Ženeva 2016 živě: Maserati Levante je svěží vítr mezi luxusní SUV

Doslova historickou premiéru si pro ženevský autosalon připravilo Maserati, které představilo své vůbec první SUV. Jmenuje se Levante, vyrábět se bude částečně ručně v Turíně a na evropské trhy dorazí ještě letos se základní švýcarskou cenou v přepočtu pod 1 800 000 korun. Automobilka o něm tvrdí, že nevyrobila obyčejné SUV, ale typické Maserati s duší a charakterem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Levante bylo pojmenováno podle svěžího větru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčejných a uniformních SUV. O pohon se stará šestiválec od Ferrari

Jméno Levante bylo vybráno podle silného větru, který fouká v Itálii na sever (má to snad být symbolické varování pro prémiové německé automobilky?). Do segmentu luxusního SUV má přinést něco nového a svěžího, má to být „vítr odhodlání a chtíče,“ jak o něm mluví představitelé automobilky.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový třílitrový šestiválec bi-turbo od Ferrari, prozatím s výkonem 430 koní. Možná je ale i ostřejší verze o výkonu přes 500 koní. Nešlo by to samozřejmě ani bez turbodieselu, budou minimálně dvě naftové verze se šestiválcem.

Maserati Levante dostane vždy inteligentní pohon všech kol Q4, který upřednostňuje zadní nápravu, ale v případě potřeby pošle dopředu až polovinu dostupného výkonu. Standardní výbavou bude i nastavitelný adaptivní vzduchový podvozek.

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

Ten je nastavitelný v pěti jízdních režimech od sportovního nejnižšího po nejvyšší terénní. K dispozici bude i šestý snížený režim pro zaparkované vozidlo, aby bylo nastupování pohodlnější. Maserati Levante má nejnižší těžiště ve třídě sportovní luxusních SUV a hmotnost je rozložena 50/50 mezi nápravy. Aktuálně nejsilnější provedení akceleruje na 100 km/h za méně než pět sekund a rozjede se na více než 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků