Ženeva 2016 živě: Chevrolet vystavuje Corvette a Camaro

Co dělají v Ženevě Chevrolet Corvette a Chevrolet Camaro? Vždyť se vozí oficiálně do Evropy, Camaro přišlo v nové modernější generaci a i klasická Corvette má za sebou modernizaci a přibyly nějaké ty speciální ostřejší verze. A navíc jsou tyhle klasické „ameriky“ příjemným osvěžením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro má i dvoulitr s turbem, ale vy chcete osmiválec, protože prostě proto.
V Corvettě nic menšího než V8 nedostanete. A můžete mít i verzi Z06 s kompresorem

Na evropské půdě se představuje Chevrolet Camaro s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l. Ten má výkon 205 kW (275 k) a točivý moment přes 400 Nm. V nabídce je to nejúspornější Camaro a lákavé je zejména v zemích, kde se daně určují podle emisí.

Evropský Chevrolet Corvette se předvádí v nové fotogalerii

Evropský Chevrolet Corvette se předvádí v nové fotogalerii

V Evropě se atmosférický šestiválec 3,6 l neprodává, za to tady máme osmiválec 6,2 l. Ten dostal přímé vstřikování a nový výfukový systém. Upravena byla i hlava motoru pro efektivnější spalování a výsledkem je výkon 339 kW (455 k) a točivý moment 617 Nm.

Chevrolet Corvette má v základu stejný motor jako osmiválcové Camaro SS, jen je naladěný na 466 koní a 630 Nm. Ostrá verze Z06 využívá přeplňování kompresorem. Výkon 625 koní, nastavitelný podvozek a upravená aerodynamika stačí k tomu, aby tohle auto zajelo Nordschleife za 7 minut a 8 sekund. V Ženevě se pak ukázala verze Grand Sport se základním osmiválcem, ale s rozdílným nastavením podvozku zaměřená hlavně na okruhy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků