Ženeva 2016 živě: Porsche 718 Boxster začíná novou kapitolu

Na svět se právě dostala nová kapitola automobilky Porsche pojmenovaná jako 718 Boxster. Už víme, že se o pohon vstupního modelu do rodiny sportovních vozů Porsche stará nově vyvinutý plochý čtyřválec, který vychází ze stejného konceptu jako přeplňovaný třílitrový motor pro nové Porsche 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 718 Boxster vypadá dobře. Teď už zbývá jen odpovědět na otázku, jak charakter auta promění přeplňovaný čtyřválec. O rychlost ale strach nemáme

Model Porsche 718 Boxster s motorem 2,0 l nabídne 220 kW (300 k) a 380 Nm, provedení S osazené čtyřválcem 2,5 l má 257 kW (350 k) a 420 Nm. Jen pro srovnání, starší atmosférické „esko“ disponovalo výkonem nižším o 26 kW (35 k) a točivý moment dříve končil na hodnotě 360 Nm.

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

S paketem Sport Chrono a převodovkou PDK vystřelí základní provedení Porsche 718 Boxster z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rychleji než starší verze), výkonnější varianta zvládne stejnou disciplínu za 4,2 s, což znamená rozdíl 0,6 s.

Čtyřválec ale bude zároveň také úspornější. Podle normovaných testů si základní Porsche 718 Boxster řekne v průměru o 6,9 l/100 km, větší čtyřválec pak o 7,3 l/100 km. Obě hodnoty platí pro automatickou převodovkou. Standardem bez příplatku ale bude manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků