Ženeva 2016 živě: Fiat Tipo kombi i hatchback a Fiat 124 Spider Abarth

Fiat představil další karosářské verze modelu Tipo a také ostřejší a dokonce i závodní variantu modelu 124 Spider.

Fiat přivezl do Ženevy především další varianty modelu Tipo. Představuje se praktické kombi a také univerzální hatchback. Pod kapotu míří i jeden nový motor. Vedle nového Tipa si ale lze na stánku italské automobilky prohlédnout i ostřejší variantu roadsteru Fiat 124 Spider Abarth a také jeho ostrou verzi Rally.

Fiat Tipo

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příchodem kombi a hatchbacku je nyní nabídka modelu Fiat Tipo kompletní. Pod kapotu dorazil i nový motor 1,4 l s turbem. Hatchback by měl stát pod 300 000 korun

Fiat Tipo přebírá všechny motory, které se již dříve představily pod kapotou sedanu. Základ tvoří atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 95 koní, nad ní je atmosférický šestnáctistovka o výkonu 110 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou. V nabídce jsou i dva diesely 1,3 l a 1,6 l.

Nový Fiat Tipo dorazil na český trh s cenou od 281 300 Kč

Nový Fiat Tipo dorazil na český trh s cenou od 281 300 Kč

Novinkou je ale motor 1.4 Turbo o výkonu prozatím jen 88 kW (120 k) a točivém momentu 205 Nm. Nad ní by teoreticky mohla být i silnější varianta o výkonu 103 kW (140 k) nebo dokonce 125 kW (170 k) v nějaké potenciálně sportovnější verzi.

Fiat Tipo hatchback je dlouhý 4370 mm, kombi je o 200 mm delší. Hatchback odveze v základním uspořádání kufru 420 litrů, kombi pak 520 litrů. Zadní sedadla jsou nicméně sklopit a v případě kombi se pak kufr radikálně zvětší. V základní výbavě modelu Tipo je klimatizace, elektrická zrcátka a elektrická okna vpředu, u kombi i vzadu. Bluetooth nebo příjem digitálního rádia je rovněž standardem.

Fiat 124 Spider Abarth

Fiat 124 Spider Abarth je slibovaná ostřejší verze roadsteru založeného na Mazdě MX-5. Přiznáme se, že jsme tak brzký příchod ostrého Abarthu nečekali. A aby toho nebylo málo, Fiat představil rovnou ostrou závodní rally variantu Spideru Abarth, která má přeplňovanou osmnáctistovku s výkonem až 300 koní v 6500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle civilní verze Fiatu 124 Spider se představil i ostrý Abarth a také jeho závodní rally verze s výkonem až 300 koní. Silniční Abarth má pak 170 koní a mechanický samosvor

Civilní model Fiat 124 Spider Abarth má „jenom“ přeplňovaný motor 1.4 MultiAir o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 250 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 6,8 sekundy a rozjede se na 230 km/h. Zajímavostí je standardně dodávaný sportovní výfuk.

Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

V základu dostanete klasický šestistupňový manuál a mechanický samosvorný diferenciál. Připlatit si ale můžete i za šestistupňový automat se sportovním režimem řazení. Hmotnost základního provedení Abarthu je jen 1060 kg.

Fiat se dokonce chlubí tím, že lze úplně vypnout stabilizační systém. Jinak je samozřejmě bezpečnostní a asistenční výbava poměrně bohatá, pokud nechcete zrovna trénovat driftování. Myslí se i na konektivitu a každodenní pohodlí, takže je tu samozřejmě klimatizace, Bluetooth a další vymoženosti moderní doby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků