Ženeva 2016 živě: Pagani Huayra BC stojí stejně jako Bugatti Chiron

Bude jich jen dvacet, cenovka je prakticky stejná jako u nového supersportu Bugatti Chiron, ale přesto už se po italském supersportu od Pagani jen zaprášilo. Někteří trochu majetnější jedinci pochopili, že investovat více než šedesát milionů do tohoto exkluzivního vozu má smysl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sice stojí Pagani Huayra BC skoro stejně jako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vyprodáno. Dvanáctiválec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odlehčený speciál, který navazuje na tradici modelů Zonda R a Zonda Cinque. Označení BC vyjadřuje iniciály Benny Caiola, ciž byl vůbec první zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veliký zdroj inspirace.

Pagani Huayra BC sice vypadá jako trochu vytuněná Huayra, ale údajně ani jeden karbonový panel karoserie s výjimkou střechy není původní. Cílem bylo posunout ještě dál možnosti aktivní aerodynamiky. Huayra BC generuje nejen vyšší přítlak, ale i menší aerodynamický odpor.

Česká leasingovka nabízí Pagani Huayra za 650 000 Kč. Měsíčně

Česká leasingovka nabízí Pagani Huayra za 650 000 Kč. Měsíčně

S hmotností 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg lehčí než standardní model. Hmotnost byla ušetřena prakticky na každém myslitelném místě od podvozku přes kola a interiér po závodní převodovku Xtrac nebo panely karoserie. Navíc byl posílen i motor.

O pohon se stále stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Mercedes-AMG, jehož výkon vzrostl z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a točivý moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ještě neudává hodnoty zrychlení a maximální rychlosti, ale standardní Huayra zrychlí na 100 km/h za 3,2 s a rozjede se na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků