Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Také Scénic má svou světovou premiéru za sebou. Nové MPV je ve všech směrech větší než předchůdce a zájemce bude lákat na pět dieselových a dva benzinové motory.

Renault odhalil novou generaci modelu Scénic. Ta je s délkou 4406 mm, šířkou 1865 mm, rozvorem 2734 mm a výškou 1653 mm výrazně větší než předchůdce. Přesně řečeno je o čtyři centimetry delší, o dva širší, o 13 mm vyšší a rozvor náprav se protáhl o 32 mm. Renault opět vsadil na styl crossoveru, takže Scénicu dopřál vyšší podvozek. Světlá výška má teď 170 mm, což je o čtyři centimetry více.

Renault oficiálně ukázal čtvrtou generaci modelu Scénic  

Renault oficiálně ukázal čtvrtou generaci modelu Scénic  

Francouzská automobilka vyzdvihuje dynamický design, který podtrhují obrovská dvacetipalcová kola obutá do pneumatik o rozměru 195/55 R20. Renault ve své tiskové zprávě píše, že tyto disky budou standardem pro všechny verze. Nová sada pneumatik nebude úplně nejlevnější záležitost. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Scénic vypadá parádně. Atraktivní design mají podtrhnout obrovská dvacetipalcová kola, která jsou standardem pro všechny verze

Interiér do značné míry kopíruje to, co už známe z modelů Espace nebo Mégane. Kabina má být prostorná a praktická. Zavazadelník zvládne 572 litrů v základu a v dalších schránkách rozmístěných různě po interiéru najdete ještě dohormoady 63 litrů. Standardem bude zadní sedadlo dělené v poměru 60/40, přičemž jednotlivé části lze také posouvat v podélném směru.

 

Scénic nabídne řadu různých asistenčních systémů. Těšit se můžeme třeba na hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, aktivní parkovací asistent nebo dokonce systém detekce chodců.

Nabídka motorů zahrnuje pět dieselů a dvě benzinové jednotky. K dispozici budou čtyřválec dCi o objemu 1,5 litru s výkonem 95 nebo 110 koní, alternativou je šestnáctistovka s výkony 130 nebo 160 koní. Zájemci o benzin budou muset sáhnout pouze po motoru 1.2 TCe, který je k dispozici ve verzích o výkonu 100 nebo 130 koní. Nabídka motorů tak kopíruje Mégane. Před koncem roku přidá Renault ještě motor dCi 100 Hybrid Assist.

Ve výbavě pak očekávejte třeba sedadla s masáží, barevný head-up displej nebo ozvučení Bose. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků