Ženeva 2016 živě: Maserati Levante je svěží vítr mezi luxusní SUV

Doslova historickou premiéru si pro ženevský autosalon připravilo Maserati, které představilo své vůbec první SUV. Jmenuje se Levante, vyrábět se bude částečně ručně v Turíně a na evropské trhy dorazí ještě letos se základní švýcarskou cenou v přepočtu pod 1 800 000 korun. Automobilka o něm tvrdí, že nevyrobila obyčejné SUV, ale typické Maserati s duší a charakterem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Levante bylo pojmenováno podle svěžího větru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčejných a uniformních SUV. O pohon se stará šestiválec od Ferrari

Jméno Levante bylo vybráno podle silného větru, který fouká v Itálii na sever (má to snad být symbolické varování pro prémiové německé automobilky?). Do segmentu luxusního SUV má přinést něco nového a svěžího, má to být „vítr odhodlání a chtíče,“ jak o něm mluví představitelé automobilky.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový třílitrový šestiválec bi-turbo od Ferrari, prozatím s výkonem 430 koní. Možná je ale i ostřejší verze o výkonu přes 500 koní. Nešlo by to samozřejmě ani bez turbodieselu, budou minimálně dvě naftové verze se šestiválcem.

Maserati Levante dostane vždy inteligentní pohon všech kol Q4, který upřednostňuje zadní nápravu, ale v případě potřeby pošle dopředu až polovinu dostupného výkonu. Standardní výbavou bude i nastavitelný adaptivní vzduchový podvozek.

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

Ten je nastavitelný v pěti jízdních režimech od sportovního nejnižšího po nejvyšší terénní. K dispozici bude i šestý snížený režim pro zaparkované vozidlo, aby bylo nastupování pohodlnější. Maserati Levante má nejnižší těžiště ve třídě sportovní luxusních SUV a hmotnost je rozložena 50/50 mezi nápravy. Aktuálně nejsilnější provedení akceleruje na 100 km/h za méně než pět sekund a rozjede se na více než 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků