Ženeva 2016 živě: Lotus předvádí modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bylo vždy samo o sobě zajímavé auto, nicméně automobilka ho ještě dále vylepšila. V Ženevě je k vidění poslední verze označená jako Sport 410, která oproti dříve nejostřejšímu provedení Evora 400 shodila několik desítek kilogramů a naopak nabrala na výkonu. Navíc tohle auto také hodně dobře vypadá.

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Evora Sport 410 dostala karbonovou střechu, karbonový kryt motoru, kovaná kola a pár dalších úprav zaměřených na hmotnost. Výsledkem je úspora 70 kg. Naopak se ale přidával výkon, když šestiválec o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posílená a odlehčená Evora vypadá hodně slibně. Na stovce je za 4,2 s a maximálně umí až 300 km/h

Bez povšimnutí nakonec nezůstal ani podvozek, který je o pět milimetrů nižší a který používá pružiny Eibach, respektive tumiče Bilstein. Patřičnou kulisu pak podtrhne nový výfuk. Pokud máte zájem, těšte se na červen, kdy Lotus oficiálně  začne tohle auto vyrábět. Každý rok ale nevyrobí více než 150 kusů. Základní cena jednoho takového je na německém trhu 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhý exponát značky Lotus je ale ještě rychlejší. Elise 250 Cup totiž neváží ani jednu tunu a používá motor o výkonu 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobě Elise 250 Cup se nese v podobném duchu jako Evora Sport 410. Opět se snižovala hmotnost a zvyšoval výkon. Elise v tomto provedení váží pouze 931 kg, přeplňovaná osmnáctistovka ale disponuje parametry 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantem se rozhodně nudit nebudete. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků