Ženeva 2016 živě: Maserati Levante je svěží vítr mezi luxusní SUV

Doslova historickou premiéru si pro ženevský autosalon připravilo Maserati, které představilo své vůbec první SUV. Jmenuje se Levante, vyrábět se bude částečně ručně v Turíně a na evropské trhy dorazí ještě letos se základní švýcarskou cenou v přepočtu pod 1 800 000 korun. Automobilka o něm tvrdí, že nevyrobila obyčejné SUV, ale typické Maserati s duší a charakterem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Levante bylo pojmenováno podle svěžího větru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčejných a uniformních SUV. O pohon se stará šestiválec od Ferrari

Jméno Levante bylo vybráno podle silného větru, který fouká v Itálii na sever (má to snad být symbolické varování pro prémiové německé automobilky?). Do segmentu luxusního SUV má přinést něco nového a svěžího, má to být „vítr odhodlání a chtíče,“ jak o něm mluví představitelé automobilky.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový třílitrový šestiválec bi-turbo od Ferrari, prozatím s výkonem 430 koní. Možná je ale i ostřejší verze o výkonu přes 500 koní. Nešlo by to samozřejmě ani bez turbodieselu, budou minimálně dvě naftové verze se šestiválcem.

Maserati Levante dostane vždy inteligentní pohon všech kol Q4, který upřednostňuje zadní nápravu, ale v případě potřeby pošle dopředu až polovinu dostupného výkonu. Standardní výbavou bude i nastavitelný adaptivní vzduchový podvozek.

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

Ten je nastavitelný v pěti jízdních režimech od sportovního nejnižšího po nejvyšší terénní. K dispozici bude i šestý snížený režim pro zaparkované vozidlo, aby bylo nastupování pohodlnější. Maserati Levante má nejnižší těžiště ve třídě sportovní luxusních SUV a hmotnost je rozložena 50/50 mezi nápravy. Aktuálně nejsilnější provedení akceleruje na 100 km/h za méně než pět sekund a rozjede se na více než 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků