 Boxster řekne v průměru o 6,9 l/100 km, větší čtyřválec pak o 7,3 l/100 km. Obě hodnoty platí pro automatickou převodovkou. Standardem bez příplatku ale bude manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků