Ženeva 2016 živě: Morgan přepisuje modelem EV3 historii

Britský výrobce tradičních sportovních automobilů Morgan přepisuje v Ženevě svou historii. Vůbec poprvé zákazníkům nabídne elektromobil.

Malá automobilka Morgan až do teď nabízela modely zaměřené na jednu jedinou záležitost - zážitek z jízdy. O pohon těchto modelů se výhradně staraly různě velké spalovací motory, ale to se teď mění. V Ženevě totiž Morgan ukazuje finální provedení svého historicky prvního elektromobilu EV3.

Test Morgan Plus 8: Ryze pekelné svezení  

Test Morgan Plus 8: Ryze pekelné svezení  

Morgan EV3 vychází z modelu 3 Wheeler, jenže oproti němu je na autě mnoho změn. Například karoserie je karbonová a i samotný její design je odlišný. Především ale nenajdete před přední nápravou dvouválcový motor. Pohonná jednotka se odstěhovala k zadnímu kolu, přičemž jde o elektromotor s výkonem 46 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální provedení historicky prvního elektrického modelu Morgan se začne vyrábět ve čtrtém čtvrtletí letošního roku

Elektrická energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 20 kWh, což by mělo Morganu EV3 vystačit k ujetí vzdálenosti až 257 km na jedno nabití. Vůz váží méně než půl tuny, akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne za méně než devět sekund. Maximální rychlost přesahuje 145 km/h.

Morgan EV3 se začne vyrábět ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být srovnatelná s klasickou verzí 3 Wheeler. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků