Ženeva 2016 živě: Porsche 718 Boxster začíná novou kapitolu

Na svět se právě dostala nová kapitola automobilky Porsche pojmenovaná jako 718 Boxster. Už víme, že se o pohon vstupního modelu do rodiny sportovních vozů Porsche stará nově vyvinutý plochý čtyřválec, který vychází ze stejného konceptu jako přeplňovaný třílitrový motor pro nové Porsche 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 718 Boxster vypadá dobře. Teď už zbývá jen odpovědět na otázku, jak charakter auta promění přeplňovaný čtyřválec. O rychlost ale strach nemáme

Model Porsche 718 Boxster s motorem 2,0 l nabídne 220 kW (300 k) a 380 Nm, provedení S osazené čtyřválcem 2,5 l má 257 kW (350 k) a 420 Nm. Jen pro srovnání, starší atmosférické „esko“ disponovalo výkonem nižším o 26 kW (35 k) a točivý moment dříve končil na hodnotě 360 Nm.

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

Porsche 718 Boxster: Přeplňovaný čtyřválec je rychlejší a úspornější

S paketem Sport Chrono a převodovkou PDK vystřelí základní provedení Porsche 718 Boxster z nuly na 100 km/h za 4,7 s (o 0,8 s rychleji než starší verze), výkonnější varianta zvládne stejnou disciplínu za 4,2 s, což znamená rozdíl 0,6 s.

Čtyřválec ale bude zároveň také úspornější. Podle normovaných testů si základní Porsche 718 Boxster řekne v průměru o 6,9 l/100 km, větší čtyřválec pak o 7,3 l/100 km. Obě hodnoty platí pro automatickou převodovkou. Standardem bez příplatku ale bude manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků