Ženeva 2016 živě: Morgan přepisuje modelem EV3 historii

Britský výrobce tradičních sportovních automobilů Morgan přepisuje v Ženevě svou historii. Vůbec poprvé zákazníkům nabídne elektromobil.
Ženeva 2016 živě: Morgan přepisuje modelem EV3 historii

Malá automobilka Morgan až do teď nabízela modely zaměřené na jednu jedinou záležitost - zážitek z jízdy. O pohon těchto modelů se výhradně staraly různě velké spalovací motory, ale to se teď mění. V Ženevě totiž Morgan ukazuje finální provedení svého historicky prvního elektromobilu EV3.

Test Morgan Plus 8: Ryze pekelné svezení  

Test Morgan Plus 8: Ryze pekelné svezení  

Morgan EV3 vychází z modelu 3 Wheeler, jenže oproti němu je na autě mnoho změn. Například karoserie je karbonová a i samotný její design je odlišný. Především ale nenajdete před přední nápravou dvouválcový motor. Pohonná jednotka se odstěhovala k zadnímu kolu, přičemž jde o elektromotor s výkonem 46 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální provedení historicky prvního elektrického modelu Morgan se začne vyrábět ve čtrtém čtvrtletí letošního roku

Elektrická energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 20 kWh, což by mělo Morganu EV3 vystačit k ujetí vzdálenosti až 257 km na jedno nabití. Vůz váží méně než půl tuny, akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne za méně než devět sekund. Maximální rychlost přesahuje 145 km/h.

Morgan EV3 se začne vyrábět ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být srovnatelná s klasickou verzí 3 Wheeler. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků