Ženeva 2016 živě: Lotus předvádí modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bylo vždy samo o sobě zajímavé auto, nicméně automobilka ho ještě dále vylepšila. V Ženevě je k vidění poslední verze označená jako Sport 410, která oproti dříve nejostřejšímu provedení Evora 400 shodila několik desítek kilogramů a naopak nabrala na výkonu. Navíc tohle auto také hodně dobře vypadá.

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Evora Sport 410 dostala karbonovou střechu, karbonový kryt motoru, kovaná kola a pár dalších úprav zaměřených na hmotnost. Výsledkem je úspora 70 kg. Naopak se ale přidával výkon, když šestiválec o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posílená a odlehčená Evora vypadá hodně slibně. Na stovce je za 4,2 s a maximálně umí až 300 km/h

Bez povšimnutí nakonec nezůstal ani podvozek, který je o pět milimetrů nižší a který používá pružiny Eibach, respektive tumiče Bilstein. Patřičnou kulisu pak podtrhne nový výfuk. Pokud máte zájem, těšte se na červen, kdy Lotus oficiálně  začne tohle auto vyrábět. Každý rok ale nevyrobí více než 150 kusů. Základní cena jednoho takového je na německém trhu 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhý exponát značky Lotus je ale ještě rychlejší. Elise 250 Cup totiž neváží ani jednu tunu a používá motor o výkonu 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobě Elise 250 Cup se nese v podobném duchu jako Evora Sport 410. Opět se snižovala hmotnost a zvyšoval výkon. Elise v tomto provedení váží pouze 931 kg, přeplňovaná osmnáctistovka ale disponuje parametry 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantem se rozhodně nudit nebudete. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků