Ženeva 2016 živě: Lotus předvádí modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bylo vždy samo o sobě zajímavé auto, nicméně automobilka ho ještě dále vylepšila. V Ženevě je k vidění poslední verze označená jako Sport 410, která oproti dříve nejostřejšímu provedení Evora 400 shodila několik desítek kilogramů a naopak nabrala na výkonu. Navíc tohle auto také hodně dobře vypadá.

Sportovní auta | Autosalony | Kupé | Premiéry | Ženeva 2016 | Lotus

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Evora Sport 410 dostala karbonovou střechu, karbonový kryt motoru, kovaná kola a pár dalších úprav zaměřených na hmotnost. Výsledkem je úspora 70 kg. Naopak se ale přidával výkon, když šestiválec o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posílená a odlehčená Evora vypadá hodně slibně. Na stovce je za 4,2 s a maximálně umí až 300 km/h

Bez povšimnutí nakonec nezůstal ani podvozek, který je o pět milimetrů nižší a který používá pružiny Eibach, respektive tumiče Bilstein. Patřičnou kulisu pak podtrhne nový výfuk. Pokud máte zájem, těšte se na červen, kdy Lotus oficiálně  začne tohle auto vyrábět. Každý rok ale nevyrobí více než 150 kusů. Základní cena jednoho takového je na německém trhu 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhý exponát značky Lotus je ale ještě rychlejší. Elise 250 Cup totiž neváží ani jednu tunu a používá motor o výkonu 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobě Elise 250 Cup se nese v podobném duchu jako Evora Sport 410. Opět se snižovala hmotnost a zvyšoval výkon. Elise v tomto provedení váží pouze 931 kg, přeplňovaná osmnáctistovka ale disponuje parametry 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantem se rozhodně nudit nebudete. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků