Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Také Scénic má svou světovou premiéru za sebou. Nové MPV je ve všech směrech větší než předchůdce a zájemce bude lákat na pět dieselových a dva benzinové motory.

Renault odhalil novou generaci modelu Scénic. Ta je s délkou 4406 mm, šířkou 1865 mm, rozvorem 2734 mm a výškou 1653 mm výrazně větší než předchůdce. Přesně řečeno je o čtyři centimetry delší, o dva širší, o 13 mm vyšší a rozvor náprav se protáhl o 32 mm. Renault opět vsadil na styl crossoveru, takže Scénicu dopřál vyšší podvozek. Světlá výška má teď 170 mm, což je o čtyři centimetry více.

Renault oficiálně ukázal čtvrtou generaci modelu Scénic  

Renault oficiálně ukázal čtvrtou generaci modelu Scénic  

Francouzská automobilka vyzdvihuje dynamický design, který podtrhují obrovská dvacetipalcová kola obutá do pneumatik o rozměru 195/55 R20. Renault ve své tiskové zprávě píše, že tyto disky budou standardem pro všechny verze. Nová sada pneumatik nebude úplně nejlevnější záležitost. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Scénic vypadá parádně. Atraktivní design mají podtrhnout obrovská dvacetipalcová kola, která jsou standardem pro všechny verze

Interiér do značné míry kopíruje to, co už známe z modelů Espace nebo Mégane. Kabina má být prostorná a praktická. Zavazadelník zvládne 572 litrů v základu a v dalších schránkách rozmístěných různě po interiéru najdete ještě dohormoady 63 litrů. Standardem bude zadní sedadlo dělené v poměru 60/40, přičemž jednotlivé části lze také posouvat v podélném směru.

 

Scénic nabídne řadu různých asistenčních systémů. Těšit se můžeme třeba na hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, aktivní parkovací asistent nebo dokonce systém detekce chodců.

Nabídka motorů zahrnuje pět dieselů a dvě benzinové jednotky. K dispozici budou čtyřválec dCi o objemu 1,5 litru s výkonem 95 nebo 110 koní, alternativou je šestnáctistovka s výkony 130 nebo 160 koní. Zájemci o benzin budou muset sáhnout pouze po motoru 1.2 TCe, který je k dispozici ve verzích o výkonu 100 nebo 130 koní. Nabídka motorů tak kopíruje Mégane. Před koncem roku přidá Renault ještě motor dCi 100 Hybrid Assist.

Ve výbavě pak očekávejte třeba sedadla s masáží, barevný head-up displej nebo ozvučení Bose. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků