Ženeva 2016 živě: Lotus předvádí modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bylo vždy samo o sobě zajímavé auto, nicméně automobilka ho ještě dále vylepšila. V Ženevě je k vidění poslední verze označená jako Sport 410, která oproti dříve nejostřejšímu provedení Evora 400 shodila několik desítek kilogramů a naopak nabrala na výkonu. Navíc tohle auto také hodně dobře vypadá.

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Evora Sport 410 dostala karbonovou střechu, karbonový kryt motoru, kovaná kola a pár dalších úprav zaměřených na hmotnost. Výsledkem je úspora 70 kg. Naopak se ale přidával výkon, když šestiválec o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posílená a odlehčená Evora vypadá hodně slibně. Na stovce je za 4,2 s a maximálně umí až 300 km/h

Bez povšimnutí nakonec nezůstal ani podvozek, který je o pět milimetrů nižší a který používá pružiny Eibach, respektive tumiče Bilstein. Patřičnou kulisu pak podtrhne nový výfuk. Pokud máte zájem, těšte se na červen, kdy Lotus oficiálně  začne tohle auto vyrábět. Každý rok ale nevyrobí více než 150 kusů. Základní cena jednoho takového je na německém trhu 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhý exponát značky Lotus je ale ještě rychlejší. Elise 250 Cup totiž neváží ani jednu tunu a používá motor o výkonu 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobě Elise 250 Cup se nese v podobném duchu jako Evora Sport 410. Opět se snižovala hmotnost a zvyšoval výkon. Elise v tomto provedení váží pouze 931 kg, přeplňovaná osmnáctistovka ale disponuje parametry 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantem se rozhodně nudit nebudete. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků