Ženeva 2016 živě: Bugatti Chiron má 1500 koní a stovku zvládne pod 2,5 s

Pokud tohle nebude největší hvězda ženevského autosalonu, pak bude zaručeně jednou z těch největších. Bugatti odhalilo nástupce modelu Veyron. Jmenuje se Chiron a automobilka ho prezentuje jako vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy bylo sériově vyráběno.

Nástupce Bugatti Veyron se jmenuje Chiron. Uvidíme ho v Ženevě

Nástupce Bugatti Veyron se jmenuje Chiron. Uvidíme ho v Ženevě

Základní fakta jsou jedním slovem neuvěřitelná. Chiron používá čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec, který dosahuje při 6750 ot./min maximálního výkon 1103 kW (1500 koní) a vrcholu točivého momentu 1598 Nm, který je dostupný v rozmezí od dvou do šesti tisíc otáček. Přestože tohle monstrum váží téměř přesně dvě tuny, dynamika předčí většinu toho, co kdy bylo vyrobeno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle je nástupce Bugatti Veyron. Celkem vznikne jen 500 kusů. Každý nabídne výkon 1500 koní

Chiron se rozjede na 100 km/h za méně než 2,5 s, sprint na 200 km/h umí za méně než 6,5 s a pro akceleraci 0-300 km/h nepotřebuje ani 13,6 s. Maximální rychlost dosahuje na 420 km/h, přičemž opět budete potřebovat speciální klíček k tomu, aby vám elektronika tuto rychlost povolila.

Bugatti Chiron je dlouhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké pouze 1212 mm. To přeloženo znamená, že je o 82 mm delší, o 40 mm širší a o 53 mm vyšší než Veyron. Rozvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí pouze pět stovek kusů. Cena jednoho takového bude začínat na 2,4 milionech eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků